תחזית שוק ההון – לאן הולכים השווקים

תחזית שוק ההון – לאן הולכים השווקים

תחזית שוק ההון - לאן הולכים השווקים?

"הראה לי את הגרף ואספר לך את החדשות"  (Bernard Baruch) החוכמה הקולקטיבית של השוק מנבאת לעתים קרובות את העתיד לכלכלה – ולא להיפך

המשקיע האגדי Bernard Baruch אמר, "הראה לי את הגרף ואספר לך את החדשות". הציטוט בן המאה הזה עדיין נכון היום: החוכמה הקולקטיבית של השוק נוטה לחשוף את העתיד לכלכלה – לא להיפך. אז בואו נסתכל על שווקי המניות, אג"ח וזהב, ונראה מה המצב שלהם מאותת לנו.

מחירי המניות

אכן, יש אומרים שמחירי המניות יכולים להמשיך לטפס מכאן ואולי בקרוב זה גם יקרה, אבל כרגע, נראה שהמניות נסחרות תחת לחץ. נראה כי ה-S&P 500 – המדד הכולל את 500 החברות הגדולות בארה"ב, עייף מעט. דבר נוסף שאי אפשר להתעלם ממנו ולכן כדאי לנקוט בזהירות, הוא מדד החוזק היחסי, RSI (הקו הסגול), אפשר לראות בגרף שהוא הגיע לשיא הנמוך השני שלו השנה. ירידה ב RSI אומרת לנו שהירידות הממוצעות ב"שבועות של ירידה" הולכות וגדלות יותר מהעליות הממוצעות ב"שבועות של עליות". האינדיקטור הזה מתעדכן מדי שבוע ברצף שבין אפס (שזה הכוח של המוכר) ל-100 (שזה הכוח של הקונה), ומכסה את 14 השבועות הקודמים. וכשהמספר ירד לאחרונה ונשבר מתחת לאזור השורי של "קניית יתר" בפעם השלישית (קו מנוקד לבן), האינדיקטור למעשה מביע על כך שהקונים נחלשו.

מדד S&P 500 נראה תחת לחץ, מדד החוזק היחסי, RSI מציג שיאים נמוכים רצופים.
מדד S&P 500 נראה תחת לחץ, מדד החוזק היחסי, RSI מציג שיאים נמוכים רצופים.

בינתיים, הערך של S&P 500 עצמו (פסים ירוקים ואדומים) לא הצליח לפרוץ מעל השיא שלו ביולי, וכדי להימנע מהתרחיש של "תקרה כפולה" כפי שאנו רואים כעת 'תקרה כפולה' הוא באמת צריך לפרוץ את הרמה הזו.

אז מה גרף המניות אומר לנו על הכלכלה?

המניות כרגע זזות בכיוונים לא ברורים וכשזה קורה, כנראה שהשוק מתכונן להאטה ברווחים של החברות. זה משהו שבדרך כלל מגיע עם צמיחה כלכלית חלשה יותר ושוק עבודה חלש יותר וזה דיי הגיוני, כי חברות ועסקים לעתים קרובות מגיבות על ידי קיצוץ משרות בזמנים קשים או בתקופות של חוסר ודאות, כדי לסגור את הפערים.

אגרות חוב

כולם אומרים ששוק האג"ח אף פעם לא טועה. לפי הגרפים, שוק האג"ח מתחיל להיראות חזק. ניתוח של גרף אג"ח ממשלתי 7-10 שנים (טיקר IEF), מספר סיפור שונה מהמניות.

בזמן שה- RSI של מניות ארה"ב מגיע לשיאים נמוכים יותר, ה- RSI של אג"ח ארה"ב ל- 7-10 שנים עושה את ההפך: מסמן לנו שפל גבוה יותר – וזה מאותת שהמוכרים נחלשים בשוק האג"ח. גם המחיר שלו נמצא עכשיו באופן רשמי במגמת עלייה לראשונה מזה זמן רב, עם עליות גבוהות יותר ושפלים גבוהים יותר. בקיצור, בעוד שהירידות האחרונות בשווקי המניות מצביעות על האטה בכלכלה ועלייה באבטלה, העלייה בשוק האג"ח מסמנת תחזית אחרת ומצביעה על ירידה באינפלציה וירידה בריבית.

אגרות החוב של ארהב התחזקו השנה – ה- RSI נמצא במגמת עלייה. גרף שבועי מאת TradingView
אגרות החוב של ארהב התחזקו השנה – ה- RSI נמצא במגמת עלייה. גרף שבועי מאת TradingView

אז מה גרף איגרות החוב אומרות לנו על הכלכלה?

התפנית בשוק האג"ח מעידה על כך שהמשקיעים מתחילים להיות זהירים. הם עוברים לנכסים בטוחים יותר כמו אג"ח ארה"ב, מעבר שקורה בדרך כלל כשאנשים מצפים לצמיחה כלכלית איטית יותר או אפילו למיתון.

ויש חדשות טובות יותר: אג"ח בדרך כלל מצליחות יותר כשהמשקיעים מעריכים שהאינפלציה תתקרר. כי בכל זאת, הנכסים האלה משלמים ריבית למשקיעים, והם מעדיפים שהתשלומים האלה לא ירדו מהאינפלציה. אז נראה שאג"ח מאותתות על אינפלציה נמוכה יותר בהמשך וזה גם יכול לתת לפדרל ריזרב יותר מקום להוריד את הריבית בהמשך.

מחיר הזהב

אי אפשר היה לפספס את ההיי המוחלט שהזהב xauusd היה בו השנה. מבחינת המחיר, הוא נמצא במגמת עלייה חזקה, עם שיאים גבוהים יותר ושפלים גבוהים יותר. ואפשר גם להסכים עם זה שהריצה הזו נראית קצת מוגזמת כרגע, כשהמחיר נמצא הרבה מעל קו המגמה הירוק המסומן בגרף, כלפי מעלה. כדאי לציין שיחד עם זאת אנחנו רואים בשבועות האחרונים נרות (דוג'י) שמעידות על חוסר החלטיות של המשקיעים, וזה בדרך כלל יכול לאותת על היחלשות. אבל המגמה הראשית עדיין שורית עד שיהיו סימנים נוספים שיאותתו לנו משהו אחר וכמו כן, לא כדאי לשכוח שThe trend is your friend.

מחיר הזהב עלה במהלך כל השנה והמגמה הראשית עדיין שורית. גרף שבועי
מחיר הזהב עלה במהלך כל השנה והמגמה הראשית עדיין שורית. גרף שבועי

מה המסקנות מכל הנכתב לעיל?

אם נחבר את כל חלקי הפאזל יחד, אפשר להניח שהשוק מצפה להאטה כלכלית כללית ולעלייה באבטלה מתישהו בחודשים הקרובים עד שנה. כמובן שכמו תמיד, התזמון בדברים האלה הוא דבר מסובך במיוחד כי תמיד יש פוטנציאל לאירוע מפתיע כלשהו שמחכה מעבר לפינה אך אנו לא רואים אותו מראש. לפי שוק האג"ח, האינפלציה צפויה לרדת, אבל יתכן שהיא לא תרד יותר מדי, בהתחשב בחוזק הזהב. סביר להניח שגם שיעורי הריבית ירדו כדי לתמוך בכלכלה ובשוק העבודה. 

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה על סמך הפרשנות המוצגת. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם פלטפורמת מסחר בשוק ההון הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן