מהן מניות ערך והאם כדאי להשקיע בהן?

מהן מניות ערך והאם כדאי להשקיע בהן?

מהן מניות ערך והאם כדאי להשקיע בהן?

מניות ערך הולכות ותופסות תאוצה רבה בשנים האחרונות. הכירו את מניות הערך ומה צריך לדעת כשבאים לסחור בהן

מהן מניות ערך?

מניות ערך הינן ני"ע אשר נראה או נדמה כנייר ערך ששבאופן יחסי אינו "יקר", במקרים אף "זול" לפי מספר פרמטרים לחישוב ערך.

מניות ערך הן למעשה חברות שמייצרות ערך ורווחים כבר עכשיו, והמשקיעים מעריכים כי הן נסחרות במחיר נמוך יחסית לערך האמיתי שלהן.

מה מאפיין מניות ערך?

בלא מעט מקרים מדובר על חברות "משעממות" שאולי רבים מאיתנו לא שומעים עליהן אך הן עדיין יודעות לייצר הכנסות יפות. במניות ערך הדגש הוא על גדילה איטיבית ועקבית ולא על צמיחה מהירה ולכן הרבה פעמים הן גם פחות פופלריות מאשר מניות צמיחה לדוגמא.

דבר נוסף שמאפיין חברות מסוג זה, הן שהן לא נוטות להכנס להרפתקאות כלכליות ולכן רוב ההכנסות שלהן עוברות למחזיקי מניות בצורת דיבידנד או בכל מיני תכניות רכישת מניות חזרה (ביי בק)

חברות מסוג זה נחשבות בטוחות יותר מכיוון שהן ברוב המקרים רווחיות ולכן הן פחות מושפעות מכל מיני שינויים שקורים בעולם (לדוג' מגפת הקורונה, מלחמות, משברים כלכליים ועוד) לכן, גם בתקופות משבר עולמי המאופיינות בירידות בשווקים מניות אלו בדרך כלל ירדו פחות.

מדוע ומתי מניות ערך עולות:

כפי שהוזכר לעיל, הרבה פעמים בתקופות של משבר וחוסר יציבות כלכלי בעולם, הביקוש למניות ערך עולה. זה נובע מהרצון של משקיעים לדעת שהכסף שלהם נמצא במקום בטוח יחסית ושחברות אלה ידעו לצלוח את המשברים בצורה טובה.
דוגמה לכך ראינו בשנת 2023 בה ההשקעות בחברות צמיחה פחתו משמעותית והרצון לראות חברות רווחיות עלה.

מניות ערך

איך מוצאים מניות ערך?

יש כמה שיטות ודרכים למצוא מניות ערך. נפרט כאן את הנפוצות ביותר:

מחיר המניה ביחס למחיר בספרים:

זהו שווי השוק של המניה מחולק בערך בספרים. ערך בספרים הוא ההפרש בין סך הנכסים להתחייבויות. הפרש זה נקרא גם "הון עצמי". חברות עם מחיר נמוך ביחס למחירם בספרים נחשבות "מציאות".

מחיר המניה ביחס לרווחים:

זהו יחס בין מחיר המניה לרווח למניה. יחס זה ידוע גם בשם "מכפיל רווח", זה הוא היחס הנפוץ ביותר להערכת מניות. חסרון אחד בולט של "מכפיל רווח" הוא שהוא ניתן לחישוב רק לחברות עם רווח חיובי (בתקופה האחרונה חברות רבות דיווחו רווחים שליליים (הפסדים) עקב המגיפה העולמית).

EBITDA / שווי פעילות של חברה:

ערך זה משקלל את ערך החברה לפי: רווחים, הוצאות (או הכנסות), ריבית, מימון, פחת ובלאי.

ערך החברה המחושב הוא: שווי השוק + תוספת ההתחייבויות, מינוס המזומן. חישוב זה לנכסים הוא בשקלול ההתחייבויות. לדוגמה, חברה עשויה לרכוש מבנה על ידי מזומן או הלוואה. שני תרחישים אלו יפיקו שווי שוק ושווי בספרים שונה, אך את אותו שווי החברה.

יחס זה – מודד את יכולת החברה לייצר מזומן. אשר יוכל לשמש כתשלום למלווים, דיבידנדים (תלוי בחוב החברה הקיים), יחס "איוי\ אביטדה" נפוץ לצורך אומדן בטרם רכישה ממונפת של חברה.

תשואת דיבידנד:

ערך זה משקף את תשואת הדיבידנד השנתית לחלק למחיר המניה. ערכים גבוהים יותר מצביעים על מניה זולה ביחס לתזרים המזומנים שלה. אבל, משקיעים צריכים להבין שההנהלה יכולה להפחית את הדיבידנדים ללא כל אזהרה.

האם מסחר במניות ערך הוא כדאי?

כאשר מדברים על מסחר במניות, משקיעים צריכים תמיד לשקול את טווחי הזמן שלהם, והציפיות כאשר מבצעים החלטות בנוגע לתיק ההשקעות. הרווחים האחרונים במניות ערך מבוססות על חזרתן של הכלכלות לשגרה מהשפעות מגיפת הקורונה. הן גם מושפעות ממנהלי הכספים אשר מנתבים ומשקיעים את הכספים מחדש בפוזיציות חדשות שמומשו בתחילת השנה.

כאשר ההתאוששות המהירה עלולה להיות חדה, פרק הזמן שלה עשוי להיות מוגבל.

למניות ערך יש לפחות עוד שני חסרונות פוטנציאליים. תחילה, שווקי הקצה שלהם מיושנים או מתכווצים. שנית, הן לא צפויות להרוויח מחדשנות טכנולוגית. מצב זה עלול להיות פחות נוח למשקיעים ארוכי טווח.

מאמר זה, בשום אופן לא מכיל את כל היתרונות והחסרונות שיש במסחר. אנא התייעץ בנושא עם היועצים המוסמכים שלך, על מנת להגדיר מה דרך ההשקעה הטובה והמומלצת ביותר עבור רמת הסיכון שלך.

מעוניינים להשקיע במניות ערך? הצטרפו אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן