מניית סופר-מיקרו (Supermicro) בשיא – מה התחזית עבורה?

מניית סופר-מיקרו (Supermicro) בשיא – מה התחזית עבורה?

מניית Supermicro בשחקים: מה התחזית ולאן היא הולכת מכאן?

המניות של חברת המחשבים סופר-מיקרו הזו כבר הכפילו את עצמן מבחינת המחיר השנה. אך עדיין שווה להיכנס פנימה, לבחון את הסיבות לכך ולא פחות חשוב מכך – להעריך לאן מועדים פני החברה בשנה-שנתיים הקרובות

מה כל כך מעניין במניית Supermicro?

לאחרונה Supermicro (טיקר: MSCI) עלתה לרמה חדשה, מונעת על ידי כמה תוצאות רבעוניות נוצצות וגם נתנה תחזית טובה לשנה כולה. נוסיף גם את ההתלהבות שיש למשקיעים מכל עניין הבינה המלאכותית, משהו שרק עוזר לה להמריא. היא נסחרת כעת סביב ה- 698$ נכון לשעת כתיבת שורות אלה ומוכיחה את עצמה יחד עם אנבידיה כאחת משחקניות המניות הטהורות ביותר בנושא הבינה המלאכותית.

מניית supermicro, גרף יומי מאת TradingView
מניית supermicro, גרף יומי מאת TradingView

טרנד של בינה מלאכותית

יש לציין ששתיהן די הולכות יד ביד. כלומר, השבבים עם הביצועים הגבוהים של  אנבידיה שמאד  חיוניים בכל הקשור אל בינה מלאכותית תלויים במרכזי נתונים חדישים כדי לגרום לזה לעבוד. וכאן נכנסת לתמונה Supermicro: יש לה גישה חדשנית שמותאמת וגמישה מספיק כדי לתת מענה לצורכי המחשוב של הלקוחות – מה שגם הפך אותה לבחירה של לקוחות כבדות נוספות כמו מטא ואמזון.

בנוסף, ל Supermicro יש יתרון על פני המתחרות שלה: מרכזי הנתונים הענקיים הללו צורכים כמויות עצומות של אנרגיה, הפחתת עלויות, שיפור יעילות התפעול והפחתת ההשפעה הסביבתית ו- supermicro משתמשת בטכניקת קירור נוזלי כדי לנהל את הטמפרטורה של השרתים שלה בצורה יעילה מאד.

בדו"ח הרווחים האחרון שלה, החברה הודיעה על הכנסות של 3.66 מיליארד דולר, עלייה של 133% מהתקופה הקודמת, וחזתה מכירות של לפחות 14.3 מיליארד דולר ב-2024, שזה הרבה יותר מ-11.5 מיליארד דולר שחזו אנליסטים. כולנו שמענו שבינה מלאכותית עומדת לשנות את העולם ובכן, זה קורה עכשיו גם בכל הקשור ל-  Supermicro – ההכנסות שלה שעמדו על סך 3.66 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים בדצמבר היו יותר מסך ההכנסות של החברה בכל שנת 2021.

דוחות והערכות הכנסות ורווחים, מאת TradingView
דוחות והערכות הכנסות ורווחים, מאת TradingView

יש לסופר-מיקרו תוכניות גדולות בקנה:

היא משתפת פעולה עם אנבידיה, AMD ואינטל – שלושת הספקיות הגדולות של שבבי AI  בעיצובי הAI של הדור הבא. אז כנראה שהלקוחות שלה יכללו את כל העוסקים הגדולים בבינה המלאכותית כמו מטא, אמזון, אפל וטסלה.

לאן הולכת Supermicro מכאן?

מבט קדימה זה המפתח להשקעה מוצלחת במיוחד בכל הקשור לתעשייה הזו שבאמת משתנה מאד מהר.  אז נשאלת השאלה: האם היא זולה?  אחת הדרכים לבחון זאת היא באמצעות יחס מחיר לרווחים לצמיחה (PEG).

החישובים מראה ש Supermicro נסחרת עכשיו לפי יחס P/E של 30.7x על סמך הערכות ממוצעות של יוני 2024 ויחס ה-PEG שלו הוא 0.99x. כידוע, כל יחס PEG שהוא מתחת ל-1.0x נחשב לאטרקטיבי. ובכל זאת, הסיכון בשימוש ביחס PEG בזמנים של צמיחה מהירה מאוד הוא שסביר שהצמיחה של היום לא תישמר לאורך תקופה ארוכה מאד.

יש גם סיכונים

הסיכון המרכזי הוא ש-Dell ואולי אפילו Hewlett Packard Enterprise יכולות להדביק את היכולת של Supermicro במרכזי נתונים ולהכניס אותה ללחץ. תרחיש כזה, יכול לערער את תחזית הרווח של החברה, במיוחד אם צמיחת הביקוש הכוללת למרכזי הנתונים שלה תיפגע, (מה שאמנם נראה לא סביר כרגע, כי יש מחסור בהיצע). 

ע"פי הנראה, היא נמצאת בשלבים המוקדמים של מגמה רב שנתית כאשר מרכזי נתונים של בינה מלאכותית נבנים ברחבי העולם. אבל מחיר היעד הגבוה ביותר בוול סטריט עבורה הוא כרגע הוא 700 דולר, ואנחנו כבר מתקרבים לרמה הזו, כך שהמרדף אחרי המניה מכאן נראה קצת לא הגיוני ואפילו מונע על ידי FOMO. לכן המניה הזו כנראה יותר מתאימה כרגע לעבודה עם אסטרטגיית ממוצע עלות הדולר שבו קונים סכום מוגדר במרווחי זמן מוגדרים במהלך חצי השנה הבאה בערך. הגישה הזו יכולה לעזור לך לנצל את המומנטום והמהלכים של המניה מבלי להיכנס להסתכן בכניסה מלאה, זאת למקרה שהיא תצא תיקון.

תחזית עבור מניית סופר-מיקרו 

הגישה המהירה, הידידותית לסביבה והגמישה של Supermicro להרכבת מרכזי נתונים בינה מלאכותית שמה את החברה כמובילה עולמית בכל הקשור לשרתי בינה מלאכותית.

הערכות השווי שלה עדיין נראות סבירות. אם הרווחים שלה יצליחו לעמוד בתחזית השורית של האנליסטים לשנת 2026, זה אומר שהיא נסחרת ביחס של 14.5x  מחיר לרווח, ויחס מחיר לרווח לצמיחה של x0.55, מה שנראה מספיק זול למניית AI.

אנחנו יודעים שדברים זזים מהר בתחום הבינה המלאכותית ויש גם סיכונים, וזה כולל תחרות רצינית בתחום וירידה פוטנציאלית בשולי הרווח. אז האתגר של Supermicro עכשיו הוא לענות על הביקוש החזק ולבנות את מרכזי הנתונים בינה מלאכותית. אז תעקבו מקרוב.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי,  כולל קניה/מכירה/החזקה של מנייתSupermicro  ויתר המניות שהוזכרו בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע ולהתחיל לעשות מסחר במניות? הצטרפו אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

 

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן