איפה כדאי להשקיע בשוק ההון – 3 תחומי צמיחה להשקעה

איפה כדאי להשקיע בשוק ההון – 3 תחומי צמיחה להשקעה

איפה כדאי להשקיע בשוק ההון - 3 תחומי צמיחה להשקעה

הטכנולוגיות הגדולות שולטות בעולם ההשקעות, אבל כדי לבנות תיק מאוזן יותר, אפשר לשקול מניות במגזרים צומחים נוספים

אמנם מניות הטכנולוגיה הגדולות עדיין מחזיקות בכתר, אבל משקיעים חכמים שרוצים לגוון מסתכלים מעבר לענקיות האלה. פשוט כי יש להם חששות אמיתיים מאוד לגבי הסיכון שיש בריכוזיות יתר כלומר, מצב של חשיפה גדולה מדי בתיק ההשקעות שלהם למספר קטן של חברות ענקיות. אז הם מחפשים דרכים לאזן את התיק שלהם ומחפשים נכסי צמיחה חדשים, תוך כדי שהם לא מוותרים לגמרי על הטכנולוגיות המובילות שהם מחזיקים בתיק.

בהתאם לזאת, להלן שלושה תחומים שבהם יש פוטנציאל לצמיחה בחמש השנים הקרובות.

1- הטכנולוגיות הגדולות ממשיכות לגדול, אבל גם הסובב להן

די ברור שהטכנולוגיות הגדולות ללא מתכוונות להאט או משהו….מיקרוסופט, אפל, אנבידיה, מטא  למעשה, הן מתרחבות בדרכים שהופכות את מחסומי הצמיחה המסורתיים ללא רלוונטיים. ניקח למשל את מטא, שקיצצה את כוח האדם שלה אך הצליחה להגדיל את ההכנסות ב-22% בשנת 2024. או אנבידה, שהשבבים שלה הפכו למוצרי חובה לכל מה שקשור לעיבוד בינה מלאכותית וגרמו למכירות שלה לעוף לשחקים מ-11 מיליארד דולר ב-2020 ל-60 מיליארד דולר ב-2024. זה לא סתם סיפור צמיחה, זה סיפור צמיחה בקנה מידה אחר.

מה זה אומר מבחינת המשקיעים? שבעת המופלאות האלה – מיקרוסופט, אנבידיה, מטא , אפל, אמזון, אלפבית וטסלה – אכן תופסות את אור הזרקורים, אבל המערכת השירותים והתשתיות שמקיפה אותם חשובה לא פחות – ואולי היא גם פחות תנודתית. חברות המספקות את התשתית – כמו מרכזי נתונים, מעצבי שבבים וספקי שירות – הן בהחלט הולכות להפיק תועלת מההתרחבות הבלתי פוסקת של הטכנולוגיות הגדולות הללו. חברות כמו Broadcom, TSMC ו-ASML – הן שחקניות מפתח בתחום המוליכים למחצה והן עשויות להציע הזדמנויות צמיחה בלי התנודות הפרועות של השקעה ישירה בטכנולוגיות שהוזכרו.

2 – שירותי בריאות, סיפור צמיחה לטווח ארוך

שירותי הבריאות נמצאים לעתים קרובות מתחת לרדאר, אבל זה מגזר שבהחלט כדאי לפקוח עליו עין, במיוחד עכשיו. בשנת 2022, ההוצאות על בריאות בארה"ב הגיעו ללא פחות מ-4.5 טריליון דולר, וככל שהאוכלוסייה מזדקנת, נראה שהמספר הזה רק עולה. מעבר לכך, כל הנושא של הבריאות מתחבר גם לחדשנות, שמה שמניע אותו זה תחום הגנטיקה והבינה המלאכותית.

לפי הפרסומים, אחד הפיתוחים המרגשים ביותר הוא ריפוי גנטי, שמאפשר למדענים להתמודד עם מחלות ברמה הגנטית. חברות כמו Alnylam מובילות את הנושא עם תרופות RNAi – בעצם "השתקת" גנים שגורמים למחלות. בינתיים, Vertex Pharmaceuticals זכתה לאחרונה באישור לטיפול במחלת תאי חרמש שנוצר באמצעות טכנולוגיית עריכת גנים חדשנית.

כלומר, מניות שירותי הבריאות כקבוצה, מוערכות בחסר בהשוואה לשוק הרחב יותר, אך הפוטנציאל לחדשנות בתחום הזה הוא עצום. בהחלט כדאי לחפש חברות בחזית הריפוי הגנטי, בינה מלאכותית בתחום הבריאות ופיתוח תרופות חדשני. למשל, אלי לילי (Eli Lilly) וחברת נובו נורדיסק  (Novo Nordisk) שולטות בשוק של תרופות להשמנה. ורטקס (vertex) מובילה בריפוי גנטי. חברות אלו יכולות להניב תשואות משמעותיות ככל שתחום הבריאות יתפתח.

מניית vertex בגרף יומי מאת TradingView
מניית vertex בגרף יומי מאת TradingView

3 – תעשיות – יש להן פוטנציאל משמעותי

מעבר לטכנולוגיה, תעשיות כמו ביטחון, אנרגיה ותשתיות בונות בשקט תנאים שמקשים על המתחרות שלהן להדביק את הפער. למשל, ארה"ב ואירופה מזרימות מיליארדים להעברת שרשראות האספקה ​​שלהן קרוב יותר לבית ולהגביר את הביטחון שלהן, ובמילים אחרות, הן מכינות את הקרקע למחזור השקעות ענק. Eaton, חברת מוצרי חשמל מארה"ב, היא דוגמה מצוינת. כמות ההזמנות שלה גדל מ-2.8 מיליארד דולר ב-2019 ליותר מ-11 מיליארד דולר ב-2024. בדומה, שניידר אלקטריק, המסייעת לבניינים מסחריים להפוך לחסכוניים יותר באנרגיה, צופה צמיחה יציבה עד 2027.

גם תחומי נישה כמו תעופה וחלל פורחים. חברות כמו לוקהיד מרטין (Lockheed Martin) וגם ריית'און (Raytheon)  קבלות דחיפה מהעלייה של תקציבי הביטחון, כשלפי הנתונים, הוצאות הצבא הגיעו ל-2.4 טריליון דולר ב-2023.

מה זה אומר מבחינתכם כמשקיעים בשוק ההון?

לתעשיות אולי אין את ההילה והמשיכה החדישה של טכנולוגיה, אבל בגלל תזרימי המזומנים הקבועים שלהן ותנאים שיוצרים חסמים גבוהים לכניסה שמקשים על חברות אחרות להתחרות בהם, לטווח ארוך החברות הללו מניבות. חברות כמו Eaton, Schneider Electric, AES ו-NextEra – שעוסקות בייצור חשמל, יעילות אנרגטית והגנה, יש להן סיכוי טוב במיוחד לצמיחה לטוחח ארוך.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם פלטפורמת מסחר בשוק ההון הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן