ממוצע עלות דולר – טכניקת ההשקעה שמנצחת במירוץ

ממוצע עלות דולר – טכניקת ההשקעה שמנצחת במירוץ

ממוצע עלות דולר - טכניקת ההשקעה שמנצחת במירוץ

כשהשווקים תנודתיים כמו שהם עכשיו, ממוצע עלות דולר – הטכניקה של פיזור ההשקעות שלך לאורך זמן, יכולה להיות החבר הטוב ביותר שלך.

ממוצע עלות דולר

ממוצע עלות דולר היא אסטרטגיה שיכולה לעזור לך להוריד את הסכום שאתה משלם עבור השקעות ולהקטין את הסיכון. בטווח הארוך, ממוצע עלות הדולר יכול לעזור בהורדת עלויות ההשקעה שלך ולהגביר את התשואות שלך.

מהו ממוצע עלות דולר?

ממוצע עלות בדולר הוא אסטרטגיה לניהול סיכון מחירים כאשר אתה קונה מניות, קרנות נסחרות בבורסה (ETF) או קרנות נאמנות. במקום לרכוש מניות בנקודת מחיר אחת, עם עלות דולרית ממוצעת אתה קונה בסכומים קטנים יותר בפרקי זמן קבועים, ללא קשר למחיר.

כשמשקיעים רוכשים ניירות ערך לאורך זמן במרווחי זמן קבועים, הם מקטינים את הסיכון לשלם יותר מדי לפני שהשווקים יורדים. אמנם המחירים לא זזים רק בכיוון אחד, אבל אם מחלקים את הרכישה ומבצעים קניות מרובות, יש סיכוי גבוה יותר לשלם מחיר ממוצע נמוך יותר לאורך זמן. בנוסף, ממוצע עלויות הדולר עוזר לך לגרום לכספך לעבוד על בסיס עקבי, שהוא גורם מפתח לצמיחת השקעות לטווח ארוך.

איך עובד ממוצע עלות דולר?

ממוצע עלות דולר מוציא את הרגש מההשקעה בכך שאתה רוכש את אותה כמות קטנה של נכס באופן קבוע. המשמעות היא שאתה קונה פחות מניות כשהמחירים גבוהים ויותר מניות כשהמחירים נמוכים.

נניח שהמחיר של מניה הוא 25$, ואז יורד ל-15$, ואז מגיע לשיא חדש של 27$. עכשיו נניח שהיו לך 12,000 $ והשקעת הכל במניה הזו ביום הראשון. במקרה זה, היית קונה 480 מניות במחיר של 25 דולר למניה, והיית מרוויח 960 דולר. לא נורא, נכון?

אבל, אם במקום זאת, היית משקיע במשך שנה 1000$ , כל חודש במשך שנה, היית יכול לקנות יותר מניות במחיר נמוך יותר – ולמשוך רווח גדול יותר. באמצעות ממוצע עלות דולר, אתה בעצם מפזר את ההשקעה של 12,000 דולר לאורך זמן, והיית יכול לקנות 133 מניות נוספות במחיר ממוצע שיהיה זול יותר ב-5.50 דולר למניה. והרווח שלך היה גבוה פי ארבע בערך.

כמובן  שאם המניה הזו רק הייתה רק עולה ועולה מעלה מאז הקנייה הראשונה שלך, אז ברור שעדיף  לקנות במכה אחת מההתחלה – כי במצב כזה אתה מקבל את המחיר הזול יותר והתשואות שלך יהיו גבוהות יותר. בתרחיש זה, ממוצע עלות דולר היה פירושו רכישת פחות מניות במחירים שעולים יותר ויותר במהלך השנה. אז ממוצע עלויות דולר היא לא תמיד האפשרות הטובה ביותר שלך…אם באמת המניה רק עולה בקו ישר למעלה….

אבל כשהזמנים אינם וודאיים והתנודתיות גבוהה, ממוצע עלות הדולר הגיוני: לא רק שהוא עשוי להניב תשואות כוללות טובות יותר, אלא שהוא גם עשוי להקל מעט על רכישת מניות. אחרי הכל, פחות מפחיד להשקיע 1,000 דולר ב-12 ימים שונים מאשר 12,000 דולר בבת אחת. וכאשר המחירים קופצים למעלה ולמטה, האסטרטגיה הזו עשויה לעזור להפחית את הלחצים הפסיכולוגיים הקשורים למחיר הכניסה שלך 

תזמון שוק לעומת ממוצע עלות דולר

ממוצע עלויות דולר עובד מכיוון שבטווח הארוך, מחירי הנכסים נוטים לעלות. אבל מחירי הנכסים אינם עולים באופן עקבי בטווח הקצר. 

אנשים רבים ניסו לתזמן את השוק ולקנות נכסים כשנראה שהמחירים שלהם נמוכים. זה נשמע קל בתיאוריה. בפועל, זה כמעט בלתי אפשרי אפילו למשקיעי מניות מקצועיים לקבוע איך השוק ינוע בטווח הקצר. הנמוך של היום יכול להיות מחיר גבוה יחסית בשבוע הבא. והשיא של השבוע עשוי להיראות כמו מחיר נמוך מאד בעוד חודש מעכשיו.

הרי רק בדיעבד אתה יכול לזהות איזה מחירים נוחים היו לנכס כזה או אחר ואז, כבר מאוחר מדי לקנות. כשאתה ממתין בצד ומנסה לתזמן את הקניה, אתה בסופו של דבר קונה במחיר שירד לאחר שהנכס כבר עשה רווחים גדולים. ובקיצור, לנסות לתזמן את השוק יכול לעלות לך ביוקר. מחקרים מראים שמשקיעים שניסו לתזמן את השוק ראו פחות רווחים באופן דרסטי מאלה שהשקיעו באופן קבוע בעלות ממוצעת בדולר.

הדגמה לשימוש בטכניקת ממוצע עלות הדולר. מקור BlackRock

עלות ממוצעת בדולר עוזרת לבעלי פחות להשקיע

מנקודת מבט מעשית, עלות ממוצעת בדולר עוזרת לך להתחיל להשקיע עם סכומי כסף קטנים. אולי אין לך, למשל, סכום גדול להשקיע בבת אחת. עלות ממוצעת בדולר מכניסה סכומים קטנים יותר מהכסף שלך לשוק באופן קבוע. בדרך זו, אתה לא צריך לחכות עד שתחסוך סכום גדול יותר כדי ליהנות מצמיחת השוק.

ההשקעות הרגילות של ממוצע עלות דולר מבטיחות לך השקעה גם כשהשוק יורד. לחלק מהאנשים, לשמור על ההשקעות בזמן צניחה בשוק יכולה להיות קשה ומלחיצה. עם זאת, אם תפסיק להשקיע או תמשוך את ההשקעות הקיימות שלך בשווקים יורדים, אתה מסתכן בהחמצה של צמיחה עתידית.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של צורות ההשקעה המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן