7 סיבות של צמיחה כלכלית מטאורית שתהיה לכוכבת העשור

7 סיבות של צמיחה כלכלית מטאורית שתהיה לכוכבת העשור

7 סיבות של צמיחה כלכלית מטאורית שתהיה לכוכבת העשור המפתיעה

הודו היא המדינה המאוכלסת ביותר בעולם והכלכלה שלה צפויה להיות השלישית בגודלה עד סוף העשור הזה בזכות צמיחה כלכלית מטאורית הצפויה בה

צמיחה כלכלית , שווקים מתעוררים , הודו , מניות
ה

מניות של השווקים המתעוררים התעוררו מתחת לרדאר של רבים במהלך השנה, ויש שוק אחד שהוביל את השיירה הזו: הודו. שוק המניות שלה התעורר בצורה חיובית, עם נתונים שהגיעו לשיאים חדשים של כל הזמנים השנה. ואיך שלא מסתכלים על זה, בהחלט אפשר לומר שיש כמה סיבות טובות לכך שהודו יכולה להיות דיי מניבה בעשור הבא עם צמיחה כלכלית מטאורית, במידה כזו שיש מקום לבחון את הנושא לעומק ואף לצרף אותה לתיק ההשקעות. אז בואו נעבור על חלק מהגורמים שגולדמן זאקס ואחרים התייחסו אליהם.

זו האומה המאוכלסת ביותר בעולם

אם חשבנו שסין גדולה, אז הודו גדולה יותר. יותר מ-1.4 מיליארד בני אדם, כמעט חמישית מאוכלוסיית העולם, החיים על רק 2.4% משטח האדמה בעולם. המספר העצום הזה של אנשים מאפשר לבעלי העסקים ההודים המקומיים תוצרת משמעותית, ולזרים – זו הזדמנות מצויינת בכל הקשור לצרכנות. מעבר לכך, האוכלוסייה צעירה יותר למשל, בהשוואה לסין, והיא עדיין הולכת וגדלה, ובנוסף, הרבה מתושבי הודו מדברים את השפה האנגלית, מה שהופך את הודו למקום מאוד אטרקטיבי בעיני חברות זרות שרוצות לבנות ולהעסיק בדרום אסיה.

הכלכלה שלה צפויה להיות השלישית בגודלה עד 2030 עם צמיחה כלכלית מרשימה

אמנם אוכלוסייה עצומה לא מועילה אם היא לא מצליחים לתרגם אותה לצמיחה כלכלית. אבל אנליסטים בגולדמן זאקס מעריכים שבקצב ההתקדמות הנוכחי שלה, הודו תעקוף את גרמניה ויפן כדי להפוך לכלכלה השלישית הגדולה ביותר עד סוף העשור הזה. גולדמן זאקס גם חושב שהודו תוכל להגיע לשווי שוק עולמי הגדול ביותר.

צמיחה כלכלית , שווקים מתעוררים , הודו , מניות
הערכות הן שהודו תהיה אחת מחמשת הכלכלות הגדולות בעולם עד שנת 2050. מקור גולדמן זאקס

צמיחה כלכלית של הודו נמצאת בכל מקום

מה שמניע את הצמיחה הכלכלית של הודו הם שלושה גורמים עיקריים: התרחבות האוכלוסייה, עליית העושר לנפש של מעמד הביניים שלה והשקעות זרות. ומתברר שזה משפיע על מגוון רחב של תעשיות, כמו נדל"ן, חומרי בניין, סחורות, בנקאות, תעשייה וטכנולוגיה. וכשהצמיחה באמת בריאה, הרבה יותר קל להשקיע במניות, כי כמו שאומרים: כשהגאות עולה כל הספינות עולות…

שרשראות אספקה עוברות בהדרגה מסין להודו ויאיצו צמיחה כלכלית

ידוע שארצות הברית ואירופה רוצות להתנתק בהדרגה מהתלות בסין, וזה אומר שחברות צריכות למצוא מוקדי ייצור חדשים. רק להודו יש כוח עבודה ושוק שהגודל שלו דומה לזה של סין וזה גם לגמרי עוזר שכפי שאמרנו, רוב אוכלוסיית הודו דוברת אנגלית. מקרה לדוגמא: אפל מעבירה מתקני ייצור מסין להודו, וג'יי פי מורגן מעריך שרבע מכל מכשירי האייפון של אפל יהיו מיוצרים בהודו עד שנת 2025.

הודו בתנופת תשתיות בפיתוח עיור

אמנם הודו עדיין כפרית יחסית (רק כ-33% ממנה עירונית, לעומת 65% בסין), אבל הערים שלה צומחות במהירות. ממשלת הודו יוצאת בפרויקט השקעה בתשתית של 1.4 טריליון דולר כדי לחזק את הכבישים, מסילות הברזל, שדות התעופה ומתקני הספנות והנמלים שלה. לסוג כזה של התפתחות יש השפעה עצומה על הצמיחה: מחקרים מעריכים שעל כל רופי שמוציאים על תשתיותת, יש רווח של 2.5 עד 3.5 רופי לכלכלה.

img-11

img-12 Emerging markets are the workshops of the world, providing cheap goods, new consumers, and the growth that mature economies do not have. (Kenneth Rogoff).

img-13

זה המקום הטוב ביותר למצוא השקעות שמוערכות בחסר

על פי גולדמן זאקס בחירת מניות מעולם לא הייתה מעניינת יותר מאשר בהודו כרגע. המניות בהודו נתנו את התשואות השנתיות הטובות ביותר באסיה בשני העשורים האחרונים,יותר מאשר המדדים הרחבים של השווקים המתעוררים או העולמיים. אז מי שמחפש מניות שיש להן פוטנציאל לעלות פי 10 או יותר, שווה לבדוק מניות הודיות.

מה עם חדשנות שתתרום לצמיחה כלכלית?

להודו יש כעת את מערכת הסטארט-אפ השלישית בגודלה בעולם, אחרי ארה"ב וסין, והיו לה 108 "חדי קרן" (כלומר, חברות טכנולוגיה בבעלות פרטית בשווי של לפחות מיליארד דולר) נכון לדצמבר 2022. חברות מסחר אלקטרוני ופינטק מהוות את החלק הארי של חדי הקרן החדשים האלה, וזה לא מפתיע, כי הודו נמצאת בדרכה לדיגיטציה של הכלכלה שלה במטרה להביא את רוב האוכלוסייה הכפרית שלה להיות מקוונת.

צמיחה כלכלית , שווקים מתעוררים , הודו , מניות

כדי לקבל חשיפה למניות EM, למעט סין, אפשר לשקול את iShares MSCI Emerging Markets ex China ETF (טיקר: EMXC) או

נשארה השאלה איך אפשר להשקיע בהודו עם צמיחה כלכלית כל כך מרשימה?

אין דרך קלה להשקיע ישירות במניות הנסחרות בהודו. אבל כן אפשר להיכנס לשוק ההודי דרך תעודות סל או קרנות או בחוזים עתידיים שיש להן חשיפה לשוק ההודי. אפשר למשל לשקול את תעודת סל של אינדקס שוק רחב כמו iShares MSCI India UCITS ETF ( (טיקר: NDIA ). תעודת הסל הזו עוקבת אחרי יותר מ-100 מניות קטנות ובינוניות. בנוסף, אפשר גם לשקול את  Xtrackers Nifty 50 Swap UCITS ETF (XNIF) שעוקבת אחרי 50 המניות הגדולות במדינה.

כדי להבין יותר את התחום ועל צמיחה כלכלית של הודו וגם ב- שווקים מתעוררים שווה לכם גם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר בברוקר טריידסטיישן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות המופיעות בכתבה ובכללם מנית נטפליקס. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן