האם לקנות מניית אמזון?

האם לקנות מניית אמזון?

לאור דו"ח הרווחים האחרון, האם לקנות מניית אמזון?

מניית אמזון

תוצאות הרבעון הראשון של אמזון שפורסמו בשבוע שעבר, הוכיחו שהחברה עדיין בשיאה

אמזון היא מובילת השוק בתחום המסחר האלקטרוני, כמו גם מחשוב ענן באמצעות חטיבת שירותי האינטרנט של אמזון, או AWS. כמו שאר חברות הטכנולוגיה, גם אמזון פנתה לבינה מלאכותית ולעסקי פרסום כדי להגביר את הצמיחה שלה.

אמזון התחילה את שנת 2024 חזק, כאשר דו"ח הרווחים שלה לרבעון הרביעי גרם למניות שלה להמריא. גם דוח הרבעון האחרון שלה שפורסם ב- 30 באפריל היה נהדר והיכה את הציפיות גם בשורת הרווח שהשליש את עצמו ועלה על כל הציפיות וגם בשורת ההכנסות. ההכנסות מפרסום צמחו ב-24% ברבעון הראשון וגברו על תחום הקמעונאות ומחשוב ענן.

הקמעונאות הוא תחום שהמשקיעים עוקבים אחריו מקרוב ובודקים כל הזמן האם ענקית הטכנולוגיה הזו יכולה להמשיך ולשפר את הרווחים שלה בתחומי עסקי הקמעונאות המקוונים החזקים שלה תוך כדי שהיא גם מצליחה להביס את המתחרים בשוק מחשוב הענן ובמקביל גם להדוף אתגרים בשוק מחשוב הענן.  כי למרות שאמזון היא בין החברות הכי "שוות" בעולם, עם שווי שוק של מעל 1.9 טריליון דולר ולמרות שהחברה הגיעה ממש לאחרונה למחיר המניה הגבוה בו ביקרה לפני כן ב-2021, היא עדיין עומדת בפני תחרות מוגברת על מכירות דיגיטליות מהכיוון של הקמעונאיות וולמארט (WMT) וטרגט (TGT) והיא גם נאבקת במיקרוסופט (MSFT) כדי להיות פלטפורמת הענן המובילה לבינה מלאכותית גנרטיבית.

אבל האם כדאי לקנות מניית אמזון? 

המשקיעים תלו בבירור את התקוות שלהם (וגם את המזומנים שלהם) באמזון לאחרונה. המניה עלתה ב-15% מאז ינואר וב-66% בשנה האחרונה, מה שלמעשה, משחק חלק משמעותי בעליה של מדד ה- S&P 500. והם לא התאכזבו כי אמזון הרוויחה ברבעון האחרון הכנסות של 143 מיליארד דולר טוב יותר מהצפוי, שזה 13% יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. גם הרווח הגיע ל-10.4 מיליארד דולר (16% יותר מהצפי). המשקיעים אפילו לא נראו מוטרדים מכך שהחברה אמרה בזהירות שהיא צופה שמכירות הרבעון הזה ירדו מעט מתחת לתחזיות של 150 מיליארד דולר של האנליסטים בוול סטריט.

מה היו הגורמים המניעים להכנסות?

זה נבע מההכנסות בחטיבת שירותי מחשוב הענן (AWS) שעלו ב-17% במהלך השנה האחרונה. אך זה לא מסתכם בזאת.  מתברר שהמחירים הנמוכים יותר של אמזון ומהירויות המשלוח המהירות של אמזון לא השאירו את הקונים אדישים ובנוסף, לחברות קטנות יותר פשוט קשה להתחרות בה. וזה לא נגמר שם: היא רוצה להפוך את AWS ל"חנות הכל" עבור מפתחים ועסקים (הכוונה היא לשירותים או מוצרים מרובים ללקוחות) והיא כנראה עשויה להצליח לעשות זאת למרות הקושי כי יש לה תוכניות להזרים 150 מיליארד דולר למרכזי נתונים ב-15 השנים הבאות. המרכזים אלה כבר הפכו את אמזון לקונה הגדולה בעולם של אנרגיה מתחדשת, נזכיר שזה חלק מההבטחה של החברה לשנת 2025 – להיות "מתודלקת" אך ורק על ידי אנרגיה מתחדשת.

ערוץ מגמה עולה

בינתיים, מניית אמזון ירדה מעט לאחר פרסום הדוח ככל הנראה בגלל ההנחיות שנתנה לגבי הרבעון הבא לגבי המכירות שירדו ברבעון הזה, אך היא הספיקה להתאושש מאז. אמזון נמצאת בערוץ מגמה עולה בטווח הבינוני. זה מראה שהמשקיעים לאורך זמן קנו את המניה במחירים גבוהים יותר ומצביע על התפתחות טובה. 

התנגדות בגרף נצפית סביב רמת 188 (קו אופקי אדום), זו רמת התנגדות בה המניה ביקרה ביולי 2021 ובנובמבר 2021, כך שהרמה הנוכחית מהווה מבחן עבורה. בנוסף, למניה יש תמיכה ברמת 166 (קו אופקי ירוק). כמו כן, אינדיקטור RSI נמצא ברמת 58 מה שמעיד על כך שהמניה לא נמצאת באזור של מכירות יתר, מה שמעיד פוטנציאל להמשך עליות ולמעשה, פריצת הרמה הנוכחית. 

מניית אמזון, גרף יומי מאת TradingView
מניית אמזון, גרף יומי מאת TradingView

מה האנליסטים חושבים על מניית אמזון? 

ההערכות של אנליסטים בוול סטריט בסך הכל חיוביים עבור החברה והם צופים שמניית אמזון תמשיך לעלות. מתוך 63 אנליסטים ל אמזון שעוקבים אחר החברה, 95% מחזיקים בדירוג קנייה. מעבר לכך, הנתונים מראים כי אנליסטים אלה קבעו בממוצע יעד מחיר ל-12 חודשים של 212.45 למניית אמזון, מה שמרמז על עלייה אפשרית של כ-14% ממחיר הסגירה של אמזון ביום שישי האחרון (3.5.2024).

התמונה הגדולה יותר: בינה מלאכותית

ההוצאות הגדולות של כל שבעת המופלאות, כולל אמזון על בינה מלאכותית רק מחזקת את הדומיננטיות שלהן. עם זאת, למשקיעים עדיין יש אפשרויות נוספות או אחרות מעבר לחברות הטכנולוגיה הגדולות. ההשפעה של בינה מלאכותית כבר התפשטה על פני מגוון רחב של מגזרים, החל ממוליכים למחצה ועד למרכזי נתונים – וכרגע, מרכזי נתונים שפועלים דוחפים את הביקוש לייצור חשמל ונחושת. אז תמיד הישארו עם ראש פתוח.

לסיום, לאחר שהבנו שאמזון הציגה צמיחה מרשימה לאורך השנים והיא שחקן דומיננטי במסחר אלקטרוני, מחשוב ענן ומגזרים אחרים הקשורים לטכנולוגיה, אם אתה מאמין בפוטנציאל לטווח ארוך שלה ונוח עם הסיכונים הנלווים, היא בהחלט יכולה להיות שיקול רלוונטי להוספה לתיק ההשקעות. אך לא לפני שדאגת להיות מודע ליעדים הפיננסיים שלך, הסובלנות שלך לסיכונים, אופק ההשקעה ולאחר שדאגת לפיזור התיק בכללותו. 

מדדים נוספים שיש לבחון לפני קבלת החלטה סופית הם הערכת השווי של המניה, מה אופק ההשקעה ולקיחת בחשבון גורמים נוספים כמו הסביבה התחרותית של אמזון, ענייני רגולציה וכדומה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניית אמזון. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים לקנות את מניית אמזון? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן