אמזון לקראת פרסום דוח הרווחים – מה צריך לדעת?

אמזון לקראת פרסום דוח הרווחים – מה צריך לדעת?

אמזון לקראת פרסום דוח הרווחים – מה צריך לדעת?

 

אמזון

המבחן הגדול הראשון של 2024 עבור אמזון נמצא ממש מעבר לפינה וכל העיניים על AWS ועסקי הקמעונאות

מניית אמזון (AMZN) עלתה בכ-80% בשנת 2023, זו הייתה השנה הטובה ביותר שלה בבורסה מאז שנת 2015.  עם שווי שוק שמתקרב ל-1.6 טריליון דולר, אמזון היא בין החברות הכי שוות בעולם והיא מובילת שוק בתחום המסחר האלקטרוני, כמו גם בתחום מחשוב ענן דרך חטיבת שירותי האינטרנט שלה. מעבר לכך, החברה עוסקת גם בבינה מלאכותית גנרטיבית וכמובן מקדמת עסקי פרסום כדי להגביר את הצמיחה שלה. 

אבל כדי שמניית אמזון תמשיך את הריצה שלה, המשקיעים ירצו לבדוק האם ענקית הטכנולוגיה הזו יכולה להמשיך ולשפר את הרווחים שלה בתחומי עסקי הקמעונאות המקוונים החזקים שלה תוך כדי שהיא גם מצליחה להביס את המתחרים בשוק מחשוב הענן.

המבחן הגדול הראשון של 2024 עבור אמזון נמצא ממש מעבר לפינה ומגיע בשבוע הבא. החברה תפרסם את דו"ח הרווחים שלה ב-1 בפברואר, לאחר סגירת המסחר.

תמונת מצב על אמזון

באופן כללי, אפשר לומר שבסך הכל, הסנטימנט חיובי עבור החברה לקראת דו"ח הרווחים. מתוך 59 אנליסטים של אמזון שעוקבים אחר החברה, 98% מחזיקים בדרוג קנייה. מעבר לכך, הנתונים מראים שהאנליסטים האלה קבעו בממוצע יעד מחיר לשנה הקרובה של 184 עבור מניית אמזון (כאשר בזמן כתיבת שורות אלה היא נסחרת במחיר של 160.3), אם יתברר שהאנליסטים צודקים, זה מאותת על רווח של כ-15%.

במילים אחרות, נראה שהרבעון הזה יכול לסמן שנת תפנית לאמזון. לשנת הכספים של 2023 אנליסטים מעריכים שהחברה תציג רווח של 2.68 דולר למניה, בהשוואה להפסד של 27 סנט ב-2022.

תחום הבינה המלאכותית נמצא בפוקוס

יש כמה דאגות בראש של המשקיעים לקראת דו"ח הרווחים הקרוב של אמזון. בראש ובראשונה שירותי האינטרנט של אמזון – AWS (עסקי הענן של אמזון). אמזון היא ספקית הענן המובילה מבחינת נתח שוק, ומספקת כוח מחשוב ואחסון בענן למיליוני עסקים. זה גם המניע המרכזי לרווחים של אמזון. אבל המשקיעים מביעים דאגה מסוימת בכל הקשור לפלח הזה עוד מתחילת השנה שעברה: 

ראשית, חברות צמצמו בעלויות המחשוב ולכן צמיחת ההכנסות שלה האטה. שנית, יש חששות שאמזון לא מיצבה את עצמה מספיק טוב בהשוואה אל מיקרוסופט (MSFT) בכל הקשור לעסקי בינה מלאכותית. נזכיר שמיקרוסופט היא למעשה ספקית שירותי הענן מספר 2 אחרי AWS של אמזון, והיא הצליחה די מהר לאמץ את הבינה המלאכותית. שבועות ספורים לאחר הצגת ChatGPT בסוף השנה שעברה, מיקרוסופט הסכימה להשקיע 10 מיליארד דולר כחלק משותפות אסטרטגית עם OpenAI, הסטארט-אפ מאחורי הצ'אטבוט המצליח בטירוף שהצית את שיגעון הבינה המלאכותית המתמשכת. למרות זאת, הציפיה היא שהכנסות AWS יעלו השנה ושהביקוש א לבינה מלאכותית (ואל מניות בינה מלאכותית) יתרחב.

אם כן, המשקיעים יקשיבו היטב לפרשנויות שיעלו בכל הקשור להתקדמות הבינה המלאכותית של אמזון למרות שאמזון מצידה לא הסכימה עם הטענה שהיא נמצאת בפיגור בשוק החדש הזה שצומח במהירות.

מכירות החג באמזון

המשקיעים  גם יעקבו מקרוב בעוצמת המכירות של אמזון בתקופת החגים.

אמזון כינתה את תחילת הקניות לחג בעקבות חג ההודיה "הגדולה ביותר אי פעם". אבל החברה לא חשפה מספרים מדויקים. המשקיעים בלית ברירה ממתינים לתמונה ברורה יותר מפרסום הרווחים של החברה כאמור בתחילת פברואר.

על פי הדיווחים, באירועי בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי לקוחות רכשו יותר ממיליארד פריטים. כך שתקופת הקניות בחגים הייתה טובה במסחר אלקטרוני והמשקיעים כבר בהחלט ערוכים ומוכנים לתוצאות טובות מעסקי ההקלקה והקנייה של אמזון. כל דבר פחות מזה כנראה יסתיים באכזבה.

אתגרים רגולטוריים

אמזון מתמודדת עם מה שהוא ככל הנראה המאבק המשפטי הגדול ביותר בהיסטוריה שלה. הרגולטורים מאתגרים את כוח השוק של אמזון והחברה כנראה תתמודד עם בדיקה אינטנסיבית בשנים הקרובות. בעיות הרגולציה של אמזון עלו שלב ב-26 בספטמבר כאשר ועדת הסחר הפדרלית ו-17 פרקליטים כלליים של המדינה הגישו תביעה גדולה נגד אמזון. הועדה מאשימה את החברה בשימוש בכוח השוק שלה כדי לנפח מחירים ולגבות יתר על המידה מהסוחרים. אמזון מצידה, דוחה את ההאשמות בטענה שהוועדה טועה בעובדות והיא מצפה להגיש את התיק הזה בבית המשפט.

ניתוח טכני של מניית אמזון

אמזון היא אחת משבע המניות שהניעו את העלייה בשוק המניות בשנת 2023. המניה פתחה את המסחר ב-154.85 ב-23 בינואר, ונסחרה הרבה מעל נקודת רכישה של 145.86 שהיא גם רמת תמיכה (קו מקווקו ירוק). אפשר לראות בגרף שהמניה נמצאת בערוץ מגמה עולה בטווח הבינוני-ארוך. מגמות העלייה מצביעות על כך שהחברה חווה התפתחות חיובית ושעניין הקנייה בקרב המשקיעים עולה. התנגדות פוטנציאלית קרובה נצפית ברמת 175 (קו אדום רציף). כאמור, במקרה של תנועה שלילית, למניה יש תמיכה סביב רמת 144-145.

גרף שבועי של מניית אמזון. מאת TradingView
גרף שבועי של מניית אמזון. מאת TradingView

תחזית לשנת 2024

לסיכום, בטווח הארוך, הדבר החשוב ביותר עבור מחיר המניה הוא כנראה האופן שבו אמזון תרוויח כסף מלספק לקונים, מוכרי צד שלישי ומפרסמים למיניהם את כלי הבינה המלאכותית שלה. אבל מכיוון שכל זה כאמור לא נמצא על קרקע בטוחה מידי כרגע, המשקיעים נשארים ממוקדים בעסקי הענן של אמזון – AWS.

AWS אמור לקבל דחיפה מהבינה המלאכותית למרות שהתפיסה הכוללת של המשקיעים כלפי ה AWS היא שהיא נופלת מאחורי Azure של מיקרוסופט כי אין לה את התחכום של OpenAI.

חוץ מ-AWS, רווחי הליבה של עסקי הקמעונאות של אמזון השתפרו מאוד בזמן האחרון וזה חשוב בעיני המשקיעים משום שלעסקים הצומחים ביותר של אמזון (שהם AWS ופרסום) יש מרווחים שמנים בהרבה מתחום הקמעונאות שלה, והדבר האחרון שהמשקיעים ירצו לראות זה שעסקי הליבה של הקמעונאות/קניות יקלקלו הרווחים הכוללים של החברה. אמזון צפויה לפרסם את דו"ח הרווחים שלה ביום חמישי, 1 בפברואר, במסחר המאוחר, אז תעקבו.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי,  כולל קניה/מכירה/החזקה של מניית אמזון. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים להשקיע במניית אמזון? זה הזמן להתחיל לבצע מסחר במניות! הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן