המניות הקטנות הופכות פופולאריות וכדאיות להשקעה

המניות הקטנות הופכות פופולאריות וכדאיות להשקעה

המניות הקטנות תופסות את הבמה על רקע נתונים כלכליים שפורסמו

האינפלציה בארה"ב ירדה באופן בלתי צפוי ביוני 2024, מה שסיפק שביב של תקווה להורדת הריבית על ידי הפד בספטמבר והתמקדות בחברות הקטנות יותר

למדדים של וול סטריט היו תנועות מעורבות ביומיים האחרונים כשהמשקיעים הגיבו באופן חיובי לנתוני האינפלציה על ידי משיכה לעבר מניות קטנות.

הדו"ח האחרון של מדד המחירים לצרכן (CPI) שפורסם ביום חמישי הראה שהאינפלציה ירדה בחודש יוני, וסימנה את העלייה השנתית הקטנה ביותר מזה שנה.  מדד המחירים לצרכן ירד ביוני ב-0.1% לאחר קיפאון בחודש מאי. הצניחה המפתיעה הזו הורידה את תשואות האג"ח האמריקאיות ל-10 שנים ל-4.18% וג'רום פאוול הדגיש גישה שמה שהניע זאת זה בין השאר נתוני האינפלציה האחרונים שעשויים להטות את הכף לקראת הורדת ריבית. 

תוצאות מדד המחירים לצרכן הן בהחלט עולה בקנה אחד עם יעד האינפלציה של הפדרל ריזרב של 2% והגדלת ההערכות על הורדת ריבית בספטמבר – ההסתברויות עלו ל-88% מ-70%. כתוצאה מכך, מדד ראסל 2000 שמהווה אמת מידה לחברות קטנות ובינוניות – זינק ב-2.1% לשיא של חודש אחד וביום שישי המשיך עם אותה המגמה – צפונה.

מדד ראסל 2000, גרף יומי מאת TradingView
מדד ראסל 2000, גרף יומי מאת TradingView

למרות שיו"ר הפד רמז על הקלות אפשריות במדיניות בספטמבר, המשקיעים יודעים שהמהלך הזה תלוי גם בנתוני מדד מחירי היצרן (PPI) לו המתינו (שפורסם ביום שישי) ולדו"חות הרווחים של הבנקים הגדולים ברבעון השני, אלה עשויים להשפיע עוד יותר על סנטימנט השוק ועל המשקיעים בבואם להחליט על איזו אסטרטגיית השקעה ללכת כלומר, הנתונים אלה יהיו מכריעים בעיצוב הציפיות להמשך השנה. 

בינתיים, נתוני PPI מחירי היצרן בארה"ב שפורסמו בשישי עלו ב-0.2% ביוני, שזה מעל ל-0.1% הצפוי, עם עלייה שנתית של 2.6% לעומת 2.3% שהיו צפויים. העלייה הזו מאותתת לנו על עלויות גבוהות יותר ליצרנים, וזה משהו שעלול לפגוע בשולי הרווח של החברות – אחד הנתונים שמשקיעים יקחו בחשבון כשהם מעתאימים את אסטרטגיות ההשקעה שלהם. 

על רקע הנתונים הנ"ל – המניות הקטנות גונבות את אור הזרקורים

בוודאי שמתם לב שבשנים האחרונות, המניות המניות הקטנות סיפקו ביצועים נמוכים יותר בהשוואה למניות הגדולות יותר, בין היתר בגלל הריבית הגבוהה יותר, תנאי מימון נוקשים יותר ודיי הרבה חששות שיש לגבי הכלכלה בעולם. אבל בתקופה זו, כשהפדרל ריזרב רומז על הורדות ריבית, המשקיעים מתחילים להיות אופטימיים יותר לגביהן וכבר מתחילים לחפש את ההזדמנות להשקעה הבאה שלהם משום שהמהלך של הורדת הריבית אמור להפוך את הדברים לזולים יותר וקלים יותר להשגה מבחינת החברות הקטנות, משום שיהיה להן קל יותר להשיג מימון כדי להשקיע ולמנף את החברות שלהן.

ואכן, מי שעקב אחר השווקים בשני ימי המסחר האחרונים, הבחין בכך המשקיעים הראו העדפה ברורה למניות קטנות, והעלו את מדד ראסל 2000 במסחר של יום חמישי ושישי כשברור שהם בונים על הורדות ריבית פוטנציאליות, צעד שאמור לפעול לטובת החברות הקטנות יותר.  המגמה הזו משקפת הגברת האמון בתחזית הכלכלית, אם כי באופטימיות זהירה. בינתיים, הביצועים המעורבים של האינדקסים הגדולים מדגישים דינמיקה מורכבת: מגזרים כמו נדל"ן משגשגים ושירותי תקשורת מניבים ביצועים נמוכים. בנוסף, 

כל העיניים על רווחי הבנקים חהחברות הגדולות 

הפוקוס עובר עכשיו לרווחים מבנקים גדולים, ענקיות טכנולוגיה כמו אנבידיה וחברות צרכנות. אנליסטים צופים צמיחה של 10.1% ברווחים עבור S&P 500 ברבעון זה, בהשוואה לירידה של 2.8% ברבעון שעבר, כאשר חברות פיננסיות צפויות לראות עלייה של 6.7% ברווח. הירידה במחירי המניות הגדולות ביום חמישי ושישי גם היא מרמזת על סיבוב אפשרי לחברות קטנות, שיכולה לעצב מחדש את הדינמיקה של השוק. 

לסיכום, העלייה הקלה במחירי היצרן בארה"ב ביוני באה לאחר ירידה מפתיעה במחירי הצרכן, מה שמצביע על כך שהאינפלציה עשויה להיחלש. זה, יחד עם תחזיות צמיחת רווחים חזקות ברבעון השני של חברות S&P 500, חיזקו את התקוות שהפדרל ריזרב עשוי להקל על המדיניות המוניטרית בקרוב. האנליסטים צופים שהרווחים יצמחו ב-9.6%, זה נתון שמסמן התאוששות משמעותית מהירידה של 2.8% בשנה שעברה, מה שעשוי להוות את הקרקע להמשך החוזק הכלכלי והשוק.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים לרכוש מניות קטנות?? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

BYD מדורגת כקניה חזקה בהתבסס על דירוג של 31 אנליסטים.
BYD מדורגת כקניה חזקה בהתבסס על דירוג של 31 אנליסטים.
דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן