מניות שירותים חיוניים רלוונטיות להשקעה

מניות שירותים חיוניים רלוונטיות להשקעה

מניות רלוונטיות להשקעה מסקטור השירותים 2024

מניות שירות

חברות שירותים יש מאפיינים ההגנתיים שהופכים אותן לאטרקטיביות במיוחד בתקופות של האטה כלכלית ומיתון

מגזר השירותים כולל חברות העוסקות במתן שירותים חיוניים כמו חשמל, גז, מים ושירותים דומים אחרים למשקי בית, בעלי עסקים וארגונים אחרים. המגזר הזה כולל חברות האחראיות לייצור, הפצת חשמל, הפקה והפצה של גז טבעי, מתן שירותי מים וביוב, פינוי פסולת ועוד.

מדובר בשירותים חיוניים משום שהם חיוניים לחיי היומיום של כולנו וגם לפעילות הכלכלית. בגלל האופי החיוני של השירותים שלהן, חברות שירותים פועלות לעתים קרובות בסביבות מוסדרות, שבהן הממשלה קובעת תקנים של מחירים ושירות כדי להבטיח התייחסות הוגנת ואמינה לצרכנים.

מניות השירותים נחשבות למניות "הגנתיות". כאמור הן מספקות שירותים יומיומיים חיוניים ולמרות שזה אומר שההכנסות והרווחים לא תמיד גדלים במהירות, הם נשארים עמידים במהלך מיתון כלכלי. זו הסיבה שמניות של שירותים הציבוריים נוטות להיות פחות תנודתיות משוק המניות הכולל וזו גם הסיבה לכך שהמחירים שלהן בדרך כלל עולים כאשר שאר השוק נופל.

משקיעים מתעניינים לעתים קרובות למניות שירות מכמה סיבות:

יציבות: לחברות שירותים יש בדרך כלל הכנסה יציבה כי הביקוש לשירותים שלהן נשאר עקבי יחסית, ללא קשר לתנאים הכלכליים. אנשים ובעלי עסקים צריכים חשמל, גז ומים ללא קשר למצב הכלכלי.

הכנסה מדיבידנד: מניות שירות ידועות בתשואות הדיבידנד הגבוהות יחסית שלהן. לחברות שירות רבות יש היסטוריה ארוכה של תשלום דיבידנדים באופן קבוע, מה שהופך אותם לאטרקטיביים למשקיעים המתמקדים בהכנסה קבועה.

שווקים מוסדרים: במקרים רבים, חברות שירות פועלות בשווקים מוסדרים שבהם הממשלות מפקחות על התמחור והתפעול. 

מאפיינים הגנתיים: במהלך מיתון כלכלי, משקיעים מחפשים לעתים קרובות מפלט במניות הגנתיות, כולל מניות שירותים, בגלל הרווחים והדיבידנדים היציבים שלהם.

חשוב לציין שיש גם סיכונים הקשורים למניות שירותים:

התשתית של חברות השירותים חשופה מאד לאסונות טבע, ואלה הולכים וגדלים. למשל, מי שזוכר, השריפות שהיו בקליפורניה ב 2017 ו-2018 דחפו חברת שירות ענקית לפשיטת רגל, כי למעשה, הציוד שלה הוא מה שעורר את השריפה ולכן היא הייתה אחראית לנזק שלאחר מכן. תאונות ושירות רשלני גם הם סיכונים משמעותיים.

מגמות במגזר השירותים – אנרגיה מתחדשת

אחת המגמות הגדולות ביותר המתרחשות בתעשיית השירותים כיום הוא מניות אנרגיה עקב המעבר מייצור חשמל מסורתי של דלק מאובנים (כמו פחם) לכיוון אנרגיה מתחדשת (כמו רוח ושמש). אנרגיה מתחדשת היא מקור הכוח הצומח ביותר כיום.
החברות שמספקות חשמל נמצאים בחזית של המעבר הזה – איך זה משפיע עליהם מבחינה כלכלית? היות ומגזר השירותים מרוויח על בסיס תעריפים, כשהחברות משקיעות בחוות רוח ושמש חדשות, הן מגדילות את בסיס התעריפים והרווחים שלהם.  

המעבר לאנרגיה מתחדשת עוזר למגזר השירותים גם בדרך אחרת: המפעלים של פחם וגרעין הם יקרים יותר לתפעול, למשל מבחינת מפעלי פחם, צריך כל הזמן להוציא כסף בקניית דלק חדש. לעומת זאת, חוות רוח ואנרגיה סולרית הן זולות להפעלה והעלות של הדלק היא אפסית – מה שמפחית את ההוצאות הכוללות של חברות השירות. 

כל האנרגיה המתחדשת הזו גורמת לטרנד גדול נוסף במגזר השירותים: כלי רכב חשמליים. ככל שיותר אנשים יעברו לרכבים חשמליים (EV), הביקוש לחשמל יעלה. כך שאחת השיטות ההגיוניות להשקעה במגזר הזה, זה איתור חברות שירות שאמורות להרוויח מהמגמות הנ"ל. 

איך משקיעים במניות שירותים? 

אפשרות קלה אחת היא לקנות תעודת סל מגזר השירותים כמו XLU. הדרך השנייה היא בחירת מניות שירותים בודדות. 

מניות ממגזר השירותים

Energy NRG

NRG היא חברת ייצור חשמל סיטונאית המחזיקה ומתפעלת מתקני ייצור חשמל. יש לה כ-7.5 מיליון לקוחות. החברה מעריכה שהיא תייצר 8.3 מיליארד דולר במזומן עודף מצטבר ותחזיר 6.9 מיליארד דולר לבעלי המניות באמצעות דיבידנדים ורכישות חוזרות באותה תקופה. היא גם מתכננת להמשיך להגדיל את הדיבידנד שלה ב-7% עד 9% בשנה. אחד החסרונות שיש לציין בהקשר לחברה הוא שתקנות סביבתיות ויוזמות לאנרגיה מתחדשת עלולות להפחית את הרווחיות של תחנות הכוח הדלק המאובנים של NRG.

טכנית, על פי אינדיקטור RSI (מדד החוזק היחסי) המניה נמצאת באיזורי קניות יתר, כך יש לצפות לתיקון די בקרוב. בנוסף, המניה נסחרת מעל ממוצע נע פשוט של 200 ימים.

מניות NRG, Brookfield ו- Clearway Energy, גרף יומי מאת TradingView
מניות NRG, Brookfield ו- Clearway Energy, גרף יומי מאת TradingView

Brookfield Infrastructure Partners 

Brookfield – ברוקפילד (טיקר: BIP), היא בין הבעלים והמפעילים הגדולים בעולם של רשתות תשתית גלובליות המאפשרות אחסון ותנועה של אנרגיה, משא, מידע מים ונוסעים. החברה מתמקדת בנכסים המייצרים תזרימי מזומנים יציבים וסיכויי צמיחה אטרקטיביים.

לברוקפילד יש מבנה תאגידי מסובך במקצת, אבל המניה מציעה שילוב אטרקטיבי של יציבות, תשואת דיבידנד וצמיחה. בנוסף, יש לה יעד צמיחה של דיבידנד שנתי של 5% עד 9%, אם כי יש לקחת בחשבון שהדיבידנד עשוי להכביד מבחינה פיננסית על החברה.

טכנית, על פי אינדיקטור RSI (מדד החוזק היחסי) המניה נמצאת סמוך לרמת 50 המשמעותית. במידה ותצליח לפרוץ אותה, יש לה פוטנציאל לעלות מכאן. בנוסף, המניה נסחרת מתחת לממוצע נע פשוט של 200 ימים, שעשוי להוות התנגדות בהמשך ויש לשים לב לכך.

Clearway Energy

Clearway Energy – קלירוויי (טיקר: CWEN) היא חברת אנרגיה מתחדשת, סוג של חברות נסחרות בבורסה המתמקדות בהחזרת תזרים המזומנים שנוצר מאנרגיה מתחדשת למשקיעים באמצעות תשלומי דיבידנד.

ברבעון האחרון החברה דיווחה על רווח נקי של 15 מיליון דולר, 323 מיליון דולר ברווח מתואם לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות, ו-287 מיליון דולר במזומן מפעילות שוטפת. החברה צופה מזומנים זמינים לחלוקה ב-2024 של 395 מיליון דולר, זה גבוה מההערכה העומדת על טווח של 330 מיליון דולר ל-360 מיליון דולר ב-2023.

יש לה תשואת דיבידנד אטרקטיבית של 7% וצמיחת דיבידנד שנתית חזויה של 5% עד 8% עד 2026.

לקלירווי יש פוטנציאל עצום והזדמנויות צמיחה ארוכות טווח, אך כמו תמיד, יש חסרונות לצד יתרונות – יחס חוב להון עצמי גבוה יחסית של 1.65, ובנוסף, אנרגיה מתחדשת היא תעשייה חדשה וקטנה יחסית, והתחזית שלה לטווח ארוך אינה ודאית.

טכנית, על פי אינדיקטור RSI (מדד החוזק היחסי) המניה נמצאת באיזורי מכירות יתר, כך שיש לה פטנציאל לעלות. בנוסף, המניה נסחרת מתחת לממוצע נע פשוט של 200 ימים, רמה שעשויה להוות התנגדות בהמשך. רמת 20 הינה רמה משמעותית שהיוותה בעבר רמת התנגדות שכעת עשוי להפוך לרמת תמיכה, אך יש צורך לעקוב אחר ההתפתחויות ובמיוחד האם המניה תשבור רמות תמיכה ותמשיך לרדת.

מילת סיום, משקיעים המעוניינים במניות שירות צריכים לערוך מחקר פונדמנטלי ולשקול את יעדי ההשקעה שלהם, סובלנות הסיכון וגם את הסביבה הכלכלית והרגולטורית הכוללת.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות השירותים המוזכרות בכתבה בפרט. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע במניות שירות? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן