תעודות סל מומלצות להשקעה בשנת 2024

תעודות סל מומלצות להשקעה בשנת 2024

תעודות סל מומלצות להשקעה בשנת 2024

תעודות סל הפכו לפופולריות מאז שהושקו בשנות ה-90 וכיום יש מעל 5000 תעודות סל שנותנות לך הזדמנות להשקיע בכל מקום בעולם 

תעודת סל היא למעשה סל של ניירות ערך שאתה יכול לקנות או למכור דרך הברוקר שלך בבורסה והן מוצעות כמעט בכל סוג נכס אפשרי – מהשקעות מסורתיות ועד נכסים חלופיים כמו סחורות או מטבעות. לתעודות סל יש יתרונות רבים, ואם משתמשים בהן בחוכמה, הן יכולות להיות כלי מצוין להשגת יעדי ההשקעה של כל משקיע.

יש סוגים שונים של תעודות סל, נציין חלק מהן:

תעודות סל של אינדקס: מיועדות לעקוב אחר מדד מסוים כמו S&P 500 או  NASDAQ

תעודות סל עם הכנסה קבועה: הן מיועדות לתת חשיפה כמעט לכל סוגי האג"ח.

תעודות סל מגזר ותעשייה: מיועדות לספק חשיפה לענף מסוים, כגון נפט, תרופות או טכנולוגיה.

תעודות סל לסחורות: מיועדות לעקוב אחר המחיר של סחורה, כגון זהב (gold chart), נפט או תירס.

תעודות סל בשוק זר: מיועד לעקוב אחר שווקים שאינם ארה"ב, כגון מדד הניקיי היפני או מדד האנג סנג של הונג קונג.

תעודות סל הפוכות: מיועדות להרוויח מירידה בשוק הבסיסי או במדד.

תעודות סל ממונפות: מיועדות להשתמש במינוף כדי להגביר את התשואות.

תעודות סל מנוהלות באופן פעיל: מיועדות לביצועים טובים יותר ממדד כלשהו, בניגוד לרוב תעודות הסל, שנועדו לעקוב אחר המדד.

אם כן, הבנו שניתן לקנות תעודות סל כדי לעקוב אחר כמעט כל שוק פיננסי שאתה יכול לחשוב עליו: ממניות תאילנדיות והדולר האמריקאי ועד לחוזים עתידיים על פלטינה ואג"ח ממשלתיות גרמניות. אתה יכול אפילו להשיג תעודות סל למגזרים ספציפיים בתעשייה – כמו מניות טכנולוגיה או טיפוח לחיות מחמד. במילים אחרות, אם מניות היו קטעי מוזיקה, אז תעודות סל היו פליי ליסט של ספוטיפיי. כלומר, במקום לבחור רצועה בודדת להאזנה, אתה פשוט בוחר ז'אנר או נושא, ומקבל קבוצת שירים להאזנה שמתאימה לז'אנר שבו בחרת.

הזדמנויות להשקעה בתעודות סל ב2024

לאחר שהבהרנו מהן תעודות סל, ננסה להיות ספציפיים יותר ולעבור על חלק מההזדמנויות שעשויות להיות אפיקי השקעה רלוונטיות לתקופה זו לקראת 2024.

ההזדמנות הראשונה קשורה לכלי רכב חשמליים

אחד השינויים הגדולים ביותר שאנחנו צפויים לראות במהלך חיינו הוא המעבר ממנועים המונעים בנפט לרכבים חשמליים ויש כמה וכמה גורמים שמניעים את השינוי הזה, כמו עלויות נמוכות יותר, מדיניות של ממשלות שדוחפות לשם ועוד. כך שלא ניתן לעצור את המגמה הזו. ועם שינוי כה גדול באופק … מגיעות גם הזדמנויות השקעה. אבל במקום להתמקד אך ורק ביצרני רכבי רכב גדולים כמו טסלה ו-BYD  אפשר למצוא אפשרויות מעניינות גם בתעשיות הקשורות לתחום.

לא ניכנס כעת לסקירה רחבה על המערכת האקולוגית של הרכבים החשמליים, אך נציין שכדי להפיק את המרב מההזדמנות שמעניקה ההתפתחות בתחום הזה, אפשר לשקול להשקיע בסלי מניות מכל שרשרת הערך במקום רק בחברה אחת או שתיים. כלומר, חוץ מהשקעה ישירה ביצרניות רכב EV כדאי לבחון דרכים אחרות להשקיע במגמת ה-EV כגון השקעה בתעשיות קשורות.

למשל, כדי לטעון את כל רכבי החשמל הללו, התחום צריך להתבסס על שני סוגים עיקריים של חברות: חברות חשמל לייצור והפצת הכוח, וחברות לבניה והפעלת תחנות טעינה של EV. מדובר בתת-נושא אטרקטיבי שאפשר להשקיע בו באמצעות תעודות סל כגון Utilities Select Sector SPDR Fund המתמקדת בארה"ב (טיקר: XLU) או תעודת הסל האירופאית iShares STOXX Europe 600 Utilities UCITS ETF (טיקר: EXH9). 

הזדמנות שניה – יצרניות שבבים

ליצרניות שבבים יש כמה מניעים חיוביים חזקים מאוד לקראת 2024, וזה מה שהופך את iShares Semiconductor ETF (SOXX) לאחת מתעודות הסל הרלוונטיות ביותר לרכישה. הסיבה לכך היא שלפני הכל, כדי ליצור בינה מלאכותית, צריך להפעיל מספר רב של שבבים. מעבר לכך, כדי להתמודד בהצלחה עם כמות הנתונים העצומה הקשורה ל-AI, מרכזי הנתונים – שהם צרכנים גדולים של שבבים, מתרחבים במהירות ואכן רואים מגמה של בנייה גוברת של מרכזי נתונים. תעודת הסל SOXX עוקבת אחר 30 חברות מוליכים למחצה הנסחרות בארה"ב. בין עשר ההחזקות המובילות שלה יתן למצוא את AMD, AVGO, NVDA, INTC, MU  ועוד.

iShares Semiconductor ETF גרף יומי.
iShares Semiconductor ETF גרף יומי.

הזדמנות שלישית – יפן. למי שחושב שפספס את הרכבת, לא מאוחר מדי להשקיע ביפן

חברות יפניות מעבירות את המיקוד שלהן מבעלי עניין פנימיים לרווח בפועל. ועכשיו כשהכלכלה שלהם סוף סוף רואה חזרה של האינפלציה (יפן מסיימת שנים של דפלציה), זה כבר פחות הגיוני שאנשים יחזיקו את הכסף שלהם בבנק. כלומר, הם פונים להשקעות כמו מניות ואג"ח כדי לקבל תשואות אמיתיות. בנוסף, כעת כשהחברות יכולות להעלות מחירים שוב, הן מקבלות את הביטחון להעלות גם את השכר. זה אומר שלאנשים יש יותר כסף לבזבז ויותר תמריץ גם לעשות זאת בפועל, מה שמזין את הביקוש – וזה, בתורו, מגדיל את המכירות והרווחים. ולבסוף, לפי הערכות שווי נוכחיות, מניות יפניות הן עדיין עסקה טובה. 

דבר נוסף, חברות המניות הגדולות של יפן בהחלט נהנות מהין החלש יותר(usdjpy) . הן נוטות להיות יצואניות גדולות, אז הכסף שהן מרוויחות בחו"ל שווה הרבה יותר כשהן מחזירות אותו הביתה וממירות אותו. ולכן יש גם סיכון לאותן חברות אם הין ילך ויתחזק. 

אז מי שמאמין ביפן, יכול לשקול את JPMorgan BetaBuilders Japan ETF (טיקר: BBJP), אפשרות נוספת היא iShares MSCI Japan Small Cap UCITS ETF (ISJP), או כדי למתן את ההשפעה שיש לשינויים בשער חליפין זר ניתן לשקול את iShares Currency Hedged MSCI Japan ETF (HEWJ) שיכולה להיות גם אופציה רלווטית. אבל בהקשר לכך אין כאן שגר ושכח, יש לשים לב לכך שהאטה כלכלית גבוהה מידי בארה"ב או באירופה לא תשאיר את שוק המניות שמתבסס על היצוא של יפן, ללא פגיעה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי כולל קניה/מכירה/החזקה של תעודות הסל המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניין להשקיע בתעודות סל? הצטרף אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן