באיזה מניות כדאי להשקיע ב2024?

באיזה מניות כדאי להשקיע ב2024?

באיזה מניות כדאי להשקיע ב2024?

מניות להשקעה ב2024

מניות ערך איכותיות ומניות קטנות הן חלק מהבחירות המובילות להשקעות ב2024 של אנליסטים מבתי השקעות וקרנות מימון בארה"ב

כשמכניסים כסף חדש לעבודה, כדאי לנסות לאתר מקומות פחות פופולאריים עם פוטנציאל ליצירת תשואות גבוהות. אז אנליסטים בדקו מניות שכדאי להשקיע ב2024 ומצאו שיש כמה תחומים בולטים, בניהם: מניות ערך איכותיות ומניות קטנות.

מניות ערך איכותיות

מבחינה היסטורית, למניות ערך מול מניות צמיחה יש מחזורים של עשר עד 20 שנים של ביצועים גבוהים מול ביצועים נמוכים בין השניים. במילים אחרות, לוקח זמן רב עד שהטרנד מתהפך. ובמהלך שני העשורים האחרונים בערך, מניות הצמיחה ניצחו דיי משמעותית את מניות הערך. אבל הביצועים החזקים האלה נמצאים עכשיו בשלב הבוגר של המחזור וזה אומר שמניות הערך יכולות להתחיל להפגין ביצועים בהמשך (כלומר, אם מניחים שההיסטוריה חוזרת על עצמה).

ואם חושבים ללכת על מניות ערך איכותיות, אז כדאי לבחון מניות שמוערכות בחסר ששייכות לחברות עם מאפיינים איכותיים, כמו צמיחה עקבית בהכנסות וברווחים, מרווחים יציבים, נטל חוב נמוך, תשואות גבוהות על ההון וכו'.

תעודת סל שיכולה להציע נקודת התחלה טובה היא American Century US Quality Value (טיקר:  VALQ) ו -Pacer US Cash Cows 100 ETF  (טיקר:COWZ). שתיהן תעודות סל ממוקדות ערך עם הטיה איכותית.

תעודות סל COWZ ו-VALQ, גרף יומי מאת TradingView
תעודות סל COWZ ו-VALQ, גרף יומי מאת TradingView

אך בכל זאת חשוב להדגיש שלמרות שהיסטורית יש לצפות להתעוררות של מניות הערך, עדיין יש כמה גורמים שיכולים להמשיך לתמוך גם במניות צמיחה. ראשית, יש את התלהבות המשקיעים בכל הקשור לבינה מלאכותית וידוע שמניות צמיחה רבות חשופות לכך. שנית, הבנקים המרכזיים צפויים להתחיל להוריד את הריבית בקרוב ומניות הצמיחה יכולות לקבל דחיפה מעלה כי הערכות השווי שלהן רגישות יותר לשינויים בשיעורי הריבית.

לאור הנ"ל, יש יתרון להחזיק את שני סוגי המניות בתיק ההשקעות. 

צמיחה של מניות קטנות

שנת 2023 הייתה ללא ספק השנה של מניות הצמיחה הגדולות, כפי שראינו, המשקיעים קנו בהמוניהם את שבעת המופלאות (מיקרוסופט, אנבידיה, אמזון, אלפבית, אפל, מטא וטסלה) כי הם הבינו היטב שהן הולכות להרוויח מהפופולריות של הייפ הבינה המלאכותית. אבל עכשיו האנליסטים מעריכים שלא רק שהצמיחה תהיה בהיקף קטן יותר אלא היא גם תתפשט גם למניות קטנות יותר. בנוסף, המניות הללו חשופות גם לאבטחת הסייבר שזו סוגיה שהולכת ומתפתחת.

יש די הרבה מה לאהוב בקטנות בימינו. ראשית, בדומה לדיון על צמיחה מול ערך לעיל, גם לחברות קטנות מול גדולות יש מחזורים של עשר עד 20 שנים של ביצועים גבוהים מול תפקוד נמוך. והביצועים הנמוכים של החברות הקטנות ביחס למניות הגדולות יותר בעשור האחרון עלולים להתחיל להתהפך. שנית, הערכות השווי של חברות קטנות ביחס לחברות גדולות הן כיום נמוכות מאוד ביחס לממוצע ההיסטורי שלהן, למרות סיכויי הצמיחה הטובים יותר שלהן. שלישית, הביצועים של חברות קטנות יותר קשורות יותר לכלכלה האמריקאית, שמתפקדת טוב.

הייפ הבינה המלאכותית העלה באופן מסיבי את ערכי מניות הצמיחה של המניות הגדולות, כך שזה הגיוני לחפש את הקבוצה הבאה של הזוכות. לדוגמה, בתחום הצמיחה של החברות הקטנות יש הרבה חברות תוכנה שיכולות למנף בינה מלאכותית כדי לשפר את המוצרים שלהן, להגביר באופן משמעותי מאד את הפרודוקטיביות שלהן, להתייעל וכדומה.

בתחום הצמיחה של החברות הקטנות יש הרבה חברות אבטחת סייבר והביקוש לכך עולה בימים אלה. הסיבה לכך היא שמאז המגיפה הרבה אנשים התחילו לעבוד מהבית והם מטפלים בנתונים ארגוניים די רגישים – והכל דרך האינטרנט. גם עסקים ברחבי העולם נאלצו לבצע את הפעילות שלהם באינטרנט כך ששני הנ"ל הגדילו באופן משמעותי את האיום של מתקפות סייבר.

נקודת התחלה טובה כדי לקבל חשיפה למניות צמיחה קטנות היא תעודת הסל Vanguard Small-Cap Growth (VBK) או תעודת הסל iShares Russell 2000 Growth (IWO). אך אפשר גם לחפש היטב מניות אינדיבידואליות ולשלבן בתיק ההשקעות.

בכל הקשור לתעשיית אבטחת הסייבר, קשה יותר לבחור מניות בודדות מנצחות. במקום זאת, אפשר להסתכל על שתיים מתעודות הסל הגדולות ביותר בתחום אבטחת הסייבר: ETFMG Prime Cyber ​​Security ETF (HACK) ו-First Trust Nasdaq Cybersecurity ETF (CIBR).

לסיכום, מניות הערך – שהפגינו ביצועים נמוכים יותר של מניות הצמיחה בשני העשורים האחרונים, עשויות לעמוד לקראת תפנית לכן שווה לבחון מניות ערך איכותיות.

הגל הבא של בינה מלאכותית עשוי להיות במניות צמיחה קטנות, הן גם חשופות לנושא שרק הולך ומתפתח: אבטחת סייבר.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים לקנות את מניות ערך או מניות קטנות? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן