מניות דואליות – איך לסחור במניות ארביטראז'

מניות דואליות – איך לסחור במניות ארביטראז'

מניות דואליות – איך לסחור במניות ארביטראז'

 

מניות דואליות

מסחר במניות דואליות (ארביטראז'), כמשקיע או כסוחר, מציעות מגוון של יתרונות אך גם כולל סט של היבטים ושיקולים שונים שיש לקחת בחשבון

מהן מניות דואליות (מניות ארביטראז')?

מניות דואליות הן מניות של חברה אשר רשומה ביותר מבורסה אחת ועל כן, גם מניותיה נסחרות ביותר מבורסה אחת. כשמניות של חברה מסוימת נסחרות במספר בורסות, זה מאפשר למשקיעים לקנות ולמכור מניות אלו בכל אחת מהבורסות שבהן הן רשומות.

מבחינת החברות, הרישום הכפול/מרובה הזה הוא אסטרטגיה שמסייעת להן להרחיב את בסיס המשקיעים שלהן ולהגדיל את הנזילות. בנוסף, זה פותח בפניהן גישה להון נוסף משום שהרישום הכפול מאפשר מסחר במספר אזורי זמן ובמספר מטבעות, מה שמייצר חשיפה בינלאומית שמספקת לחברות נזילות גבוהה שזה אומר כמות בריאה של קונים ומוכרים בשוק. הנזילות הנוספת הזו מעניקה לחברות יכולת גבוהה יותר לגייס הון שהן יכולות להשקיע בחברה.

מעבר לכך, זה מהלך שמשפר את תדמית החברה. חברות שנרשמות בבורסות בינלאומיות עושות זאת לעתים קרובות, בין השאר, כדי לחזק את המותג של החברה. על ידי רישום בבורסות מרובות, סביר להניח שכל חדשות חיוביות שיש על החברה יפורסמו על ידי כלי תקשורת בינלאומיים. חברה עם מותג בינלאומי נוטה להיתפס כשחקן מרכזי בתעשייה וחברות יכולות להשתמש בשם המותג הזה כדי להגביר את המכירות ולמשוך יותר תשומת לב תקשורתית גם בשווקים הזרים. ואיזה עסק לא ירצה לפרוץ מגבולות ישראל?

חברות ישראליות רבות רשומות ביותר מבורסה אחת כגון: טבע, גילת, אלביט, נייס ואת הרשימה המלאה תוכלו למצוא בקלות באתר של הבורסה הישראלית.

מניית טבע- TEVA נסחרת בבורסה הישראלית ובוול סטריט
מניית טבע- TEVA נסחרת בבורסה הישראלית ובוול סטריט

היתרונות במסחר במניות דואליות

אך בסיפור הזה המשקיעים הם אלה שמעניינים אותנו. מבחינת המשקיעים, הם יכולים לסחור במניות בכל אחת מהבורסות, אם יש לקחת בחשבון שייתכנו הבדלים בשעות המסחר, המטבעות והדרישות הרגולטוריות. אך לפני שאתם ממהרים לחפש מניות דואליות להשקעה או מסחר, ישנם כמה שיקולים והיבטים (חיוביים ושליליים) הקשורים למסחר במניות אלה שעל המשקיע או הסוחר להיות מודע להם ולקחת אותם בחשבון:

יתרון הגיוון –  מסחר במניות דואליות מאפשר למשקיעים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם ברחבי העולם, ולהפחית את החשיפה לסיכונים הקשורים לשוק או לכלכלה אחת מסוימת.

יתרון הנזילות גבוהה – מניות דואליות נהנות לעתים קרובות מנזילות מוגברת כי בעצם יש להן נגישות למאגר גדול יותר של משקיעים, מה שאומר שיש הרבה מניות זמינות בשוק. זה דבר שמקל על הקנייה והמכירה של המניות מבלי להשפיע משמעותית על מחיר המניה. את הנזילות של מניה אפשר למדוד לפי המרווח הקיים בין מחיר ההיצע לבין מחיר הביקוש. ככל שהנזילות של המניה גבוהה יותר, המרווח בין שני ציטוטי המחיר מצומצם יותר, מה שמקל על המשקיעים לקנות ולמכור את נייר הערך ללא קושי.

תזמון שוק – לבורסות שונות יש שעות מסחר ואזורי זמן שונים. לכן צריך להיות מודעים להבדלים הללו כשמתכננים עיסקאות במניות דואליות העסקאות ולשקול את ההשפעות האפשריות שיש להבדלי השעות.

הזדמנויות ארביטראז' – מניות דואליות עשויות להציג הזדמנויות ארביטראז' כשמתרחשים פערי מחירים בין הבורסות השונות בהן נסחרת המניה. למעשה, היות וסוחרים רבים מתעניינים במסחר ארביטראז', נראה כי הנושא ראוי להרחבה.

אם אי פעם חלמתם לרקוד על שתי חתונות, זה די מקרב אתכם להגשמת החלום

מדובר באסטרטגיה הכוללת ניצול פערי מחירים של אותו נכס בשווקים או בבורסות השונות כדי להרוויח. הרעיון הבסיסי הוא אותו רעיון מוכר: לקנות נמוך בשוק אחד ובמקביל למכור גבוה בשוק אחר, תוך ניצול הפערים האלה.

כיצד מסחר במניות ארביטראז' מתבצע?

הצעד הראשון הוא לזהות הזדמנות ארביטראז': יש לחפש פערים במחירים של נכס כלשהו בבורסות השונות. זה יכול להיות מניות, מטבעות, סחורות כגון מתכות יקרות כמו זהב (gold usd), כסף, פלטינה, נפט, גז, כותנה, סוכר ועוד מכשירים פיננסיים אחרים. הנ"ל נסחרים בבורסות שונות ברחבי העולם ופערי המחירים יכולים להיווצר עקב גורמים כמו שערי מטבע, ביקוש אזורי ועוד. כדאי להדגיש שמסחר בארביטראז' בסחורות בהחלט דורש מומחיות בשווקי הסחורות הספציפיים, גישה למידע רלוונטי ויכולת לבצע עסקאות בזריזות.

בכל אופן, לפני שממהרים ללחוץ על כפתור הקניה, צריך לחשב את עלויות עסקה, ההמרות, הרווח הצפוי, העמלות וכל הסיכונים הנלווים כי העלויות הנלוות לעסקה יכולות להשפיע באופן משמעותי על הרווחיות של עסקאות ארביטראז'.

נקודה חשובה נוספת היא שיש חשיבות רבה בביצוע העסקאות בו זמנית. כלומר, לאחר שזיהית הזדמנות ארביטראז', יש לשלוח את פקודות הקנייה והמכירה בו-זמנית כדי למזער את הסיכון לשינויים במחיר במהלך העסקה. לא פחות חשוב –  כדאי שיהיו לך מספיק מסכים או גרפים כדי שניתן יהיה לעקוב באופן רציף אחר הפוזיציות על מנת להבטיח שהזדמנות הארביטראז' עדיין בתוקף, משום שהשווקים יכולים להשתנות במהירות, וכל מידע חדש עשוי להשפיע על תמחור הנכסים.

לבסוף, ברגע שהפער במחיר מצטמצם או נעלם, עליך לסגור את הפוזיציות שלך כדי לנעול את הרווחים.  ארביטראז' מוצלח דורש ביצוע מהיר ושימוש בטכנולוגיית מסחר מתקדמת כדי לנצל את ההזדמנויות, אחרת המשקיע עשוי למצוא עצמו מופסד. כמו כן, מסחר בארביטראז' דורש שילוב של מיומנויות מסחר  גבוהות, כלים טכנולוגיים והבנה עמוקה של השווקים הפיננסיים, כי השווקים נוטים להשתנות במהירות. חשוב לציין שאמנם הזדמנויות ארביטראז' הן דבר שבנמצא, אך זה מאד מאתגר למצוא אותן באופן עקבי, ואם נודה באמת, לא כל הסוחרים או המשקיעים יכולים לעסוק ביעילות באסטרטגיות ארביטראז'.

אתגרים וסיכונים במסחר במניות דואליות

נזילות ונפח מסחר אמרנו?  דיברנו על היתרון שיש לנזילות גבוהה. אך בפועל, הנזילות עשויה להיות נמוכה יותר בבורסות מסוימות, מה שעלול להוביל למרווחים גדולים יותר בין מחירי ההיצע והביקוש ועלויות מסחר מוגברות. ככל שהנזילות נמוכה יותר, כך היכולת לקנות ולמכור קשה יותר.

סיכונים הקשורים למטבע – מניות דואליות עשויות להיסחר במטבעות שונים בבורסות שונות. לכן חשוב לקחת בחשבון גם את שערי החליפין והעלויות הנלוות בעת המסחר במניות אלו. תנודות בשערי החליפין בהלךט יכולות להשפיע על הערך של ההשקעות.

שעות המסחר – שימו לב לשעות המסחר של כל בורסה שבה רשומה המניה. לבורסות שונות יש שעות פעילות שונות ופעמים רבות המסחר לא יתרחש בו-זמנית.

לסחור נכון במניות דואליות

לסיום, משקיעים המעוניינים לסחור בנכסים הרשומים ביותר מבורסה אחת וכן לבצע מסחר ארביטראז', צריכים לעקוב אחר תנאי השוק ולהיות מודעים ליתרונות ולסיכונים הפוטנציאליים הקשורים בכל בורסה שבה המניה או הנכס רשום. גם מעקב אחר תנאים כלכליים גלובליים ואירועים גיאופוליטיים היא חיונית בסוג מסחר זה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע רכישה/מכירה/החזקה של מניות דואליות או ביצוע מסחר ארביטראז'. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע ולסחור במניות דואליות? הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן