חוזים עתידיים על נפט

חוזים עתידיים נפט - איך לסחור על נפט עם חוזה עתידי

מסחר בנפט – רקע כללי והיכרות עם חוזי הנפט השונים

כידוע, נפט הוא אחד ממקורות האנרגיה הזמינים המניעים את הרוב המוחלט של כלי הרכב, בין זה מכוניות, משאיות, רכבות, ספינות וכלי טיס. הנפט אף משמש כבסיס לכימיקלים תעשיתיים רבים, מה שהופך אותו לאחד מחומרי הגלם החשובים ביותר בעולם.

עצם הגישה למקור אנרגיה זה, שימשה גורם משמעותי במספר לא מבוטל של עימותים צבאיים ובהם מלחמת העולם הראשונה, השניה ומלחמת המפרץ.

מרבית מקורות הנפט בעולם נמצאים במזרח התיכון. עובדה מעניינת היא שדווקא במזרח התיכון, הנפט נמצא קרוב יותר לקרקע באופן משמעותי לעומת שאר אזורי העולם, מה שמבטיח הוצאות הפקה נמוכות יותר ויתרון כלכלי מובהק למדינות המפיקות את הנפט באזור, וכתוצאה מכך מקנה להן גם את היכולת להפעיל לחץ כלכלי משמעותי על שאר המדינות המפיקות וצורכות אותו.

בנוסף לעצם היותו של הנפט מקור אנרגיה משמעותי, בשנות ה-70 נחתמו בין ארה"ב למדינות השוכנות במזרח התיכון הסכמי ה"פטרו-דולר", במסגרתן נקבע כי מחירי הנפט נסחרים ונקובים במטבע דולר ($) בלבד, מה שקושר את מחירי הנפט באופן ישיר למטבע הדולר ובעצם מושפע גם ממנו באופן ישיר עד לעצם היום הזה.

 

כמו על הרבה סחורות אחרות, גם על הנפט קיימים חוזים עתידיים, הנה כמה מהנפוצים שבהם:

נפט מסוג  Western Texas Intermediate (WTI)  – מכונה כ"מתוק" בשל הניצולת הגבוהה שלו לייצור דלקים שונים. מיוצר בעיקר בטקסס ארה"ב, נחשב לנפט גולמי איכותי, הידוע בתכולת הגופרית הנמוכה שלו ובצפיפותו הקלה יחסית.

החוזים העתידיים על נפט WTI נסחרים בבורסת NYMEX (מקבוצת CME) בארה"ב והנם נחלקים לשלושה גדלים:  

  • "החוזה הגדול"  סימול ( CL)-  כל חוזה מייצג כמות של 1,000 חביות. כל תנועה (טיק) מזערית בחוזה שווה 10$ של רווח/הפסד.
  • חוזה המיני (סימול QM) – כל חוזה מייצג כמות של 500 חביות. כל תנועה (טיק) מזערית בחוזה שווה 12.5$ של רווח/הפסד.
  • חוזה המיקרו (סימול MCL) – כל חוזה מייצג כמות של 100 חביות. כל תנועה (טיק) מזערית בחוזה שווה 1$ של רווח/הפסד.

נפט ברנט Brent נשאב מתוך קרקעית הים הצפוני. גם סוג זה של נפט נחשב לאיכותי, בין היתר לאור היותו דל גופרית. על-אף ההשפעה הרבה של מחירי הנפט מסוג Brent על רמות המחירים של התזקיקים השונים במדינות רבות בעולם (בהן ישראל), הנפט מסוג Brent מספק רק כאחוז אחד מתצרוכת הנפט העולמית.

החוזים העתידיים על נפט ברנט נסחרים בבורסת ICE (הבורסה הבין יבשתית, שוכנת במס' מדינות), סימול החוזה- B. כל חוזה מייצג כמות של 1,000 חביות. כל תנועה מזערית בחוזה שווה סנט (0.01$) של רווח/הפסד.

מה נדרש כדי לבצע מסחר בחוזים עתידיים על הנפט

השקיעו בצריכת ידע והכרת החוזהכלל ידוע הוא, שמסחר בנגזרים בכלל ובחוזים עתידיים בפרט, נחשב למסוכן ולכן אחד המרכיבים החשובים ביותר, עוד לפני שתתחילו לסחור, הוא הכרת המכשיר הפיננסי שעליו תסחרו.

חשוב שתשקיעו זמן בלמידת החוזה העתידי, המרכיבים שלו, שעות המסחר, דרישת הבטחונות, טווח התנועה הממוצע שלו ועוד. ככל שתכירו יותר את המאפיינים האלו, כך יגברו הסיכויים שלכם לגרוף רווחים בעסקאות שתבצעו ויקטנו הסיכויים להפסדים.

עקבו אחר חדשות והודעות כלכליות ברמת המאקרולעיתים תכופות, מתרחשות תנועות דיי גדולות בחוזים העתידיים על הנפט.

לרוב, תנודות אלו קשורות באופן ישיר להודעות מאקרו כלכליות שמתפרסמות בעולם באופן יום יומי. דוגמא להודעה כזו, היא ההודעה השבועית, המתפרסמת בימי רביעי, אודות מלאי הנפט הגולמי בארה"ב. כך גם היות והנפט נסחר במטבע דולר ($), מחירו רגיש גם לידיעות ונתונים הקשורים למטבע עצמו.

בנוסף, כפי שכבר נזכר, הנפט מהווה מקור אנרגיה מרכזי המשמש את העולם במגוון תחומים ועל כן מחירו רגיש מאוד לחדשות ואירועים גיאופוליטיים ובכלל זה למלחמות בין מדינות- מעצמות.

פתחו חשבון חוזים עתידיים אצל ברוקר מפוקח שמספק פלטפורמה מקצועית –כדי שתוכלו לסחור בחוזים עתידיים, ודאו תמיד שהברוקר שדרכו אתם מעוניינים לפתוח חשבון, הוא ברוקר אמין, מפוקח וכזה שמספק ביטוח על הכספים המופקדים בחשבון המסחר. 

כדאי לוודא שהכספים מופקדים לחשבון מסחר המתנהל בבנק מוכר ואיתן. 

כך גם, ודאו שביכולתו של הברוקר לספק לכם מערכת מסחר מקצועית ונוחה לתפעול. כזו שבאמצעותה תוכלו לבצע ניתוחים שונים, להציב ולנהל את הפקודות באופן פשוט ומהיר, תוך קבלת מידע שוק מהימן ומדויק.

חוזים עתידיים נפט בזמן אמת:

היתרונות והסיכונים במסחר בחוזים עתידיים על נפט

  • מסחר כמעט מסביב לשעון

אחד היתרונות הבולטים במסחר בחוזים עתידיים, ביחס למכשירים פיננסים אחרים היא האפשרות לסחור מתי שרוצים. בזמן שסוחרי המניות בבורסת ארה"ב למשל, כבולים לשעות 16:30 – 23:00 (שעון ישראל), סוחרי החוזים העתידיים יכולים לסחור 23 שעות ביממה! בימי שני עד שישי (כולל), כל יום החל מהשעה 01:00 (לילה, שעון ישראל) ועד השעה 23:59 (שעון ישראל), מה שנותן להם את היכולת להגיב ולבצע פעולות בשווקים כמעט בכל רגע נתון.

  • לסחור כמה שרוצים, גם עם תיק קטן

בשונה ממסחר במניות, מסחר בחוזים עתידיים תלוי ביטחונות. זה אומר, שככל ותחזיקו כמות ביטחונות מספקת בחשבון (שבדר"כ נעה סביב כמה אלפי דולרים בודדים עבור החוזים "הגדולים" וכמה מאות דולרים בודדים עבור החוזים "הקטנים"), תוכלו לסחור באיזו תדירות שתבחרו, כל יום וללא שום מגבלה. לצד היתרון האדיר הזה, יש לשים לב כי אינכם הופכים אותו לחיסרון על ידי ביצוע מוגבר של פעולות מיותרות, דבר אשר עלול לפגוע בביצועים שלכם ובעיקר בשורת הרווח היומי.

  • תנודתיות

תנודתיות, היא כלי נפלא לצורך יצור רווחים גבוהים תוך זמן קצר. ידוע, כי חוזים עתידיים על הנפט, הם בין החוזים התנודתיים ביותר הקיימים כיום בנוף הפיננסי. החוזים הללו יודעים לנוע בטווחים שניתן לתרגמם בקלות לרווחים של אלפי דולרים בכל יום מסחר. מנגד, יש להתייחס לתנודתיות במשנה זהירות היות והיא יכולה לגרום להפסדים ניכרים תוך זמן קצר יחסית.

מסחר בחוזים עתידיים על נפט עם Elite platforms – נציגות התמיכה של TradeStation בישראל

Elite Platforms מציעה את האפשרות למסחר בחוזים עתידיים על סחורות ובכללן נפט באמצעות TradeStation – ברוקר בין לאומי, מפוקח על ידי רגולציה אמריקאית, בעל וותק של יותר מ40 שנה.

כל חשבונות המסחר הנפתחים ב- TradeStation , מבוטחים ע"י ביטוח פדרלי של ה- SIPC ומנוהלים בבנק הגדול בעולם – JP MORGAN CHASE בניו יורק.

פלטפורמת TradeStation עטורת הפרסים, כוללת בתוכה מגוון כלים מקצועיים באמצעותם תוכלו לסרוק את השווקים בלחיצת כפתור, לסחור באופן מקצועי בחוזים עתידיים, תוך שימוש בפקודות פשוטות ומתקדמות כאחד וקבלת מידע שוק ברזולוציה מירבית עם הסטוריית נתונים של כל טיק וטיק, שנים אחורה.

העמלות המשולמות במסחר בחוזים עתידיים באמצעות TradeStation הן מהנמוכות ביותר כיום בשוק, מה שהופך את המסחר לריווחי אפילו יותר.

מעוניין להתחיל לסחור ולהשקיע בחוזים עתידיים על נפט? פתח חשבון מסחר  והצטרף אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.
$1.5
 עמלת ברוקר לחוזה עתידי מיני או רגיל, 50 סנט עמלת ברוקר לחוזה עתידי מיקרו

חוזים עתידיים על נפט
דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן