מניית אנבידיה מגיעה לשיאים חדשים על רקע בינה מלאכותית

מניית אנבידיה מגיעה לשיאים חדשים על רקע בינה מלאכותית

אנבידיה מובילה את מניות הטכנולוגיה לשיאים חדשים על רקע הבינה מלאכותית

אנבידיה

מניית אנבידיה מזנקת לאחר שהיכתה תחזיות עם עליה במכירות, הכנסות רבעוניות חזקות והודעה על פיצול מניות ביחס של 10 ל-1

לאחר פרסום הדוחות, מניית אנבידיה עברה את רף 1,000 דולר, והוסיפה לעצמה שווי שוק מדהים של 155 מיליארד דולר. רוכבת גבוה על גל הבינה המלאכותית, אנבידיה מתגאה בעלייה פנומנלית של 90% השנה, לאחר עלייה של פי 3 בשנת 2023. העליה המטורפת הזו הכתירה את אנבידיה כמניה השלישית המוערכת יתר על המידה בארה"ב. ואם זה לא מספיק, אנבידיה גם סיפקה תחזית חזקה לרבעון הנוכחי.

לאוהבי המספרים והנתונים – יצרנית השבבים דיווחה על רווח נקי ברבעון שהסתיים ב-28 באפריל בסך 14.88 מיליארד דולר, או 5.98 דולר למניה, בהשוואה ל-2.04 מיליארד דולר, או 82 סנט, בתקופה המקבילה בשנה שעברה. 

בשנה האחרונה, המכירות של אנבידיה זינקו משמעותית לאחר שחברות גדולות כמו גוגל, מיקרוסופט, מטא, אמזון ו-OpenAI קנו ועדיין קונים יחידות העיבוד הגרפי של אנבידיה בשווי של מיליארדי דולרים, שהם שבבים מתקדמים ויקרים הנדרשים לפיתוח ופריסה של יישומי בינה מלאכותית. אבל העסק הגדול והחשוב ביותר של החברה הוא מכירות מרכזי הנתונים שלה שכוללים את שבבי הבינה המלאכותית שלה וגם חלקים נוספים הדרושים להפעלת שרתי בינה מלאכותית גדולים.

בעניין מרכזי הנתונים שלה, אבידיה דיווחה שקטגוריית מרכזי הנתונים שלה עלתה ב-427% לעומת הרבעון הקודם להכנסות של 22.6 מיליארד דולר שמגיעים ממשלוחים של המעבדים הגרפיים של החברה, כולל את ה-H100 GPU של החברה. הנתונים הללו היו מוסיקה לאוזני המשקיעים והם שלחו את המניה מעלה ב-7% בשעות המסחר הרגילות.

מניית אנבידיה לאחר פרסום הדוחות, גרף תוך-יומי מאת TradingView
מניית אנבידיה לאחר פרסום הדוחות, גרף תוך-יומי מאת TradingView

פיצול מניות אנבידיה

אנבידיה גם אמרה שהיא מפצלת את המניה שלה 10 ל-1. בהתבסס על המהלך שראינו מייד לאחר פרסום הדו"ח בשעות המסחר המאוחר בליל רביעי (פוסט מרקט), המניות כנראה עומדות להגיע לשיא חדש היום (חמישי). ללא ספק ההודעה על פיצול (ספליט) המניות האחרונה של החברה הציתה עוד יותר את ההתלהבות של המשקיעים. בהקשר זה, UBS Global Wealth Management  מציינת שהרווחים של אנבידיה מחזקים את הציפיות לצמיחת בינה מלאכותית מתמשכת, מה שמעודד את המשקיעים להעדיף מניות טכנולוגיה גדולות. 

אגב, האופטימיות הזו העלתה גם מניות שבבים אחרות כמו Advanced Micro Devices, Micron Technology, Broadcom ו-Arm Holdings, שעלו בין 2.2% ל-3.8%. מניות הקשורות לבינה מלאכותית כמו Super Micro Computer, C3.ai, Palantir Technologies וSoundHound AI  התנהגו באופן דומה, ועלו בין 1.4% ל-4.4%.

הטכנולוגיה שולטת בזמן שהשווקים המסורתיים נאבקים

למרות שהמדדים העיקריים של וול סטריט נסגרו בירידות ביום רביעי בהשפעת פרוטוקולי הפגישה של הפדרל ריזרב שהעלו ספקות לגבי שיעורי הריבית הנוכחיים – אי אפשר להתווכח עם העובדה שמגזר הטכנולוגיה בהחלט נשאר חזק. אמנם החוזים העתידיים על הדאו היו שטוחים, אך החוזים העתידיים על S&P 500  עלו ב-0.46%, והחוזים העתידיים של נאסד"ק טיפסו ב-0.80%. והחוסן הזה מדגיש את אמון המשקיעים המתמשך במניות טכנולוגיה ובינה מלאכותית. בנוסף, פרסומים כלכליים קרובים, כגון תביעות שבועיות לאבטלה, מדדי PMI  מבזקים של S&P Global ונתוני דיור, אמורים לתת עוד רמזים לאן הרוח נושבת ויובילו עוד יותר את כיוון השווקים.

התמונה הגדולה יותר: סימנים לתנודתיות מתקררת

"מד הפחד" של וול סטריט, מדד התנודתיות של ,Cboe הגיע לרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2019, מה שמעיד על כך שהחרדות בקרב המשקיעים והסוחרים נמצאת ברמה מופחתת. המגמה הזו עומדת בקנה אחד עם ציפיות הסוחרים כי הפדרל ריזרב עשוי להוריד את הריבית בכמעט 40 נקודות בסיס עד סוף השנה.

נוסיף לכל זה כל מיני הודעות של חברות שגם הם הוסיפו סנטימנט חיובי: העלייה של 4.3% של Snowflake באה בעקבות תחזית הכנסות אופטימית שהחברה מסרה, גם המניות של Taiwan Semiconductor Manufacturing Company בארה"ב עלו ב-3.2% על פי תחזיות הצמיחה בתעשייה. בנוסף, התוכנית של דופונט (DuPont’s) להתפצל לשלוש חברות ציבוריות העלתה את המניות שלה לעלייה של 4.4%, כל אלה מדגישים שמהלכים אסטרטגיים של חברות, למעשה מהווים מניעי שוק משמעותיים.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי על סמך הפרשנות המופיעה בכתבה זו, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניות החברות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים לקנות את מניית אנבידיה? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן