למה מניית אינטל ירדה?

למה מניית אינטל ירדה?

אינטל מועמדת להסרה מהדאו ג'ונס לאחר ירידה משמעותית במחיר המניה – למה מניית אינטל ירדה?

אינטל עשויה לצאת מהמדד התעשייתי של דאו ג'ונס לאחר שצניחה של כ- 60% במחיר המניה שלה השנה הפכה אותה למניה עם הביצועים הגרועים ביותר במדד

אינטל, שפעם הייתה מובילה בתחום הטכנולוגי לצד מיקרוסופט, נמצאת במצוקה קשה. לאחר צניחה של 7% ב-3 בספטמבר 2024, שהייתה על רקע ירידה רחבה יותר בשוק וירידה של 6% במדד המוליכים למחצה, המעמד של אינטל בתוך הדאו ג'ונס נראה יותר ויותר לא אפשרי. החברה פספסה השקעות מפתח של בינה מלאכותית, כמו שבזמנו (2018) אינטל בדקה אפשרות לרכישת 15% ממניות OpenAI תמורת מיליארד דולר, עם אפשרות לנתח נוסף אם הם יספקו חומרה. אך אינטל בסופו של דבר סירבה לעסקה, מכיוון שהמנכ"ל דאז, היה בספק השאלה האם בינה מלאכותית תגיע לשוק מספיק בקרוב מספיק כדי להצדיק את ההשקעה. בנוסף, כיום היא עומדת בפני הפסדים משמעותיים ביחידת הייצור החוזים שלה. אמנם היא נוקטת במהלכים שראינו לאחרונה כמו השעיית דיבידנדים וקיצוץ של 15% מכוח העבודה שלה במטרה לממן תפנית שמאד נחוצה לשיפור מצבה. אך יחד עם זאת, אנליסטים טוענים שהמאמצים הללו הם כנראה בבחינת מעט "מעט מדי ומאוחר מדי", מה שמצביע על פספוסים מתמשכים במפת הדרכים של אינטל ועל ביקוש לא מספק בשוק הקצה. בהתחשב בעובדה שמחיר המניה הוא קריטי להכללתה בדאו, בניגוד למדד S&P 500 שממוקד בערך השוק, הסיכויים של אינטל להישאר בדאו קלושים.

מניית אינטל, ירידה של כ-60% מהשיא של ינואר 2024, גרף מאת TradingView
מניית אינטל, ירידה של כ-60% מהשיא של ינואר 2024, גרף מאת TradingView

מערבבים את הקלפים בכל הקשור למגזר הטכנולוגי

היציאה הפוטנציאלית של אינטל מהדאו ג'ונס מעידה על שינויים משמעותיים במגזר הטכנולוגי. בעוד אינטל נאבקת, אנבידיה וטקסס אינסטרומנטס עומדות כמחליפות פוטנציאליות. אנבידיה, עם עלייה של יותר מ-160% השנה בשל התפקיד שיש לה בכל הקשור לבינה המלאכותית, מציעה צמיחה אך כזו שמלווה בתנודתיות. לעומת זאת, טקסס אינסטרומנטס, יש לה ייצור יציב מבוסס ארה"ב ומחיר מניה שמתאים לממוצעי הדאו dow e-minis, ולכן היא מציגה אפשרות מאוזנת יותר.

המצוקה של אינטל מדגישה אתגרים רחבים יותר בתעשיית המוליכים למחצה. מכירות המוליכים למחצה העולמיות ירדו ב-11.1% בחודש יולי, ונפלו מתחת לממוצעים של חמש ועשר שנים, ומה שאחראי לזה  הוא בעיקר ירידה במכירות של שבבי זיכרון. הירידה בהשפעה שיש לאינטל על השוק – כיום החברה הכי פחות משפיעה בדאו – ושווי השוק שלה יורד מתחת ל-100 מיליארד דולר בפעם הראשונה מזה 30 שנה, כל זה מדגיש את הדחיפות של חברות טכנולוגיה מהדור הקודם להתחדש ומהר או להסתכן בלהפוך ללא רלוונטיות בשוק הזה שמתפתח במהירות.

בינתיים, תהליך הייצור של אינטל מהדור הבא נכשל במבחן שלו

תהליך הייצור של 18"A""  למעשה היה אמור להיראות אחרת לגמרי. למרות שבילתה שנים בפיתוח הטכנולוגיה, לאחר בדיקה של חלקי מוליכים למחצה המיוצרים על ידי המכונות של אינטל, מעצבת השבבים ברודקום אמרה שזה לא מתאים לייצור המוני. 

בנוסף, אינטל הודיעה על הפסד של 1.6 מיליארד דולר ברבעון האחרון, הפסיקה את הדיבידנד שלה וכאמור חזתה כ- 15,000 פיטורי משרות, כך שהמניה מייד הגיבה בירידה. בנוסף, החברה נאלצה לוותר על תוכניות לשותפות עם Softbank על שבב דמוי אנבידיה משום שלא יכלה לעמוד בדרישות הייצור של החברה היפנית.

אינטל יורה לכיוון אנבידיה אבל מי שיצליח בסוף הן הכוכבות

אז איפה כל זה שם את אינטל? החדשות הטובות הן שכידוע, ממשלת ארה"ב אישרה בחודש מרץ מימון לחוק השבבים, שאמור לתת לאינטל כמעט 20 מיליארד דולר במענקים והלוואות. אבל החדשות הרעות הן שהכספים האלה ינתנו רק אם החברה תעמוד בציפיות הגבוהות של המלווים. ואיך שהדברים נראים כרגע, אינטל עלולה למצוא את עצמה עם ידיים ריקות אם היא לא תתאושש, מה שעלול לדרדר את תוכניות החברה להשקיע בתשתיות ופיתוח במטרה להדביק את אנבידיה. נקווה שלא…

מניית אינטל – מה יהיו הצעדים הבאים?

לסיום, המנהלים של אינטל יצטרכו לגבש את את הצעדים הבאים בישיבת ההנהלה הבאה שלהם בחוכמה רבה. אם החברה תקצץ בעלויות על ידי צמצום המפעלים בארה"ב, התמריצים יצטמצו גם הם כמעט בוודאות. זו תהיה קריאה מסוכנת למשקיעים, לא מעט מכיוון שיכולות לחלוף שנים עד שאסטרטגיית התאוששות שאינטל תציג תיחשב כהצלחה או כישלון. אז לסיום, אי אפשר לדעת מה ילד יום, אז פשוט נשאיר את ההערכות הסיכויים של אינטל למומחים בתעשייה הזו.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן