מניות שבבים מומלצות

מניות שבבים מומלצות

מניות שבבים מומלצות לשנת 2024

תעשיית השבבים המוליכים למחצה מוכנה לצמיחה משמעותית בשנת 2024, ומה שמניע זאת היא התקדמות טכנולוגית והגדלת הביקוש במגזרים שונים

שבבי מחשב הם אולי זעירים, אבל ההשקעות ברמה העולמית בתעשייה הזו ממש לא. מדד המוליכים למחצה (SOX) ירד לפני קצת יותר משנה כשארה"ב הודיעה על הגבלות חדשות במטרה לפגוע ביכולות הצבאיות של סין – אך מאז הוא הספיק להתאושש ובגדול.

SOX - מדד המוליכים למחצה (semicoductor)
SOX - מדד המוליכים למחצה (semicoductor)

מהן מניות שבבים?

מניות שבבים (או מוליכים למחצה) מתייחסות לחברות הנסחרות בבורסה העוסקות בתכנון, ייצור והפצה של שבבי מוליכים למחצה או טכנולוגיות קשורות. שבבים מוליכים למחצה הם רכיבים חיוניים המצויים במכשירים אלקטרוניים שונים, כולל מחשבים, סמארטפונים, מכוניות, מכשירי חשמל ומוצרי צריכה ותעשייתיים רבים אחרים

חברות מוליכים למחצה יכולות לעסוק בהיבטים שונים של תעשיית המוליכים למחצה:

עיצוב: חברות שמתכננות שבבי מוליכים למחצה, כולל מעבדים, GPUs, שבבי זיכרון ומעגלים משולבים מיוחדים אחרים.

ייצור: חברות המייצרות שבבי מוליכים למחצה במפעלי ייצור מוליכים למחצה.

ציוד וחומרים: חברות המספקות ציוד וחומרים המשמשים בתהליך ייצור המוליכים למחצה.

אריזה ובדיקה: עסקים שאורזים ובודקים שבבי מוליכים למחצה לפני שהם נשלחים ללקוחות.

מניות שבבים יכולות להיות די תנודתיות, משום שהתעשייה היא מאוד מחזורית ונתונה להשפעה של גורמים כמו התקדמות טכנולוגית, שיבושים בשרשרת האספקה, מתחים גיאופוליטיים (כגון היריבות הטכנולוגית בין ארה"ב לסין) תנאים מאקרו כלכליים וביקוש עולמי לאלקטרוניקה. אך יחד עם זאת, הן בהחלט מציעות הזדמנויות צמיחה משמעותיות, במיוחד בתקופות של ביקוש גבוה וזו אחת הסיבות שמשקיעים נמשכים למניות הללו לצד העובדה שזה מועיל לגיוון התיק ולא פחות חשוב מכך, חלק מהחברות אף מחלקות דיבידנדים.

יש לומר באופן כללי שבמבט קדימה לשנת 2024, מגזר השבביעם המוליכים למחצה מציע תמונת מצב אופטימי זהיר בכל הקשור להשקעות. הקשיים בשרשרת האספקה אמורים להצטמצם, ולהגביר את היכולת לייצר ולייעל את ההפצה. 

מניות שבבים מובילות

אנבידיה

המחויבות של Nvidia לחדשנות והשקעות אסטרטגיות בתחומי טכנולוגיה מרכזיים הניעו את הצמיחה שלה וביססו את מעמדה כשחקנית מפתח בעולם הטכנולוגיה ברמה העולמית.

היא ידועה ביחידות העיבוד הגרפיות שלה (GPUs) למשחקים ושווקים מקצועיים. היא מהווה כוח מוביל בתעשיית המוליכים למחצה העולמית, ומוכרת במיוחד בחידושי הגרפיקה, המחשוב עם הביצועים הגבוהים וכמובן הבינה המלאכותית .

מבחינה פיננסית, אבידיה הציגה צמיחה מדהימה ברווחים, עם הדומיננטיות שלה בשוק ה-GPU והתרחבות מוצלחת לשווקים חדשים. המאזן החזק של החברה כולל נזילות חזקה, חוב מינימלי ועתודות מזומנים משמעותיות, המאפשרים לה גמישות רבה להמשך מחקר ופיתוח, רכישות אסטרטגיות ויוזמות צמיחה אחרות.

יש לה גם יתרון תחרותי – והוא נמצא במערכת האקולוגית המקיפה שלה, הכוללת חומרה, תוכנה ופלטפורמות שמאיצות פיתוח בינה מלאכותית ולמידת מכונה. כך שיש לחברה מערכות יחסים חזקות עם מפתחים, עסקים ומוסדות מחקר, מה שמיצב עוד יותר את המעמד שלה בשוק. 

מבחינת הערכת שווי, מניית אנבידיה משקפת את מסלול הצמיחה האגרסיבי של החברה ואת הציפיות הגבוהות לביצועיה העתידיים. אמנם מדדי הערכת השווי שלה עשויים להיראות גבוהים אך הם גם סה"כ מוצדקים לאור הפוטנציאל של החברה להמשיך להנהיג ולצמוח במגזרי טכנולוגיה מרכזיים. 

טכנית, יש לשים לב לחלק התחתון של הגרף מציג את מדד החוזק היחסי של המניות (RSI) -. ה-RSI נע בין אפס ל-100. כשהוא נמצא מתחת ל-30 זה אומר שנייר הערך נמצא במצב של מכירת יתר, (ולכן יכולה להיות הזדמנות קנייה), בעוד שמעל 70 זה אומר שהביטקוין נמצא בקניית יתר (ולכן קיים סיכון גדול יותר של ירידה). וזה בדיוק המקום שבו אנבידיה נמצאת כרגע, מה שעשוי להצביע על כך שהפוגה או היפוך עלולים להיות באופק. 

AMD – Advanced Micro Devices

AMD היא חברת מוליכים למחצה עולמית הידועה בעבודה החלוצית שלה בתחומי המיקרו-מעבדים, המעבדים הגרפיים והטכנולוגיות הנלוות. 

בשנים האחרונות אנו רואים התעוררות, והגורם המרכזי בהתעוררות המחודשת הזו היה ההתמקדות שלה בפתרונות מחשוב עם ביצועים גבוהים והסתגלות גבוהה. הגישה הזו אפשרה ל-AMD לנצל את הביקוש ההולך וגובר לטכנולוגיות מחשוב מרכז נתונים ומחשוב ענן ואת העניין המתמשך במשחקי מחשב ויצירת תוכן.

מבחינה פיננסית, הנתונים של AMD מדגישים את העוצמה שיש לה בתעשיית המוליכים למחצה. החברה הפגינה צמיחה מרשימה ברווחים, לאחר שהשיקה מוצרים מוצלחים והגדילה את נתח השוק שלה במגזרי המחשב האישי והשרתים. המאזן של AMD התחזק במהלך השנים, ונמצא בסימן של שיפור בתזרימי המזומנים וירידה ברמות החוב שלה, מה שממקם אותה כאחת מהמניות הבולטות לשנת 2024.

מבחינת יתרון תחרותי – אפשר בהחלט לציין את הגישה הזריזה והחדשנית שלה לפיתוח מוצרים, זה משהו שמאפשר לה להביא במהירות מוצרים תחרותיים לשוק והיא בהחלט שומרת על קצב וביצועים טובים יותר מהמתחרים.

הערכת השווי שלה למעשה משקפת את מסלול הצמיחה של החברה ואת האופטימיות של השוק לגבי הסיכויים העתידיים שלה. למרות הערכת שווי הגבוהה שלה, המשקיעים נמשכים ל-AMD בגלל הביצועים הפיננסיים הנוכחיים שלה והחזון האסטרטגי שמאד מותאם למגמות הטכנולוגיה העתידיות, ומה מעניין את המשקיע אם לא העתיד?

טכנית, יש לשים לב שעל פי אינדיקטור RSI האמור לעיל, AMD נמצאת בקניות יתר כך שיתכן ונראה היפוך או הפוגה בתנועה.

אינטל (INTC)

אינטל היא חברת טכנולוגיה בינלאומית ויצרנית מובילה של מעבדי מחשבים ומוצרי מוליכים למחצה אחרים. אינטל ידועה בזכות המיקרו-מעבדים שלה הנמצאים ברוב המחשבים האישיים, והיא בהחלט מגבשת את מעמדה כאבן יסוד בתעשיית המחשוב.  

גם אינטל ממוקמת כאחת ממניות המוליכים למחצה הבולטות לשנת 2024, עקב המוניטין החיובי שלה. בנוסף, אינטל עומדת להפיק תועלת משמעותית מההתרחבות המתמשכת בתחום הבינה המלאכותית, מחשוב ענן, תשתית 5G ואינטרנט. מדובר במגזרים שדורשים פתרונות מחשוב חזקים וחסכוניים יותר באנרגיה, ואלה בדיוק התחומים שבהם מתמקדים המו"פ והחדשנות של אינטל.

הרווחים והמאזן של אינטל מצביעים גם על החוסן הפיננסי וגם על החוסן התפעולי של החברה. למרות התמודדות עם תחרות, אינטל שמרה על שולי רווח ומקורות הכנסה חזקים. יש לציין שהיא גם מחוייבת לצמיחה וחדשנות ואפשר לראות את זה בא לידי ביטוי בהשקעה של החברה בטכנולוגיות הדור הבא והמעורבות המשמעותית שלה בתחומי הבינה המלאכותית והנהיגה האוטונומית.

היתרון התחרותי של אינטל נובע ממודל העיצוב והייצור המשולב שלה שמאפשר תגובה מהירה לשינויים בשוק ולצרכים של הלקוחות. 

לגבי הערכת שווי, אינטל מציגה הצעה מסקרנת למשקיעים. גם כאן, הערכת המניות של החברה משקפת את הרווחים הנוכחיים שלה ואת הפוטנציאל לצמיחה עתידית. האסטרטגיה המקיפה של אינטל לתת מענה לדרישות השוק יחד עם הבסיס הפיננסי החזק שלה מרמזות על פוטנציאל עליות משמעותי.

מניות AMD, NVDA, INTC גרף שבועי מאת TradingView
מניות AMD, NVDA, INTC גרף שבועי מאת TradingView

מניות שבבים נוספות בתחום:

מניות רלוונטיות נוספות בתחום הנ"ל הן TSM, שממוקמת היטב כדי לנצל את הביקוש הגובר לשבבי מוליכים למחצה מתקדמים ומיקרון (MU) שנחשבת למובילה בתעשיית מוליכים למחצה ברמה עולמית המתמחה בפיתוח וייצור פתרונות זיכרון ואחסון. 

לסיכום, המעורבות שיש לברות הנ"ל בהתקדמות טכנולוגית וביסודות פיננסיים חזקים הופכים אותן לבחירות משכנעות לשנת 2024 בעיני משקיעים שמחפשים צמיחה בשוק המוליכים למחצה. אך הן אינן היחידות, ומניות רבות נוספות בתחום השבבים עשויות להיות בעלות פוטנציאל להשקעה והן רק מחכות להימצא, אז למה שלא תצא לסרוק את הדרך שלך אליהן עם סורק המניות המועדף עליך כגון Finviz או סורק המניות החדש של TradingView?

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות מתחום השבבים המוזכרות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

 

מעוניינים להשקיע במניות שבבים? זה הזמן להתחיל לבצע מסחר במניות! הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל ותוכלו גם ללמוד כיצד לעבוד עם סורק מניות ((how to use stock screener

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן