אילו מגזרים עשויים להמשיך לעלות ועל מה לשים פוקוס

אילו מגזרים עשויים להמשיך לעלות ועל מה לשים פוקוס

אילו מגזרים עשויים להמשיך לעלות ועל מה לשים פוקוס

על הרדאר ישנם עדכונים ודוחות רווחים של חברות

שלושת הרבעונים הראשונים של השנה היו בולטים מבחינת המניות בארה"ב. למרות האיומים שהיו בסביבה עקב הריביות הגבוהות, המתיחות הגיאופוליטית הגוברת והערכות השווי הגבוהות, ה-S&P 500 סיפק את הביצועים הטובים ביותר שלו עד כה במאה הנוכחית, עלייה של כ-21%.

בתקופה שלפני הקיץ, שמענו הרבה שהעליות הללו בשווקים נבעו כולן מטירוף הבינה המלאכותית, כאשר המניות של הטכנולוגיות הגדולות הניעו את רוב הקפיצה של השווקים. אבל ההסבר הזה לא תופס יותר. משום שמי שעקב מקרוב יכול היה לראות ברבעון השלישי שמגזרים פחות מרגשים מהטכנולוגיות וכל הקשור לבינה מלאכותית, כמו שירותים, נדל"ן, תעשייה ופיננסים הובילו את הדרך, כל אחד מהם טיפס ביותר מ- 10% והשאיר אבק לטכנולוגיות. 

וכשהריבית התחילה לרדת ואפילו צפויה לרדת עוד יותר, שימו עין מקרוב על סקטורים שרגישים לכל נושא הריבית וההלוואות, כמו שירותים ונדל"ן, כי הם יכולים לעלות עוד יותר. אנחנו רואים  שהרווחים בשווקים מתפשטים על פני תעשיות שונות, הכלכלה עדיין מחזיקה מעמד כך שבגדול התחזית למניות נראית ורודה יותר ממה שהייתה מזה זמן רב. לכן זה = לא מפתיע שהמדדים הגדולים בארה"ב מגיעים לשיאים חדשים.

כמובן שעכשיו חברות יצטרכו לעמוד בקצב. כי הציפיות כבר מאד גבוהות, לא רק לטכנולוגיה, אלא גם למגזרים הגנתיים כמו מוצרי צריכה, שירותי בריאות ושירותים – כולן ראו את הערכות השווי שלהן עולות. המשקיעים כמובן יעקבו וירצו לראות הוכחות שהחברות האלה יכולות לספק את הסחורה לפני שהם ממשיכים לתת להן גיבוי ולקוות לרווחים נוספים.

אז על מה לשים עין?

ומהבחינה הזו, דוחות הרווחים של השבוע יכולים לתת לנו כמה רמזים לגבי אחך פחות או יותר המניות תתפקדנה בשאר השנה. למשל, כדאי לשים לב מה יאמרו הבנקים הגדולים על איכות הלוואות וסיכוני אשראי. כמו כן, כדאי לעקוב אחר המגמות בתחום הצרכנות של חברות כמו Johnson & Johnson ו-Procter & Gamble  ולשים לב היטב האם נראה סימנים לכך ששיעורי ריבית נמוכים יותר יכולים לתת חיזוק להנחיות והרווחים של החברות. בעיקרון, אם נקבל איתותים ורמזים אופטימיים מהכיוון של הבנקים ותעשיות שהן רגישות לנושא שיעורי ריבית זה יתן לנו איתות לכך שלמניות עדיין צפויה תקופה טובה אפילו עוד יותר.

אבל יחד עם זאת, חשוב גם לומר מילה על סיכון תקופה זו, ולזכור שלקיחת סיכון מוגבר יכול להניב תוצאה דיי מכאיבה, וברוב המקרים הסיכוןן הוא דיי גבוה דווקא כשהדברים נראים הכי בטוחים או רגועים. למשל, שימו לב שהויקס, מד הפחד של וול סטריט (VIX) שוב הרים מעט את הראש לאחרונה, והוא התמקם קצת גבוה יותר ממה שהיינו מצפה כשהמניות מכוונות כל כך למעלה. 

מדד הפחד של וול סטריט - VIX
מדד הפחד של וול סטריט - VIX

למה כל זה חשוב?

כי המחירים לצרכן בארה"ב זינקו יותר מהצפוי בספטמבר, עלייה של 2.4% מהשנה שעברה. עלויות הדיור עזרו להניע את הקפיצה הזו, אבל אפילו מדד הליבה – שכידוע, לא כולל את המרכיבים התנודתיים יותר כמו מזון ואנרגיה – היה גבוה יותר מהתחזית. אפילו יותר מטריד, שיעור האינפלציה השנתי של הליבה לשלושה חודשים למעשה היה גבוה יותר. אבל בואו נירגע, כי זה לא אומר שהאינפלציה חוזרת לעלות שוב, אבל זה מחזק את האפשרות שהשלב האחרון של הפדרל ריזרב בקרב הזה נגד האינפלציה יכול להתברר כפחות קל וחלק. ובנוסף, זה אומר שהפד יעמוד בפני דילמה מורכבת בפגישה שלו שאמורה להתקיים בחודש נובמבר כלומר, יוריד עוד את הריבית או שינקוט בצעד זהיר יותר. 

לסיום,מוקד נוסף שיש לשים לב אליו בתקופה הקרובה: סין

המניות סיניות הם נותנים כמה וייבס דז'ה וו רציניים. ראינו שם עליות בעקבות סדרה של מהלכי גירוי בלתי צפויים מהממשלה – תעודת הסל KWEB China Internet  (טיקר: KWEB) טיפסה ביותר מ-50% מהשפל שלה בספטמבר. אבל כפי שקרה כבר כמה וכמה פעמים בעבר, ההתרגשות הזו הספיקה לדעוך ביום שלישי לאחר שסוכנות התכנון הכלכלי בסין לא מסרה חדשות משמעותייות למשקיעים, כלומר, תמריצים ותמיכה נוספים.

אך כדאי לשים לב לכך שהמשקיעים עדיין לא ויתרו: הם עדיין מקווים שקובעי המדיניות בסין ישחררו תמריץ רציני שיגרום לשווקים שם לעלות משמעותית. וכשמניות סיניות נראות זולות ולא מושקעות, יכול מאד להיות שיש עוד מקום לעליות…

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם פלטפורמת מסחר בשוק ההון הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

תעודת הסל KWEB China Internet גרף שבועי מאת TradingView
תעודת הסל KWEB China Internet גרף שבועי מאת TradingView
דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן