חוזים עתידיים על מדדים

כל מה שצריך לדעת על חוזים עתידיים על מדדים

מהם חוזים עתידיים ואיך אפשר לסחור בהם?

חוזה עתידי הוא למעשה הסכם בין שני צדדים בהם הם מסכימים על רכישה של מוצר או סחורה במועד עתידי ובמחיר שהוגדרו מראש ביום ביצוע העסקה.
במסגרת החוזה העתידי כל צד מעוניין לקבע מחיר מסויים של סחורה מסויימת או מוצר מסוים  ובדרך זו, כל אחד מהצדדים יכול, להגן על עצמו מפני תנודות במחיר של הסחורה שלגביה נוצר החוזה העתידי.

חוזה עתידי הוא נגזרת של מכשיר פיננסי אחר, לא רק של מדד, זה יכול להיות גם של סחורה מסויימת כמו קפה, תירס, מניה כלשהי, נפט, זהב  או אפילו מטבע חוץ.

כמו כל מכשיר פיננסי בשוק ההון, החוזים העתידיים נסחרים אף הם בבורסאות ייעודיות- נפרדות.

חוזים עתידיים נסחרים באמצעות פקודות די פשוטות כמו לימיטים ומרקטים וגם את החוזים העתידיים נהוג לנתח, בין היתר, באמצעות ניתוח טכני, לפני קבלת החלטה על כניסה לעסקת לונג (קניה) או שורט (מכירה בחסר).

חוזים עתידיים על מדדים – לסחור על השוק עצמו

חוזים עתידיים על מדדים הם חוזים שעוקבים בעצם אחרי מדדים מסויימים.
ניתן לרכוש חוזה עתידי על מדד כלשהו ולמעשה להעריך האם המדד יעלה או ירד בטווח זמן מסוים.

כמו לדוגמה החוזה העתידי על מדד ה- S&P500 האמריקאי.

למי מכם שאינו מכיר מדד ה-S&P500 כולל בתוכו את 500 החברות הגדולות ביותר בארה"ב. המדד עצמו לא סחיר- לא ניתן לסחור עליו אך יחד עם זאת, מי שרוצה עדיין לסחור עליו יכול לסחור  על החוזה העתידי העוקב אחר המדד.

החוזה העתידי על המדד הזה מתנהג בדיוק כמוהו, משמע, כאשר מחיר המדד עולה, גם מחיר החוזה העתידי עולה ולהפך.

כך שבעצם, במקום לסחור בנפרד על מניה כלשהי (שנכללת במדד וגם ככה תתנהג לרוב כפי שהמדד יתנהג), ניתן לסחור ישירות על החוזה העתידי.

סוגי חוזים עתידיים על מדדים בעולם – עולם האפשרויות הבלתי מוגבלות

כעת נסקור רשימת חוזים עתידיים על מדדים ברחבי העולם בהם ניתן להשקיע-

נתחיל מהחוזים העתידיים על מדדי ארה"ב, הנסחרים בבורסת CME בשיקגו:

  • חוזה עתידי של מדד ה- S&P500 – המורכב מ500 החברות הגדולות ביותר בארה"ב, הקרוי e-mini s&p500 (סימול ES). כל נקודה בחוזה הזה שווה רווח/ הפסד של 50$. לדוגמא- אם נכנסתם לפוזיציית לונג כאשר החוזה עמד על שווי של 4000 נק', ולאחר שנכנסתם לפוזיציה הוא עלה ל4,001 אזי אתם ברווח של 50$.
  • חוזה עתידי על מדד הנאסדק 100 – עוקב אחר 100 חברות הטכנולוגיה המובילות ביותר בארה"ב. שמו הוא e-mini nasdaq100 (סימול NQ). כל נקודה בחוזה הזה שווה רווח/הפסד של 20$. בימים רגילים החוזה הזה אוהב לנוע בטווח יותר מ200 נקודות, כך שמי מכם שאוהב מסחר בדופק גבוה, יתאהב בו בקלות.
  • חוזה הראסל 2000 – אינדקס המורכב מ-2000 חברות קטנות בארה"ב. שמו הוא  e-mini Russell 2000(סימול RTY ). כל נקודה בחוזה הזה שווה רווח/הפסד של 50$.
  • חוזה עתידי על מדד הדאו ג'ונס 30 – עוקב אחר 30 חברות התעשיה הגדולות ביותר בארה"ב, קרוי e-mini dow jones (סימול YM). כל נקודה בחוזה הזה שווה רווח/הפסד של 5$.

החוזים העתידיים על המדדים הנסחרים באירופה, בבורסת EUREX

  • המוביל שבהם הוא חוזה ה – DAX30 – עוקב אחר 30 החברות המובילות ביותר בגרמניה (סימול FDAX), כל נקודה בחוזה הזה שווה 25€ של רווח או הפסד. מדובר בחוזה דיי תנודתי ואלו מכם שאוהבים רכבות הרים, ממש יהנו ממנו.
  • חוזה עתידי נפוץ נוסף הוא ה- EURO STOXX 50שעוקב אחר מדד ה- EURO STOXX  המורכב מ-50 החברות הגדולות ביותר בקרב 20 ה"סופר סקטורים" באירופה. סימולו FESX וכל נקודה בו שווה רווח/הפסד של 10€. 
  • כעת נעבור ללונדון, שם נסחר הכוכב הבא ברשימה, הישר מבורסת ICE – החוזה העתידי על מדד ה- FTSE100 הנחשב למדד הדגל של הבורסה לני"ע בלונדון, העוקב אחר 100 המניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר הנסחרות בה (סימול Z) וכל נקודה בחוזה שווה רווח/הפסד של 10£.

בצרפת או יותר נכון בבורסת EURONEXT, נסחר החוזה העתידי של מדד ה- CAC40 , הנחשב למדד המניות הצרפתי המרכזי, שמייצג מדד משקל היוון של 40 המניות הנסחרות ביותר מבין 100 המניות המובילות בבורסת פריז (סימול FCE) וכל נקודה בחוזה שווה רווח/הפסד של 10€.

חוזים עתיידים על מדדים במזרח אסיה

  • הנפוץ והחשוב שבהם הוא החוזה העתידי על מדד ה-NIKKEI225, מדד המניות היפני שמודד את הביצועים של 225 החברות הציבוריות הגדולות ביפן, במגוון רחב של מגזרי תעשייה. החוזה נסחר בשלוש בורסאות: סינגפור, אוסקה ושיקגו (סימול: NKD). כל תזוזה מינימאלית (טיק) בחוזה שווה 25$ רווח/הפסד.
  • חוזה עתידי נוסף, חשוב ועיקרי במזרח הוא ה- HANG SENG – עוקב אחר מדד שוק המניות בהונג קונג. המדד משמש לניטור שינויים יומיים בחברות הגדולות הנסחרות בבורסה בהונג קונג ונחשב לאינדיקטור העיקרי למצב השוק הכללי של הבורסה  (סימול: HSI). כל נקודה בחוזה שווה 50$ של רווח/הפסד.

חוזים עתידיים על מדדים בזמן אמת:

חוזים עתידיים

היתרונות שיש במסחר חוזים עתידיים על מדדים

    1. מה שקורה בחוזים, נשאר בחוזים: בדר"כ כאשר החוזים נסחרים בכיוון מסויים, כל השוק, באורח קסם כמעט, הולך עם אותו הכיוון. משמע, לא משנה כמה תנתחו מניה מסויימת ביום מסויים, אם החוזים הולכים למטה, המניה כנראה תלך איתו לאותו הכיוון. אגב, זה עובד גם לכיוון ההפוך.
    2. הגמישות בשעות: סוחרי המניות לרוב נאלצים לסחור אחה"צ מהשעה 16:30 שעון ישראל (אם הם סוחרים את המניות בבורסה האמריקאית למשל). לא זה המצב במסחר בחוזים עתידיים – שפתוחים למסחר 23 שעות ביממה! כך שסוחר שלא פנוי למשל בשעות אחה"צ, יכול בקלות לסחור בשעות שנוחות לו באמת. 
    3. המינוף: בזמן שמסחר במניות "כבול" למינוף של עד פי 4 בעסקאות תוך יומיות, המסחר בחוזים עתידיים מתבצע באמצעות בטחונות ומאוד ממונף, כך שגם אם המסחר מתבצע עם תיק קטן יחסית (של כמה אלפי דולרים בודדים) ניתן להיכנס לעסקאות ממונפות, בהם פוטנציאל הרווח גדול פי כמה מזה שבמסחר במניות.
    4. הנזילות: אלו מכם שסוחרים במניות בטח מכירים מצב בו רציתם להיכנס לפוזיציית שורט במניה מסויימת אך קיבלתם סירוב כי הברוקר לא החזיק בכמות מספקת כדי להשאיל לכם מניות כאמור. במסחר בחוזים עתידיים זה לא קיים. תמיד תוכלו להיכנס ולצאת בקלות מכל פוזיציה, ולכל כיוון- לונג או שורט.

הסיכונים שיש לקחת בחשבון

לצד היתרונות העצומים שבמסחר בחוזים העתידיים ובחוזים על מדדים בפרט, קיימים כמובן גם סיכונים שחייבים להכיר:

  1. המינוף – אם קודם לכן המינוף הוזכר לחיוב, כדאי לדעת שהוא יכול לשמש גם כחרב פיפיות במידה ולא יודעים להשתמש בו נכון. למעשה באמצעות מינוף יתר, קל מאוד להגיע למצב שהתיק סופג הפסדים משמעותיים.
  2. תנודתיות – סיכון עיקרי נוסף במסחר בחוזים עתידיים הוא תנודתיות במחיר. החוזים העתידיים מושפעים ממספר גדול של גורמים, כולל נתונים כלכליים שונים ואירועים גיאופוליטיים. על כן, לעיתים יכולה להיווצר תנודתיות משמעותית במסגרות זמן קצרות, מה שעלול לגרום להפסדים משמעותיים.

יחד עם זאת, ניהול סיכונים מוצק יכול להפחית משמעותית את הסיכונים שהוזכרו לעיל.

מסחר בחוזים עתידיים עם Elite platforms

ElitePlatforms מציעה את האפשרות למסחר בחוזים עתידיים על מדדים באמצעות TradeStation – ברוקר בין לאומי, בעל וותק של יותר מ40 שנה, המפוקח על ידי רגולציה אמריקאית. 

פלטפורמת TradeStation עטורת הפרסים, כוללת בתוכה מגוון כלים מקצועיים באמצעותם תוכלו לסחור באופן מקצועי בחוזים עתידיים, תוך שימוש בפקודות פשוטות ומתקדמות כאחד וקבלת מידע שוק ברזולוציה מירבית. 

העמלות המשולמות במסחר בחוזים עתידיים באמצעות TradeStation הן מהנמוכות ביותר כיום בשוק, מה שהופך את המסחר לריווחי אפילו יותר.

מעוניין להתחיל לסחור ולהשקיע בחוזים עתידיים על מדדים? פתח חשבון מסחר  והצטרף אלינו היום ותתחיל להנות ממערכת המסחר העצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.
$1.5 עמלת ברוקר לחוזה עתידי מיני או רגיל, 50 סנט עמלת ברוקר לחוזה עתידי מיקרו

חוזים עתידיים על מדדים
דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן