למה מניית טסלה יורדת

למה מניית טסלה יורדת

למה טסלה יורדת ונמצאת בשפל של 3 שבועות?

יצרנית הרכב החשמלי טסלה פספסה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט והמניית נמצאת בירידה על רקע שילוב של הורדת מחירי הרכבים ועלויות שדרוג המפעל הקשורות למשאית הסייבר החדשה שלה

נתחיל בכך שבאופן כללי, כלי רכב חשמליים הולכים ונעשים זולים יותר. אלו אולי חדשות טובות לקונים, אבל רעות לתעשייה. המחיר של כלי רכב חשמליים (EVs) ירד ל-51,000 דולר בספטמבר, ירידה מ-59,000 דולר בתחילת השנה. זה אומר שהם רק 3,000 דולר יותר יקרים מהמחיר הממוצע של הרכב הרגיל שלך, כולל רכבים היברידיים ורכבים רגילים..זוללי הדלק.

יש כמה סיבות לכך. עלויות ייצור זולות יותר ותחרות עזה יותר הביאו לכך שיש יותר דגמים בשוק. אבל ירידה במחירים משקפת גם האטה בביקוש, מה שעלול להצביע על כך שההייפ סביב הדגמים האלה לא כזה גדול כפי שהיהנדמה בהתחלה. המכירות של רכבים חשמליים עדיין עולות, אך נמצאות בהאטה – ובנוסף, כמה מותגים מתמודדים עם מלאי של מכוניות שלא נמכרו. כך שנראה שהרבה נהגים עדיין עומדים על הגדר בכך הקשור לשימוש בחשמל, נרתעים מהמחירים הגבוהים ומהצורך להטעין כל הזמן מכונית שיש להן קילומטראז' מוגבל.

אז חברות כמו טסלה מורידות מחירים כדי להתגבר על לפחות אחת משתי החששות הללו, אבל בזמן שהחלוצים, פורצי הדרך של טרנד ה-EV כבר קיבלו את המפתחות לרכבי החשמל שלהם, יכול להיות שהמחירים יצטרכו לרדת עוד יותר לפני שקונים חדשים יותר יעלו על הסיפון.

רווח למניית טסלה
רווח למניית טסלה מאת TradingView

נתונים כללים מתוצאות הרבעון השלישי של טסלה

ההכנסות עלו ב-9% 23.35 מיליארד דולר, הרווח המתואם למניה ירד ב-37% ל-0.66 דולר, מזומנים והשקעות החזיקו מעמד ב-24% ל-26 מיליארד דולר. הרווחים המתואמים ברבעון השלישי ירדו ב-37% ל-0.66 דולר, כשהם לא עמדו בתקוות של האנליסטים שעמדו על 0.73 דולר, ובמקביל לכך, אלון מאסק הביע הסתייגות גם מהרווחים שצפויים להגיע בטווח הקרוב ממשאית הסייבר החדשות וגם הביע דאגה לגבי בריאות הכלכלה העולמית.

סך המכירות של טסלה לתקופה עד סוף ספטמבר עלו ב-9% בהשוואה לשנה הקודמת בעזרת עליה של  30% רווח במכירות הקשורות לשירותי רכב ולביקוש לעסקי הפקת האנרגיה והאחסון שלה. ההכנסות הקשורות לרכב עלו ב-5% ל-19.63 מיליארד דולר, כשהמסירות במהלך הרבעון ירדו ל-435,059 כלי רכב – זו ירידה מ-466,140 של הרבעון הקודם.

מניית טסלה (הנסחרת בנאסד"ק, טיקר: TSLA) ירדה בכ-5% לאחר פרסום התוצאות לרבעון השלישי ומאז הספיקה לצלול כ-16% בסך הכל, זאת לאחר שהכפילה את עצמה במהלך ב-2023.

האתגרים של טסלה

התחרות החזקה בענף הרכבים החשמליים והקשיים שעומדים בפני קונים פוטנציאליים בעקבות עלויות אשראי גבוהות יותר (עקב עלייה בריבית), כאמור, גרמו לטסלה להוריד את מחירי הרכב שלה, לתכנן בניית מפעל חדש בעלות נמוכה יותר במקסיקו וגם להתחיל לייצר רכבים בהודו. לגבי משאית הסייבר החדשה של טסלה – החברה מקווה להתחיל במשלוחים שלה בסוף נובמבר.

נציין כי מורגן סטנלי מתעקש להישאר עם הפוזיציה העודפת שלו במניות גם לאחר התוצאות ולמעשה, הוא סימן את טסלה כ"בחירה מובילה" והדגיש מחיר יעד מוערך של שווי הוגן של 380 דולר למניה (נכון לכתיבת שורות אלה היא נסחרת ב 211$) והדירוג הממוצע של אנליסטים עומד על 245$.

טסלה, שהחלה את דרכה ב-2003, מייצרת היום גם רכבים חשמליים וגם מערכות לייצור ואחסון אנרגיה. עם שווי בורסה של למעלה מ-750 מיליארד דולר, היא מתחרה מול יריבות כמו פורד ומרצדס-בנץ, שלכל אחת מהן שווי שוק נמוך מ-100 מיליארד דולר, אלה חברות ותיקות שעדיין מהוות אתגר עבורה. המנכ"ל אילון מאסק הוסיף מימד נוסף לתחומי העניין שלו והכוונה היא לרכישת טוויטר כידוע, שבינתיים מותגה מחדש כ-X  פלטפורמה שלדעתו יכולה לסייע בשיווק של טסלה.

מבחינת המשקיעים, למתחרים כמו פולקסווגן, פורד וב.מ.וו טסלה נמצאת על הכוונת בכל הנוגע לרכבים חשמליים והן עושות כל מה שהן יכולות כדי לא להישאר מאחור. בנוסף, אי אפשר להתעלם מהרקע הכלכלי המאתגר כאמור, עלויות אשראי גבוהות יותר לרכישת רכב ועלויות גבוהות לעסקים. כמו כן, יש את סוגיית הערכת השווי של טסלה – הערך המשוער של מחיר לנכס נטו (NAV) של טסלה עומד על יותר מפי 15 לעומת הערכות של פחות מפי שניים של רבות מהמתחרות שלה. כלומר, לא סביר ששאלת הערכת השווי תיעלם בכל הקשור לטסלה.

גורמים תומכים עבור טסלה

מצד שני, החששות משינויי האקלים נותרו רלוונטיים מתמיד, מספר המפעלים גדל כדי לייצר ולמכור יותר כלי רכב, בעוד שהפיזור הגיאוגרפי של המפעלים שלה, כולל מפעל גרמני חדש יחסית שנמצא בקנה, יפחית את עלויות המשלוח. אם מחפשים גורמים תומכים נוספים אז אפשר לקחת בחשבון גם את משאית הסייבר של טסלה שתצא בקרוב לכבישים בארה"ב, פיתוח תוכנת הרכב ורשת תחנות הטעינה שלה שנמשך והמכירות לעסקי ייצור ואחסון האנרגיה שלה שגם הן מהוות פוטנציאל נוסף.

אם כן, ראינו שכמו בכל דבר בחיים, יש כאן יתרונות לצד חסרונות. גורמים תומכים הם: החששות לשינוי האקלים שגדלים בעולם מחזקים את תעשיית הרכבים החשמליים, טסלה משיקה טנדר סייבר חדש.

הגורמים המעכבים שאפשר לציין הם תחרות גוברת מול יצרניות אחרות, עלויות גבוהות והדירוג הממוצע של אנליסטים שעומד על 245$.

לסיכום, לעת עתה, ולמרות הסיכונים המתמשכים, טסלה כנראה תשמור על קהל משקיעים נאמנים, בעוד שהתנודתיות של מניית טסלה תישאר פופולרית בקרב סוחרים.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של ניירות ערך המוזכרים בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניין לסחור ולהשקיע במניית טסלה? הצטרף אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

מניית טסלה, גרף יומי
מניית טסלה, גרף יומי מאת TradingView
דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן