מניות בריאות מומלצות לשנת 2024

מניות בריאות מומלצות לשנת 2024

מניות מומלצות מסקטור הבריאות

מניות בריאות

שירותי בריאות זה משהו שכולם צורכים, מה שמהווה גם הזדמנויות להשקעה מגוונות בסקטור הבריאות

מגזר הבריאות בשוק ההון כשמו כן הוא, מתייחס לחברות המעורבות בפעילויות הקשורות לבריאות המגייסות הון על ידי הנפקת מניות או אג"ח למשקיעים. המגזר הזה כולל מגוון רחב של תחומים, כולל חברות תרופות, חברות ביוטכנולוגיה, יצרני מכשירים רפואיים, ספקי שירותי בריאות (כמו בתי חולים ומרפאות), חברות ביטוח בריאות וגופים קשורים אחרים.

משקיעים לעתים קרובות רואים במניות בריאות אפיק השקעה אטרקטיבי מכמה סיבות, נציין את העיקריות שבהן:

יש להן ביקוש יציב יחסית. שירותי הבריאות נחשבים למגזר הגנתי מכיוון שהביקוש למוצרי ושירותי בריאות נוטה להיות יציב יחסית ללא קשר לתנאים הכלכליים. אנשים זקוקים לטיפול רפואי ללא קשר למצב המאקרו.

סיבה בולטת נוספת היא הזדקנות. הזדקנות של אוכלוסיות באזורים רבים בעולם, במיוחד במדינות מפותחות, גורמת לביקוש גבוה לשירותי בריאות, תרופות וכו' וזו מגמה שמספקת הזדמנות צמיחה לטווח ארוך.

גם כל הנושא של חדשנות ומחקר מגלם בתוכו הזדמנויות השקעה. ידוע שמגזר הבריאות מאופיין בחדשנות ומחקר בלתי פוסקים, מה שמוביל לפיתוח תרופות חדשות, מכשירים רפואיים, טיפולים וטכנולוגיות חדשות. חברות שמצליחות לחדש יכולות להניב תשואות משמעותיות למשקיעים.

איך אפשר בלי הכנסה מדיבידנד? חברות בריאות רבות מציעות תשואות דיבידנד אטרקטיביות. זה בהחלט משהו שמושך משקיעים שמכוונים להכנסה המחפשים תשלומי דיבידנד קבועים.

לצד היתרונות הרבים, כמו תמיד יש לקחת בחשבון גם את הסיכונים:

כמו בכל השקעה בבורסה, גם השקעה במניות ממגזר הבריאות כרוכה בסיכונים, כולל האפשרות שהמתחרים יפתחו מוצרים ושירותים מוצלחים יותר. אך גם סיכונים נוספים שייחודיים יותר למגזר. 

למשל, יצרניות תרופות ויצרניות של מכשירים רפואיים עלולות להיתקל בקשיים מבחינת קבלת האישורים הרגולטוריים שהן צריכות כדי לשיווק מוצרים חדשים. שינויים רגולטוריים יכולים לשנות באופן דרסטי את סיכויי הצמיחה של מניית שירותי בריאות. לכן חשוב לעקוב אחר ה-FDA בהקשר זה.

כמו כן, מניות רבות בתחום הבריאות עומדות גם בפני סיכוני תביעות משמעותיות למיניהן. לדוגמה, אם מטופלים חושבים שהמוצרים והשירותים של החברות גרמו להם נזק, הם לא מהססים לתבוע את החברות.

אז אחרי שהבנו שמניות בריאות מגלמות בתוכן אפשרויות לצמיחה, איך משקיעים יכולים להרוויח מהצמיחה הזו? 

השלב הראשון הוא לדעת למצוא את המניות הטובות. איך עושים זאת?

הדבר החשוב ביותר שתרצה לבדוק הוא מהם סיכויי הצמיחה של החברה. חשוב להבין באיזו מהירות ההכנסות צמחו בשנים האחרונות. אמנם העתיד לא תמיד משקף את העבר, אך אם חברה לא הצליחה לספק צמיחה חזקה בהכנסות עד כה, כנראה שזה לא יבוא בקלות גם בעתיד.

חוסן פיננסי – חשוב שהחברה כבר תהיה רווחית. אם לא, חשוב לבדוק איך היא מתכננת להגיע לרווחיות ובאיזו מהירות היא מצפה לעשות זאת. למשל, כדאי לבדוק את מצב המזומנים של החברה, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר. כמו כן, מדד חשוב נוסף לחוסן פיננסי הוא תזרים המזומנים החופשי שנוצר על ידי חברה. (ככל שתזרים המזומנים החופשי של חברה גבוה יותר, כך המצב הפיננסי שלה חזק יותר).

הערכת שווי – הערך של המניה לפני הקנייה היא גם חשובה כדי לוודא שאתה משלם מחיר הוגן. לצורך העניין, אפשר להשתמש בשיטה של חישוב מכפיל רווח (P/E) שהוא הפופולרי ביותר ומודד את מחיר המניה ביחס לרווח שלה למניה. צריך להקפיד לבדוק גם את יחס המחיר לרווח לצמיחה (PEG) של המניה, שמתייחס לשיעורי צמיחת רווחים צפויים. מניות עם יחסי PEG נמוכים יותר הן אטרקטיביות יותר מאלו עם יחסי PEG גבוהים יותר.

האחרון הוא דיבידנדים – כמה ממניות הבריאות הטובות ביותר משלמות דיבידנדים וזה מהווה שיקול חשוב כי דיבידנדים יכולים להגביר את התשואה הכוללת שאתה מקבל מבעלות על מניה.

מניות בריאות מובילות ל-2024

כמובן שניתן למצוא חברות חזקות בתחומים השונים של שירותי בריאות, נציג כאן שתיים. 

Vertex Pharmaceuticals  (טיקר: VRTX) בולטת כאחת ממניות הביוטק המובילות בשוק. החברה מתמקדת בפיתוח תרופות המטפלות בגורם הבסיסי לסיסטיק פיברוזיס, מחלה גנטית נדירה הפוגעת בריאות ואיברים אחרים. 

התרופה החדשה ביותר שלה (שנקראת Trikafta), עשויה להגדיל את מספר המטופלים שהתרופה יכולה לעזור להם ביותר מ-50%. החברה מפתחת גם תרופות נוספות לטיפול במחלות גנטיות נדירות אחרות, וגם במחלות נפוצות יותר.

מניית VRTX, גרף יומי מאת TradingView
מניית VRTX, גרף יומי מאת TradingView

UnitedHealth Group (טיקר: UNH)  מדורגת כמבטחת הבריאות הגדולה בעולם. בנוסף, היא מובילה בשירותי אספקת שירותי בריאות. מה שהופך אותה לאחת המניות האטרקטיביות ביותר בשוק בתחום בו היא עוסקת הוא גודל החברה, היציבות והדיבידנד. יש לציין שהיא גם הרחיבה את הנוכחות שלה בשוק ספקי שירותי הבריאות עם רכישת ספקית שירותי הבריאות הביתית LHC Group בשנת 2023.

מניית UnitedHealth Group, גרף שבועי מאת TradingView
מניית UnitedHealth Group, גרף שבועי מאת TradingView

תחזית מניות בריאות ל2024

לסיום, התחזית הכוללת של מניות שירותי הבריאות נראית טובה מאוד בטווח הארוך. מגמות דמוגרפיות של הזדקנות ברחבי העולם, בשילוב עם התקדמות הטכנולוגיה, אמורות לפתוח הזדמנויות משמעותיות למניות שירותי בריאות ולספק תשואות יפות למשקיעים שיש להם סבלנות.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של המניות המוזכרות בכתבה בפרט. ככלל, חובה על הקורא/ת לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע במניות בריאות? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן