מסחר עצמאי בבורסה – איך להתחיל לסחור?

מסחר עצמאי בבורסה

מסחר עצמאי בבורסה מאפשר לכל אדם לסחור בעצמו בשוק ההון.
המסחר נעשה דרך ברוקרים בעלי רישיון ותחת פיקוח רגולטורי המספקים למשקיעים העצמאיים מערכת מסחר מרכזית. היא כוללות כלי ניתוח, גישה למידע, ציטוטים של ניירות ערך בזמן אמת, בקיצור – את כל מה שצריך כדי לסחור באופן מקצועי. היתרונות, על קצה המזלג, הם ברורים. עמלות נמוכות, דמי ניהול אפסיים, התאמה אישית לצרכים של המשקיע ועוד. 

על מנת להתחיל לסחור באופן עצמאי כל שנדרש הוא תהליך מקוון ומהיר יחסית של פתיחת חשבון מסחר אצל ברוקר, טריידסטיישן למשל. לאחר העברת כספים ראשונית המשקיע יכול להתחיל לסחור בעצמו דרך מערכת המסחר. הברוקר גם מספק שירותים משלימים למסחר בורסה כמו המרת מט"ח, שירות שהוא חיוני במקרה של מסחר בניירות ערך זרים. חשוב לדעת כי המסחר דרך ברוקרים זרים זול משמעותית מברוקרים מקומיים, קל וחומר מן הבנקים בישראל.

איך מסחר עצמאי עובד

במסגרת מסחר עצמאי בבורסה ניתן להשקיע בניירות ערך כמו מניות ואג"ח, קרנות סל, קרנות נאמנות ועוד. כמו כן, ניתן להשקיע גם במכשירים פיננסיים מתקדמים כמו חוזים עתידיים, אופציות ועוד. בגין כל הוראת מסחר – קנייה או מכירה – נגבית עמלה קבועה או יחסית לגובה העסקה. בשונה ממסחר דרך הבנקים, בחשבונות מסחר עצמאיים דרך ברוקרים לא נגבים דמי משמרת רבעוניים יחסיים אלא תשלום קבוע וזניח ברמה החודשית בגין השימוש במערכת המסחר. ברוב המקרים, מסחר עצמאי דרך ברוקר זר מאפשר לסחור בעמלות הנמוכות ביותר, וחשוב להשוות ולהכיר את מגוון העמלות הכרוכות במסחר דרך בנק, ברוקר ישראלי וברוקר זר.

בהיבט המיסוי, מס רווחי הון (במקרה של תושב ישראל) נע בין 15-25% כתלות במכשיר ההשקעה. חשוב לדעת, בהקשר זה, כי סוחרים עצמאיים יכולים להגיש בכל שנה לרשות המיסים בישראל טופס 867 הכולל את סיכום פעולות המסחר בשנה נתונה ולהנות מקיזוז הפסדים ובכך להקטין את חבות המס.

ההבדל בין מסחר עצמאי לניהול תיק השקעות

מסחר עצמאי הוא גם למעשה מהווה ניהול של תיק השקעות, אך בשונה משירות ניהול תיקי השקעות אשר מנוהל על ידי בית השקעות, כאן מי שמנהל את תיק ההשקעות הוא המשקיע בעצמו. כאשר מדובר בשירות ניהול חיצוני, ניהול התיק מבוצע במרבית המקרים על ידי מנהל השקעות מוסמך הגובה דמי ניהול יחסיים לגובה התיק בעבור ניהול התיק. כמו כן, מנהל ההשקעות פועל בדרך כלל על פי אסטרטגיה מוגדרת מראש ואינו סוחר בטווח הקצר. יתרה מכך, מנהלי תיקים מנהלים מספר תיקים במקביל מה שמשפיע על הקשב והזמינות שלהם.

במסחר עצמאי בבורסה אחריות ניהול התיק היא על המשקיע עצמו. בכוחו להתאים את מבנה התיק לצרכיו ולסחור בטווחים קצרים, בינוניים וארוכים, ובמגוון רחב של מכשירים פיננסיים בבורסות שונות. עבור משקיעים ישראלים, למשל, מסחר עצמאי בבורסה האמריקאית מגלם שפע של הזדמנויות ביחס לבורסה המקומית. מטבע הדברים במסחר עצמאי לא משולמים דמי ניהול הנגזרים מגודל תיק ההשקעות.

מסחר עצמאי בבורסה - כך תעשו את זה נכון

על מנת לבדוק, אם דואגים לכסף שלנו, יש צורך לבצע עבודת מחקר לא מסובכת, שכוללת לחיצת עכבר פשוטה וחיפוש מהיר באינטרנט, על מי שמנהל לנו את הכסף. מספיק להקיש את השם של המנהל ותוכלו למצוא עליו הרבה מידע. במיוחד בחברות ציבוריות.
הצהרות של המנהלים ומה שהם משחררים לציבור יכולים להיות אינדיקציה טובה מאוד.

אם למנהלים אין הגדרת חזון לחברה, אלא רק הגדרת משימות. המשמעות היא, שהם למעשה אינם יודעים לאן הם רוצים להגיע ואם הם לא יודעים לאן הם רוצים להגיע, איך כל אנשי הארגון ידעו, מהו הדבר החשוב ביותר שצריך להתמקד בו. להנהלת החברה, צריכה להיות מטרה מסויימת שהם חושבים שתגרום לשינוי, אפילו אם זה שינוי מינורי העיקר שילהיב את האנשים בחברה בצורה כזאת, שהם ירצו להקדיש את מירב המאמצים להגיע ליעד. אם האתגר הוא רק כספי, נראה כי המוטיבציה של המנהלים עלולות להיות לרווח שלהם על חשבון הבעלים, כלומר אנחנו בעלי הנכסים.
מנהלים מצטיינים, בדרך כלל מצניעים את תרומתם ונותנים הרבה שבחים וקרדיט לצוות שלהם. הם צריכים לקבל על עצמם את הכישלונות ולדווח לבעלי המניות את כל מה שעליהם לדעת, על מנת להעריך נכון את ביצועי החברה ואת עתיד העסק.

מסחר עצמאי בבורסה

למי מתאים מסחר עצמאי בבורסה

מסחר עצמאי בבורסה מתאים לכל מי שרוצה לקחת אחריות על עתידו הכלכלי. לא צריך להיות מומחים וללמוד שנים על גבי שנים כדי לסחור בצורה שמותאמת לצרכים ולפרופיל הסיכון של המשקיע. גרף הלמידה כולל כמה רמות, ואסטרטגיות שונות דורשות זמן למידה ויישום שונים. ניתן להתחיל לסחור בבורסות לאחר היכרות והבנה בסיסית בלבד של המכשירים והפעולות העיקריות. בהתאם להתקדמות ותוך כדי תנועה אפשר גם להרחיב את הידע ולהתבסס על הניסיון בדרך ליישום אסטרטגיות מסחר מורכבות ומסחר במכשירים מתקדמים. והכל על פי הצורך של המשקיע – וזה בדיוק היופי במסחר עצמאי; ההתאמה לצרכים היא הטובה ביותר ותלויה במשקיע עצמו.

מסחר עצמאי בבורסה עם טריידסטיישן

טריידסטיישן מספקת מערכת מסחר מתקדמת המאפשרת לסחור במגוון רחב של בורסות מסביב לעולם ובמכשירים פיננסיים שונים. במערכת שלנו תמצאו כלי ניתוח מתקדמים, גישה בזמן אמת למידע ונתונים – והכל מצריך אך ורק חיבור לאינטרנט. תוכלו לסחור באפליקציה או מהמחשב, ולהנות מפשטות שימוש, נגישות גבוהה, מהירות ואמינות. ולא פחות חשוב – עמלות המסחר והעלויות הכוללות הן נמוכות ביחס למתחרים. אז למה אתם מחכים? פתחו עכשיו חשבון והתחילו לדאוג לעתיד שלכם.

מסחר עצמאי בבורסה
דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן