ארבע המניות החמות שנכנסו לרשימה של גולדמן זאקס

ארבע המניות החמות שנכנסו לרשימה של גולדמן זאקס

ארבע המניות החמות שנכנסו לרשימה של גולדמן זאקס

אנליסטים של גולדמן זאקס מידי פעם מפרסמים את רעיונות המסחר הטובים ביותר שלהם שלאחר מכן עוברים זיקוק נוסף על ידי התותחים המובילים של בנק ההשקעות

החודש, ארבע חברות חדשות עשו את דרכן לרשימה המובחרת הזו. שלוש מהמניות מגיעות מחברות שאולי לא חשבנו עליהן: חברת הביוטק Quanterix שמפתחת תרופות בתחום האלצהיימר,  Cintas – חברה מובילה בתחום מדים לעבודה וחברת ענן הזהויות Okta.  המניה הרביעית היא האחת והיחידה שכנראה גם המדוברת ביותר השנה – אנבידיה.

המניות שנכנסו לרשימה של גולדמן זאקס
4 המניות שנכנסו לרשימה של גולדמן זאקס החודש NVDA, OKTA, CTAS, QTRX

מניית אנבידיה Nvidia (NVDA)

כנראה שאף אחד לא יפול מהכיסא כשיראה את מניית אנבידיה נכנסת לרשימה של גולמן זאקס (טיקר: NVDA). הדעה של גולדמן על החברה לא שונה מהרבה משקיעים שהם שוריים על המניה.  הטענה של גולדמן היא שהביקוש ליחידות עיבוד גרפיות (GPU) של אנבידיה ימשיך להיות חזק בעתיד הנראה לעין והמכירות שלה ימשיכו לעלות, למרות ההזמנות הכפולות שחברות שונות עושות כיום כדי לשים יד על השבבים שלה (מה שעלול לגרום לעצירה זמנית בהמשך עקב עודף מלאי). למעשה, גולדמן מעריך כי פלח מרכז הנתונים של אנבידיה, שם נרשמות מכירות הGPU  יצמח ביותר מ-50% בממוצע במהלך השנים הקרובות ויגיע לכ-70 מיליארד דולר. כדי לסבר את האוזן, כל ההכנסות של החברה, כולל מכירות לתעשיית המשחקים והרכב, עמדו רק על 27 מיליארד דולר בשנה שעברה.

בקיצור, גולדמן מעריך שמניות אנבידיה עשויות להגיע ל-605 דולר – זה פי 32 מהערכת הרווח שלה לשנת 2024. אך יש לשים לב לכך שמדובר בהערכות בלבד וכמו בכל רעיון מסחר, אין כאן שום ערובה להצלחה. 

Quanterix (QTRX)

גולדמן רואה במניה זו פוטנציאל לאפסייד של כ-25%. חברת הביוטק הזו עוסקת באבחון מצבים נוירולוגיים כמו אלצהיימר, והגישה המובילה שלה לבדיקות דם מאפשרות את הפוטנציאל להגיע למצב של אבחון מוקדם בהרבה של המחלה, דבר שתמיד מהווה אתגר רציני עם המחלה הזו. גולדמן מציין שזה משמעותי כרגע, מכיוון שתרופות מסוימות הוכיחו שהן מאטות את האלצהיימר באופן משמעותי אם מתחילים מספיק מוקדם.

עכשיו, חשוב לציין שהמניה של Quanterix (טיקר: QTRS) לא מתאימה לכולם. מדובר בחברה קטנה ולא מוכרת יחסית, עם שווי שוק של מיליארד דולר בלבד שגם נמצאת בשלב צמיחה מהיר, מה שאומר שלמרות שהמכירות גדלו כמו כדור שלג כך גם העלויות ולכן היא לא ריווחית. אבל לחברה יש הרבה מזומנים כדי לממן את הצמיחה שלה והסיפור עם תחום האלצהיימר יכול להיות הזדמנות מעניינת. 

סינטאס (CTAS) Cintas 

העסק של סינטאס (טיקר: CTAS) הוא די פשוט. מדובר בספקית מובילה של מדי עבודה לתעשיות שונות בארה"ב. לסינטאס יש אינסוף משאיות ומרכזי הפצה ברחבי הארץ, כך שהיא מסוגלת גם לאסוף, לנקות ולהחזיר מדי יום מדים נקיים באופן חסכוני לחברות ועובדים. ומכיוון שהם ממילא עושים סיבובים לכל כך הרבה מקומות עבודה, הם מנצלים זאת ומציעים גם שירותי ניקיון של מבנים.

מדובר בחברה יציבה עם כמה שירותים מהטובים שיש בתחומם, ומאז המגיפה הם נהנים מגדילה מהירה בהכנסות. על פי גולדמן, נראה שהצמיחה הזו כאן כדי להישאר כתוצאה משני גורמים מניעים:

ראשית,  סינטאס עושה עבודה משמעותית בתעשיית הבריאות, ומאז המגיפה, בתי חולים ומתקנים רפואיים דורשים בגדים ומבנים נקיים עוד יותר. שנית, סביר להניח שהדרישה הזו לא תישאר רלוונטית רק למגזר הבריאות, כך שיש מקום ופוטנציאל להתרחבות. יש לציין שכ-60% מהחברות כיום עדיין דואגות לכבס בעצמן את מדי העבודה. אבל בעולם של היום, כנראה שמיקור חוץ טוב יותר גם לאקלים וגם לשורה התחתונה של החברות. לפי גולדמן, כל זה יכול להצטבר לקצב גידול בהכנסות של כ-7% עד 8% עבור חברת סינטאס, זה קצב שלפי גולדמן הוא ריאלי מאד. 

אוקטה Okta (OKTA)

החברה מספקת פתרונות זהות המאפשרים לעובדים להיכנס לכל אפליקציה ארגונית בכל מכשיר. זה למעשה דומה לחנות אחת לכל האפליקציות במקום העבודה.

התעשייה עדיין נהנית מצמיחה בריאה, ולמרות שיריבות גדולות כמו מיקרוסופט עוקבות אחריה ממש מקרוב, המוצרים של Okta (טיקר: OKTA) עדיין עדיפים והמניות שלה נראות כהזדמנות טובה. גולדמן מציין שאחרי כמה שנים שהמניה של Okta טיפסה פי 10, החברה הסתבכה מעט עם הרכישה השאפתנית של המתחרה שלה, Auth0. החברה הוציאה 6.5 מיליארד דולר על Auth0 והמשיכה להסתבך עם האינטגרציה הזו. בכל מקרה, זו הייתה הסחת דעת רצינית עבור החברה ומחיר המניה של החברה ירד משמעותית. לאחרונה המניה נסחרת סביב ה-80$.

אבל כל האפיזודה הכואבת הזו נמצאת כמעט מאחורי החברה, ועכשיו יש לה סיכוי טוב לחזור בהדרגה לצמיחה שהיא נהנתה ממנה לפני כמה שנים. גולדמן מעריך שמניית Okta תיסחר ברמה של 100 דולר בעוד שנה מהיום, מה שיעמיד אותה בערך פי 28 מתחזית תזרים המזומנים החופשי של גולדמן. זה אולי לא זול, אבל זה גם לא מוגזם עבור מניה בצמיחה מהירה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי על בסיס רשימת המניות של בית ההשקעות גולמן זאקס המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניין להתחיל לסחור ולהשקיע במניות מהרשימה של גולדמן זאקס? הצטרף אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן