מניות מומלצות באירופה ויפן לשנת 2024

מניות מומלצות באירופה ויפן לשנת 2024

מניות באירופה ויפן שאולי תרצו לבדוק ל-2024

 

מניות מומלצות באירופה ויפן

תמיד כדאי לפזר את הביצים בכמה סלים. ואם אתה תוהה אילו סלים, מניות אירופאיות ויפניות יכולות להיות ראויות להשקעה

ככל שזה נראה מפתה אחרי שנה כמו 2023 לא בטוח שלהקדיש את כל תיק המניות שלך לS&P 500 זו תהיה ההחלטה החכמה ביותר. פשוט כי עדיין יש יותר מדי אי ודאות כלכלית בחוץ, ובכל מקרה, תמיד כדאי לפזר את הביצים בכמה סלים. כאן נכנסות לסיפור שלנו מניות אירופאיות ויפניות שככל הנראה יכולות להיות ראויות לכסף שעבדת עליו דיי קשה. אז בואו נבדוק את הנושא יותר לעומק.

איך תיפקדו המניות באירופה וביפן השנה?

האמת היא שהייתה המון התלהבות סביב המניות היפניות והעליות שלהן השנה. אבל, באופן מפתיע, דווקא המדד האירופי, הStoxx 600  גבר על מדד טופיקס של יפן בכמעט 2%.

וזה רק מראה לנו איזו השפעה גדולה יש לתנודות של מטבע על התשואות שלנו כשמשקיעים. הטופיקס החזיר השנה כמעט 26% במונחי ין (usdjpy) וה Stoxx 600 הניב 15% ביורו (eurusd) . אבל הין ירד ב-11% בערך מול הדולר האמריקאי השנה, וזה נגס בערך של נכסים הנקובים בין.

כמובן שאפשר להימנע ממצב של הפסדים על ידי תנודות המטבע על ידי רכישת תעודת סל "מגודרת", דוגמא פופולארית היא . קרן WisdomTree Japan Hedged Equity .

אז מה התחזית עבור המניות של אירופה ויפן?

מניות אירופה

ה Stoxx 600  עלה בכ-10% בששת השבועות האחרונים, והוא נסחר עכשיו בסביבות 476.11. התשואה הכוללת שלו לשנת 2023 כולל דיבידנדים, הייתה 15% יפים גם ביורו וגם בדולר אמריקאי, וגם לאחר העלייה האחרונה הזו, המניות של אירופה נשארות זולות, יחסית להיסטוריה שלהן.

מדד ה-Stoxx600
מדד ה-Stoxx600 , גרף מאת TradingView

אין ספק שהמניות באירופה נפגעו קשה מהאינפלציה הגבוהה ומהעליות בריבית. הפלישה של רוסיה לאוקראינה ומחירי האנרגיה הגבוהים כתוצאה מכך, ונוסיף לכך גם את העובדה שדיי הסתמכו על הכלכלה סינית שבכלל עדיין נמצאת בקשיים, כל הנ"ל גבו מחיר ממניות אירופה, והורידו את הערכות השווי שלהן.

אבל יחד עם זאת, עכשיו האינפלציה יורדת באירופה, ואנליסטים מעריכים שהיא תרד ל 2.7% עד אמצע 2024 – זה לא כל כך רחוק מהיעד ארוך הטווח של 2% של הבנק המרכזי. ואמורות להיות לכך שתי השפעות חיוביות: ראשית, השכר הריאלי (זהו השכר לאחר התחשבות באינפלציה) צריך להיות חיובי, מה שיכול להגביר את סנטימנט הצרכנים, ושנית, הוא אמור לאפשר לבנק המרכזי האירופי (ECB) להוריד את הריבית כבר מהרבעון השני של 2024.

מעבר לכל הנ"ל, גם רכישות חוזרות של מניות באירופה והעובדה שמשקיעים רבים התנערו מהנכסים אלה יכולים לעזור להניע את ה- Stoxx 600 למעלה. ואם האינפלציה תצליח להמשיך לרדת מבלי שיגיע מיתון, אז הערכות המניות האירופיות הללו ייראו טוב אפילו יותר ממה שהן נראות עכשיו.

ואז אפשר לשקול ללכת על שילוב של מניות צמיחה וערך. הדרך שיכולה להתאים לסוג כזה של חשיפה מאוזנת למניות אירופיות היא להשקיע בתעודת הסל iShares MSCI Eurozone ETF (EZU).

מניות יפן

המניות היפניות תיפקדו טוב, הן עלו על רקע הציפיות שיפן נפטרה סוף סוף מהצמיחה הנמוכה של הכלכלה והדפלציונית של עשרות שנים. היו יוזמות רפורמה בממשל תאגידי שהבורסה לניירות ערך בטוקיו הודיעה עליהן מוקדם יותר השנה וזה משהו שנתן תנופה למניות היפניות. אבל, חשוב לדעת שחלק ניכר מביצועי המניות השנה נבעו מהרחבות, לא מגידול ברווח בפועל, כך שיש כאן גם מקום למעט אכזבה כי הערכות שווי תוך שימוש ביחסי מחיר לרווח הן עכשיו הרבה יותר יקרות.

מה צפי האנליסטים לצמיחה ברווחים?

אנליסטים צופים לצמיחה ברווחים למניה עבור Topix בשיעור חד-ספרתי גבוה גם ל-2024 וגם ל-2025, ורואים יעד של מדד ה- Topix לסוף השנה ב- 2024 של 2,650, לעומת 2,316 שהוא נסחר בו בעת כתיבת שורות אלה.

מדד ה-TOPIX

ההערכה היא שזרים ותאגידים צפויים להמשיך לקנות יותר מניות יפניות ממה שהם מוכרים, והמשקיעים הקמעונאיים ביפן צפויים ללכת בעקבות תמריצי המס החדשים של הממשלה להשקעה.

הגורמים הנ"ל אמורים לצמצם את ההבדל בין תשואות האג"ח היפניות לאלו מכלכלות מתקדמות אחרות, ולחזק את הין. מי ששוקל להשקיע במניות יפניות, אולי כדאי שיפצל את ההשקעה כלומר, חלק בתעודת סל מגודרת כמו WisdomTree Japan Hedged Equity Fund, וחלק בתעודת סל לא מגודרת. כמו iShares MSCI Japan ETF (EWJ).

לסיכום,

הירידה החדה בערך של הין היפני ב-2023 פירושה שלמניות אירופה היו תשואות גבוהות יותר מאלה היפניות השנה.

אינפלציה נמוכה יותר ב-2024 תוביל ככל הנראה לדחיפה נוספת במניות אירופה שנראות זולות מבחינה היסטורית למרות העלייה האחרונה שלהן.

רפורמות בממשל תאגידי ביפן מניעות תקוות חדשות שהכלכלה היפנית אולי תיפטר סוף סוף מהצמיחה הנמוכה שלה.

מעוניינים להשקיע ולסחור במניות? הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן