מניות בינה מלאכותית (AI) מומלצות

מניות בינה מלאכותית (AI) מומלצות

הזדמנויות במניות בינה מלאכותית (AI)

בינה מלאכותית (AI) עומדת מאחורי רבים מהאינטראקציות הטכנולוגיות שלנו – והיא אמורה לשנות כמעט כל תעשייה, לכן זה טבעי שגם בתחום ההשקעות יש עניין הולך וגובר

מי הם שחקני המפתח בבינה מלאכותית (AI)?

השחקנים הברורים הם חברות הביג טק שבאופן לא מפתיע נמצאים במרכז מהפכת הבינה המלאכותית: חשבו על חברות כמו אפל, אלפבית, אמזון, יבמ, מיקרוסופט וטסלה ועוד… הבינה ממלאכותית גם עזרה לכל החברות האלה להיכנס לתעשיות קשורות וחדשות לגמרי. עם זאת, כנראה שנצטרך כדור בדולח והרבה מזל כדי לצמצם את הרשימה ולגזור מנצח אחד בודד. 

מניות AI עם חשיפה עקיפה

אסטרטגית השקעה אחת יכולה להיות השקעה בחברות AI עם חשיפה עקיפה. קבוצה אחת של חברות שמתאימות מהבחינה הזו היא חברות בתעשיית המוליכים למחצה: הן נמצאות במקום משמעותי  בשרשרת האספקה ומספקות מיקרו-שבבים לכל ענקיות הטכנולוגיה הנ"ל. מובילים עולמיים בתחום זה כוללים את אנבידיה, מיקרון, אינטל וקוואלקום.

לחלופין, כמובן, תמיד אפשר לבחון אינספור תעודות הסל וקרנות האקטיביות שמתמקדות בהזדמנות הבינה המלאכותית. כמה קרנות עם פרופיל גבוה כוללות את Amundi Stoxx Global Artificial Intelligence UCITS ETF, וקרן Pictet Robotics, קרן AXA Framlington Biotech, אך את הכתבה הזו נקדיש למניות בלבד.

אף על פי שמירוץ הבינה המלאכותית בעיצומו, תהליך האימוץ המלא של AI יכול לקחת יותר זמן ממה שאנו מצפים ומכאן נובעות שתי מסקנות. הראשונה היא שמי שיצא ראשון לדרך למשל, אנבידיה או מיקרוסופט ייהנה מתקופה של כמה עשורים של רווחים ותגמולים פוטנציאליים. אמנם סביר להניח שיהיו עליות ומורדות בדרך, אבל מה ששתי החברות הללו יציעו מבחינת AI יכול להיראות שונה מאוד בעוד 10 או 15 שנים. המסקנה השנייה היא שבינה מלאכותית עומדת לייצר המון הזדמנויות מרגשות בעתיד, שעל חלקן אפילו עדיין לא חלמנו.

השקעה במניות AI – הדבר הגדול הבא

כך או אחרת, השקעה במניות בינה מלאכותית (AI) יכולה להיות אפשרות אטרקטיבית בעיני משקיעים שרוצים לנצל את הצמיחה והפוטנציאל של תעשיית הבינה המלאכותית שכבר מיושמת במגזרים שונים, כולל טכנולוגיה, בריאות, פיננסים ועוד. אז בואו נפרט כמה חברות מובילות הקשורות לבינה מלאכותית שכדאי בהחלט לקחת בחשבון ולאחר מכן נעמיק בשתיים מהן.

אנבידיה (טיקר: NVDA) – היא ספקית מובילה של יחידות עיבוד גרפיות (GPU) המשמשות ביישומי AI, כגון למידה עמוקה וניתוח נתונים.

מיקרוסופט (טיקר: MSFT) – גם מיקרוסופט כבר שילבה בינה מלאכותית במוצרים ושירותים שונים, כולל מחשוב ענן Azure ורכישת LinkedIn.

אלפבית (טיקר: (GOOGL) – משקיעה רבות בבינה מלאכותית, עם טכנולוגיות בינה מלאכותית המשולבות באלגוריתמים של מנוע החיפוש, הפרסום ושירותי הענן שלה.

אמזון (AMZN) – משתמשת בבינה מלאכותית עבור אלגוריתמי ההמלצות שלה, לוגיסטיקה ושירותי מחשוב ענן (Amazon Web Services).

סיילספורס Salesforce  (טיקר: CRM) – משתמשת בבינה מלאכותית כדי לשפר את פתרונות ניהול קשרי הלקוחות שלה.

אינטל (INTC) – מעורבת בבינה מלאכותית באמצעות המעבדים ושבבי הבינה המלאכותית שלה המשמשים במרכזי נתונים.

AMD – מספקת CPUs ו-GPUs המשמשים ביישומי AI והיא מתחרה של אנבידיה

מטא (טיקר: META) – משתמשת בבינה מלאכותית להתאמה אישית של תוכן ויישומי מציאות מדומה  (VR).

טסלה (טיקר: TSLA) –  טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית של טסלה מסתמכת במידה רבה על AI ולמידת מכונה.
ויש גם את ביידו, טנסנט, באבא ופלנטיר ועוד, אך צריך לעצור איפה שהוא.

מניות AI מומלצות
מניות AI כולל נתונים פיננסיים, מאת TradingView

מניות AI מומלצות למעקב

המניות שראינו לעיל הן רק כמה דוגמאות לחברות המעורבות בבינה מלאכותית או משתמשות בטכנולוגיות בינה מלאכותית במוצרים ובשירותים שלהן וכאמור, היות והיריעה קצרה מלהעמיק בכל אחת מהנ"ל, נתמקד בשתיים מהמובילות:

מניית אנבידיה

אנבידיה נמצאת בחזית טכנולוגיית הבינה המלאכותית, וההתקדמות שלה בתחום הזה דיי מרשימה. יחידות העיבוד הגרפי (GPU) של NVIDIA הפכו למרכיב עיקרי ביישומי בינה מלאכותית ולמידת מכונה, הודות ליכולות העיבוד המקבילות שלהן וביצועים חזקים בטיפול בעומסי עבודה מורכבים של בינה מלאכותית. הנה כמה דגשים עיקריים בהתקדמות של אנבידיה בתחום הבינה המלאכותית:

היא ממשיכה לייצר חידושים בחומרת ה- AI. החברה מייצרת מגוון של GPUs שתוכננו במיוחד עבור AI ויישומי למידה עמוקה. ה-GPUs האלה מציעים ביצועים גבוהים וגם יעילות מבחינה אנרגטית, לכן מרכזי הנתונים שלה ותחום מחקר הבינה מלאכותית נחשבים למאד פופולאריים ומבוקשים על ידי חברות שונות.

בנוסף, תוכנת AI NVIDIA מספקת פתרונות תוכנה לפיתוח AI, כולל פלטפורמת CUDA וספריית cuDNN, שהם כלים חיוניים לכל מי שרוצה לפתח בינה מלאכותית ולמידה עמוקה. 

איי אפשר להתעלם מפתרונות מרכז הנתונים שלה, כגון מערכות NVIDIA DGX, שמיועדים עבור AI ועומסי עבודה של למידה עמוקה. מערכות אלו מציעות כוח חישוב גבוה ומשמשות חברות רבות להכשרת מודלים של למידה עמוקה. אבל זה לא נגמר פה כי היא גם מציעה מענים בתחום הגיימינג. ואכן, טכנוללוגיות ה-AI של אנבידיה משולבות במוצרי המשחקים שלה. תכונות כמו DLSS (Deep Learning Super Sampling) משתמשות בבינה מלאכותית כדי לשפר את חווית המשחק על ידי שיפור העיבוד והביצועים הגרפיים.

אנבידיה גם דואגת לשתף פעולה עם מובילי טכנולוגיה ותעשייה רבים כדי לקדם בינה מלאכותית בתחומים שונים, החל משירותי בריאות ועד רכבים אוטונומיים. שותפויות עם חברות כמו מרצדס בנץ ואריקסון מעידות על כך שאנבידיה מספקת יישומי בינה מלאכותית מעבר למשחקים ומרכזי נתונים. למשל, פלטפורמת ה-DRIVE של NVIDIA היא שחקן קריטי בפיתוח פתרונות בינה מלאכותית לרכבים אוטונומיים. הטכנולוגיה של החברה משמשת יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה רבות לפיתוח מכוניות בנהיגה עצמית. ואם כל זה לא מספיק, אז החברה גם מעורבת בתחום הבריאות: טכנולוגיות ה-AI של NVIDIA מיושמות בהדמיה רפואית וגילוי תרופות. הם עובדים עם ספקי שירותי בריאות וחברות תרופות כדי לקדם פתרונות מונעי בינה מלאכותית בתחום הבריאות.

אם כן הבנו שהמחויבות של NVIDIA לבינה מלאכותית וללמידה עמוקה היא חזקה, וכנראה שהחברה תמשיך להרחיב את הכוחות שלה בשווקים הקשורים לבינה מלאכותית. למשל, מצופה ממנה להוציא דגמים חדשים של GPU חדשים וחומרה ספציפית ל-AI עם ביצועים משופרים ויעילות אנרגטית, להרחיב את שיתופי פעולה ושותפויות בתעשיות שונות, כולל שירותי בריאות, רכב ופיננסים. גם בתחום הרכבים האוטונומיים יש ציפיות – ככל שתעשיית הרכב האוטונומי מתפתחת, הטכנולוגיה של אנבידיה צפויה למלא תפקיד משמעותי בהפעלת מכוניות בנהיגה עצמית.

אך לא הכל ורוד

ההובלה של NVIDIA בתחום ה-AI ממצבת את החברה למלא תפקיד משמעותי בפיתוח ויישום מתמשכים של טכנולוגיות AI בתעשיות שונות. המשך החדשנות והשותפויות שלהם כנראה יובילו להתקדמות ב-AI. עם זאת, תעשיית הבינה המלאכותית היא תחרותית ומתפתחת במהירות, כך שאנבידיה גם צפויה  להתמודד עם אתגרים מחברות טכנולוגיה וסטארט-אפים אחרים בתחום זה.

ואכן, לא בטוח שבטווח הקצר משקיעי AI יכולים להיות רגועים. אנבידיה יצרנית שבבי היי-טק מדווחת על התוצאות הרבעוניות האחרונות שלה ב-21 בנובמבר, והנתונים יתנו לנו תמונת מצב לגבי המגמה של הבינה המלאכותית בכללותה. ההכנסה החזויה של אנבידיה עומדת על 16 מיליארד דולר ואילו האנליסטים של וול סטריט בנו תקוות להכנסות של הרבעון הקרוב ל-18 מיליארד דולר. העניין הוא שהכלכלה הנחשלת של סין עלולה לגרור למטה את מכירות השבבים של החברה, כך שלפחות בכל הקשור לטווח הקצר, יש לעקוב אחר התחזיות של אנבידיה.

מניית מיקרוסופט

מיקרוסופט עשתה התקדמות משמעותית בתחום הבינה המלאכותית וממשיכה להיות אחת השחקניות המרכזיות בתעשיית הבינה המלאכותית. החברה השקיעה הרבה במחקר, פיתוח ושילוב של טכנולוגיות בינה מלאכותית במוצרים ובשירותים שלה. 

Azure AI של מיקרוסופט מספקת סט רציני של שירותי AI וכלים למפתחים ובעלי עסקים. הוא כולל שירותים לעיבוד שפה טבעית (NLP), ראייה ממוחשבת, זיהוי דיבור ולמידת מכונה. למיקרוסופט יש גם היסטוריה ארוכה של מחקר בינה מלאכותית, עם מספר מעבדות מחקר של מיקרוסופט שהיא מקדישה לקידום טכנולוגיות בינה מלאכותית. 

בנוסף, יש את AI של מיקרוסופט בעבודה. הוא משולב בחבילת הכלים העסקיים שלה. לדוגמה, יישומי מיקרוסופט אופיס משתמשים ב-AI לתכונות כמו המעצב של הפאוור פוינט וניתוח נתונים של אקסל.

תחומים נוספים מעניינים שבהם היא מעורבת הן תחום הבריאות וגם בחינוך: בתעשיית הבריאות היא מתמקדת בהדמיה רפואית וניתוח נתוני בריאות ובתחום החינוך היא מספקת כלים למחנכים, סטודנטים ומוסדות לימודיים לשיפור חוויות הלמידה. תחום חשוב לכל הדעות שבהם מיקרוסופט מספקת מענים בתחום הבינה המלאכותית הוא נגישות לאנשים עם מוגבלויות, לאנשים עם ליקויי ראייה, שמיעה, קשיים קוגניטיביים וניידות.

מיקרוסופט תמשיך ככל הנראה לשלב בינה מלאכותית במוצרים ובשירותים הקיימים שלה, ותשפר את הפרודוקטיביות ואת חוויות המשתמש. כמו כן, היא צפויה להרחיב בינה מלאכותית גם בשירותי ענן: Microsoft Azure צפויה להרחיב את יכולות ה-AI שלה, ולספק מגוון רחב יותר של תעשיות ויישומים. 

נסיים בתחומים נוספים שידה בהם כגון: קיימות סביבתית שכן היא בעד להתמודד עם אתגרי האקלים, גם שירותי בריאות תופסים את מקומם בעולם ה AI   וכן, בתחום האתיקה משום שתחום הבינה המלאכותית מבהחלט מעלה סוגיות אתיות שדורשות התייחסות ולסיום, כל הקשור לגיימינג וחוויות השחקנים אף הם ברשימת עיסוקיה.

המחויבות של מיקרוסופט למחקר בינה מלאכותית מציבה את החברה במקום בו היא נשארת שחקנית מרכזית בתעשיה. ככל שה-AI ממשיכה להתפתח ולהשפיע על מגזרים שונים, התרומות והחידושים של מיקרוסופט בתחום הבינה המלאכותית צפויים למלא תפקיד משמעותי בעיצוב העתיד של הטכנולוגיה והעסקים.

צמיחה לצד סיכון

אמנם רק בתחילת השבוע מיקרוסופט תפסה טרמפ על אירוע בסן פרנסיסקו של שותפת הבינה המלאכותית האסטרטגית של מיקרוסופט, OpenAI שהכריזה על שורה של עדכונים. מנכ"ל מיקרוסופט, היה על הבמה ודאג להדגיש שמפתחים הבונים אפליקציות עם הכלים של OpenAI יכולים לצאת לשוק במהירות על ידי פריסת התוכנה שלהם על תשתית הענן Azure של מיקרוסופט ודאגה שהמשקיעים יזכרו שכבעלים של 49% מ-OpenAI, טיטאנית הטכנולוגיה היא נהנית ישירות מכל הצלחה. וזה עבד היטב, כי מניית מיקרוסופט הגיעה לשיא חדש לאחר האירוע הזה.

מניית מיקרוסופט
מניית מיקרוסופט, גרף יומי מאת TradingView

עם זאת, לא כל ההצלחה של מיקרוסופט נובעת מהדיבור המתוק הזה. יש לזכור שמשקיעים מעריכים מניות על סמך הסיכוי העתידי שלהן, ושיעורי ריבית גבוהים לאורך זמן מורידים את השווי של תזרימי המזומנים העתידיים של החברה כיום, אז חשוב לעקוב. אך יחד עם זאת, סביר להניח שלמיקרוסופט יש את הכוח שהיא צריכה כדי להחזיק מעמד גם בתקופות קשות אלה. וגם אם המניה תרד, המשקיעים פשוט יראו בכך הזדמנות לקנות אותה יותר בזול.

מניות AI מומלצות גם בתעשיות נוספות

לאחרונה ההתלהבות מהייפ של AI הובילה משקיעים לקנות מניות של אנבידיה, מיקרוסופט וענקיות טכנולוגיה אחרות. אבל אם מתמקדים יותר מידי בשחקניות המובנות מאליהן עלולים לפספס  מנצחות אחרות עם פוטנציאל, כמו תחום הביו-פארמה. למשל, החוקרים של מורגן סטנלי מסתכלים קדימה וצופים שגם תחום הפארמה ישגשג בעידן הבינה מלאכותית שעדיין לפנינו. 

חברות ביו-פרמצבטיקה יכולות להפיק תועלת רבה מבינה מלאכותית, תוך שימוש בטכנולוגיה כדי לגלות תרופות חדשות, לפתח ולייצר אותן טוב יותר ולשפר את האינטראקציות שלהם עם החולים. מדובר בסקטור שיכול לשגשג. יש לזכור שמניות ביופארמה יכולות גם להביא איזון לתיק ההשקעות כי הן נוטות לתפקד טוב יותר ממגזרים אחרים בתקופות כלכליות קשות.

למעשה, חברות ביוטכנולוגיה, באופן כללי, כבר מעריצות ענק של AI. ולמעלה מ-60% מחברות הביו-פארמה כבר משתמשות בבינה מלאכותית כדי להפעיל ניסויים קליניים וחצי מהם משתמשים בה לגילוי ומחקר וזה רק ברמת פני השטח. כשחופרים יותר לעומק, מבינים שגם תעשיית הביופארמה נראית כמי שממוקמת היטב כדי לנצל את יתרונות הבינה המלאכותית על פני כמה וכמה תחומים.

כשבוחנים מניות בינה מלאכותית, חשוב לבצע מחקר מעמיק, להעריך את הבריאות הפיננסית של החברות ולהישאר מעודכן לגבי התפתחויות בתעשייה. מגזר הבינה המלאכותית יכול להיות דינמי ונתון להתקדמות ושינויים מהירים.


אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי כולל קניה/מכירה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

 

מעוניינים להשקיע במניות AI? הצטרפו אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן