מניית טסלה – תחזית קנייה או מכירה?

מניית טסלה – תחזית קנייה או מכירה?

מניית טסלה – תחזית קנייה או מכירה?

מניית טסלה

מניית טסלה (TSLA) יורדת ב-2024, וצנחה ביותר מ-20%, כאשר ענקית EV דיווחה על רווחים והכנסות גרועים מהצפוי ברבעון הרביעי בסוף ינואר

אילון מאסק יודע לעשות הרבה רעש, אבל מה שמעניין את המשקיעים זה הרווחים שיהיו לה בשנת 2024. ועכשיו, כשהאנליסטים מסתכלים על שנת 2023 במראה האחורית, נראה שיש קונצנזוס על ירידה ברווחים של טסלה ב 2024 מתחת לרמה של 2023, מה שמאותת על עוד שנה של צמיחה שלילית עבור מניית הצמיחה הזו.

מניית טסלה יורדת בשנת 2024 על רקע חששות הצמיחה

מתחילת 2024, מניית טסלה צנחה בסביבות 29%, וירדה מתחת לרמות התמיכה העיקריות, שכן נראה כי ענקית הרכבים החשמליים עומדת בפני שנה קשה. משקיעים בוול סטריט הורידו את תחזיות הרווח לשנת 2024 לאחר שטסלה דיווחה על רווחים והכנסות גרועים מהצפוי לרבעון הרביעי בסוף ינואר. טסלה למעשה דיווחה שבשנת 2024 הקצב עשוי להיות נמוך משמעותית מקצב הצמיחה שהושג בשנת 2023 משום שהצוותים שלהם עובדים על השקת רכב הדור הבא. בעיני כמה אנליסטים, זה מייצר סנטימנט דובי של משקיעים מוסדיים על טסלה.

כדי לנסות לעודד את המשקיעים, מאסק אמר שיש הרבה למה לצפות בשנת 2024, וציין שטסלה מתמקדת בלהבטיח שרכב הדור הבא שלה, אחסון אנרגיה, נהיגה עצמית מלאה ופרוייקטים נוספים אחרים יבוצעו בצורה הטובה ביותר. עם זאת, היות והוא לא סיפק כל פירוט ואף מילה על אסטרטגיית הפחתת מחירי הרכב שלה או לאיזה כיוון שולי הרווח צפויים ללכת ב-2024, בוול סטריט חתכו את ציפיות הרווח ושוורים רבים של טסלה הפכו לדוביים, לפחות לגבי התחזית לטווח הקצר של טסלה.

האתגרים של טסלה

תחרות בסין – הדינמיקה של הרכבים החשמליים בסין עשויה להשתנות במהירות משום שהרכבים החשמליים של סין הן התחרות העיקרית של טסלה כאשר Nio, Byd  ו- Li וכמו כן מתחרות נוספות אחרות מגבירות נוכחות בשוק הרכבים החשמליים. אי אפשר להתעלם מכך ש-BYD, כבר עקפה את  המכירות טסלה ברבעון הרביעי של 2023. BYD (שהיא גם נתמכת על ידי וורן באפט) החליטה גם היא לפתוח מפעל באירופה כשהיא אגב כבר בונה מפעלים בתאילנד וברזיל.

מה לגבי משלוחי הרכבים של טסלה? מבחינת מסירות הרכבים של טסלה של כלי רכב מתוצרת סין בינואר ופברואר, הם הסתכמו ב-131,812, זו ירידה של 6% בהשוואה ל-2023. בינתיים, לפי הדיווחים, טסלה מתכננת לחדש את דגם Y בסין עם ייצור המוני שמתחיל כבר באמצע 2024,. זה מגיע לאחר שהשיקה דגם 3 חדש.

אבל האם זה יספיק? לא בטוח, משום שיצרניות הרכבים החשמליים הסיניות ממשיכות להוזיל מחירים ולהגביר את איכות הרכב ומפרטי הרכב שלהן.

אתגר נוסף, חקירות –  הרכבים טסלה תחת חקירות של הרגולטורים. בכניסה לשנת 2024, טסלה מתמודדת עם לחץ גובר מצד הרגולטורים. תחקיר שנעשה לא מזמן מצא כי טסלה ידעה על חלקי מתלים והיגוי פגומים בכל סדרת הדגמים שלה לפחות במשך שבע שנים, אך לעתים קרובות האשימה את הנהגים כשהחלקים האלה נכשלו לתפקד.

נציין שלא רק הנורבגים חוקרים כשלים במתלים ברכבי מודל S ו-X של טסלה עם אפשרות ריקול, אלא גם שבדיה הודיעה ב-22 בדצמבר 2023 שהיא גם בוחנת בעיות דומות. כל זה זה מגיע לאחר שחקירת המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים  דרבנה לאחרונה את טסלה לבצע ריקול תוכנה באוויר על יותר מ-2 מיליון כלי רכב.

הדור הבא של רכב חשמלי בדרך?

נראה שמאסק וטסלה מתמקדים ברכב החשמלי של הדור הבא בשווי 25,000 דולר. טסלה הודיעה לספקים שהיא רוצה להתחיל בייצור של רכב חדש בשוק המוני, בשם "Redwood", באמצע 2025. מאסק הוסיף ביום רביעי כי טסלה מחפשת כעת להתחיל בייצור מתישהו במחצית השנייה של 2025 למרות שהוא באותה נשימה גם הביע הסתייגות לגבי הזמנים שמוצהרים ובמילים פשוטות, כנראה שיקח יותר זמן להתחיל לייצר אותו ובוודאי להשיק את הדגם הנ"ל.

האם מניית טסלה היא קנייה?

טכנית, מניית טסלה כבר ירדה בכ- 29% מתחילת שנת 2024,  היא צנחה מתחת לממוצעים הנעים של 50 יום ו-200 ימים. קו החוזק היחסי – RSI, העוקב אחר ביצועי המניה לעומת ה-S&P 500, נמצא באיזור 36, שזה די נמוך, אך עדיין אולי כדאי להמתין עד שתסיים לרדת, באיזורי 160 יש רמת תמיכה שיש לעקוב אחריה.

מניית טסלה - ירידה של כ-29% מתחילת 2024, גרף שבועי מאת TradingView
מניית טסלה - ירידה של כ-29% מתחילת 2024, גרף שבועי מאת TradingView

האם כדאי להשקיע במניית טסלה?

לסיום, אילון מאסק חולל מהפיכה בתעשיית הרכבים כמעט לבדו. הוא בעצם אילץ את התעשיה כולה לקפוץ על רכבת הרכבים החשמליים. זו הסיבה לכך שטסלה הייתה מניה מפלצתית לאורך רוב ההיסטוריה שלה, במיוחד במהלך הריצה המטאורית שלה מאמצע 2019 ועד סוף 2021. אז כן, מניית טסלה עשתה מרחקים גדולים וכנראה יכולה לעשות זאת שוב.
האם כדאי לקנות מניית טסלה? עם כל האתגרים העומדים בפניה, לא בטוח שמניית טסלה היא הרעיון הטוב ביותר להשקעה…לא עכשיו בכל אופן. יחד עם זאת, נציין כי יש ההערכה לעלייה חזקה ב-2025. אז הישארו עם המבט קדימה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניית טסלה המוזכרת בכתבה. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע במניית טסלה? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן