האם כדאי לקנות את מניית אנבידיה?

האם כדאי לקנות את מניית אנבידיה?

אנבידיה מתאוששת מההפסדים האחרונים, האם זה הזמן לקנות את מניית אנבידיה?

תזמון טוב של קניית מניות יכול לשפר את הרווחים. אך אפילו עם מובילת שוק ברורה כמו אנבידיה, לא קל לקבל החלטה אם לקנות או למכור את המניה עכשיו, אבל אפשר להיעזר בכמה נתונים שיקלו על ההחלטה

כזכור, בשבוע שעבר, אנבידיה (טיקר: NVDA), ירדה בחדות מתחת לממוצע הנע של 50 יום. אך מאז המניה הספיקה להתאושש מקו 50 הימים. ואחד הדברים שסייעו לה לתאושש הם דבריו של המנכ"ל שלה ביום רביעי, שאמר כי ההחזר על ההשקעה על תשתיות בינה מלאכותית נשאר חזק כך שמפתחים יוכלו להשתמש במכונות הללו כדי לאמן את המודלים שלהם, לכוונן את הדגמים, להגן על הדגמים וכו'. אורקל Oracle (ORCL) חיזקה את הכיוון הזה כביום שני, התוצאות דו"ח הרווחים שלה הצביעו על ביקוש חזק לשבבי בינה מלאכותית. 

תוצאות הרבעון השני של אנבידיה

אנבידיה דיווחה על רווחים שהיכו את הצפיות בוול סטריט. מכירות של 30.04 מיליארד דולר היו גבוהות מצפי האנליסטים של 28.7 מיליארד דולר והגיעו ל-122% לפני הרבעון המקביל. הרווחים הגיעו גם הם מעל לצפיות של 65 סנט ב-68 סנט למניה והיו גבוהים ב-152% מהשנה הקודמת. המניה התאוששה מעל הממוצע הנע של 50 יום לאחר פרסום הרווחים, אך היא חזרה מתחת לקו בתום יום המסחר. כלומר, התנודתיות המתמשכת בשוק הופכת את ניהול הסיכונים לחשוב לא פחות כמו תזמון בחירת מניות.

ועדיין, האם כדאי לקנות את מניית אנבידיה?

לא קל לקבל החלטה אם לקנות או למכור את המניה עכשיו, אבל אפשר להיעזר בסימנים שיש לנו על הגרף ובדיקת מספר אינדיקטורים טכניים שיכולים לעזור לנו להעריך אם מניית אנבידיה היא קנייה כעת. 

אנבידיה התאוששה מהממוצע הנע של 50 יום. המשך ריבאונד מהרמה הזו יכול היה להיות כניסה אגרסיבית, למרות שתנאי השוק רק החלו להשתפר. המניה מציעה גם נקודת קניה ראויה של 140.76 שזה השיא שלה בכל הזמנים. כמו כן, מדד החוזק היחסי מצביע על ערך שהוא מעל 50, שזה חיובי וכמו כן, מאותת לנו סימן שורי.

מניית אנבידיה, גרף יומי מאת TradingView
מניית אנבידיה, גרף יומי מאת TradingView

מניית אנבידיה יקרה…

בנוסף, מבחינה פודנמנטלית, מכיוון שמכפיל הרווח של אנבידיה הוא כמעט 74, החברה תצטרך לייצר צמיחה שנתית של EPS של כ-74% בחמש השנים הבאות כדי להיות מוערכת בחסר היום. אך תתפלאו, חלק מהמשקיעים יכולים להאמין שקצב הצמיחה הגבוה הזה אפשרי בהחלט. אחרי הכל, ה-EPS של אנבידיה קפץ ב-629% משנה לשנה ברבעון הראשון של 2024.

יש לציין שביצועי המניה של אנבידיה שולטים ב-S&P 500 בשנת 2024, ולמעשה, מרקיעה שחקים ב-140% בשנת 2024 וממלאת תפקיד מרכזי בהנעת העליות של S&P 500 השנה.

אנבידיה  ביססה את עצמה חזק בשוק המניות, והשפיעה באופן משמעותי על ה .s&p500 המניות שלה זינקו בכ-140% ב-2024, והיוו 25% מהעלייה של 17% ב-S&P 500 השנה. בנוסף על כך, העלייה של 8.2% לאחרונה במניות אנבידיה  גרמה לעלייה התוך-יומית הגדולה ביותר של הS&P 500  מזה כמעט שנתיים, והפכה הפסד של 1.6% לעלייה של 1.1%. הזינוק הזה ניזון מהערותיו של המנכ"ל שדיבר על על ביקוש חזק לשבבים של אנבידיה, מה שהעלה את שווי השוק של אנבידיה ביותר מ-200 מיליארד דולר ועל פי הנתונים, הניע 44% מהעלייה של ה-S&P 500 באותו יום. 

עליה על רקע אי וודאות בשווקים

העלייה המטאורית של אנבידיה הפכה לחרב פיפיות עבור השוק הרחב. החברה, יחד עם מיקרוסופט ואפל, מחזיקה בכמעט 20% ממשקל ה-S&P 500.  ועם זאת, מניית אנבידיה  גברה על אחיה הטכנולוגיים בשנת 2024. הדינמיקה של השוק תלויה בביצועים של אנבידיה ונדמה שירידה משמעותית במניות שלה עלולה להיות בעייתית ולהשפיע לרעה על שווקים רחבים יותר. 

אגב, השפעתה של אנבידיה על השוק אינה חסרת תקדים – לטסלה הייתה השפעה דומה בשנים האחרונות עקב פעילות גבוהה בשוק האופציות. עם זאת, ההשפעה של אנבידיה נובעת מההשפעה הרחבה והמשמעותית יותר של הבינה המלאכותית על פני תעשיות שונות, מה שהופך את ההשפעה שיש לה לגדולה מזו שהייתה לטסלה על רכבים חשמליים. 

המשקיעים נשארים זהירים מקומץ מניות, כולל מיקרסופט ואפל, שמניעות את המומנטום בשוק. לא סתם אנליסטים מציינים שהביצועים של אנבידיה יכולים להזיז את השוק כולו. לעומת זאת, כל חולשה באנבידיה עקב ירידה בביקוש למוצרים עלולה להשפיע לרעה על שווקים רחבים יותר, ולהדגיש את ההשפעה המוגזמת של מגזר הטכנולוגיה על דינמיקת השוק כולה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה על סמך הפרשנות המוצגת. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן