מהו מדד הנאסד"ק (Nasdaq)?

מדד הנאסד"ק (IXIC^) הוא אחד משלושת המדדים המרכזיים בוול-סטריט, לצד מדדי הדאו-ג'ונס וה-S&P500. בחמש השנים האחרונות הניב המדד תשואה שנתית ממוצעת של 23% והוביל את העליות בשווקים ביחס לשאר המדדים. אין ספק כי היכרות עם המדד על מאפייניו והרכבו היא עניין חיוני ובסיסי עבור משקיעים וסוחרים בשוקי ההון – אז בואו נצלול פנימה.

מה מאפיין את מדד הנאסד"ק

מדד הנאסדק נוסד בשנת 1971 וכולל כמעט את כל החברות הנסחרות, כ-3,500 נכון לסוף שנת 2023, בבורסת הנאסד"ק שבניו-יורק, ארה"ב. מדובר במדד המחושב לפי שווי שוק, כלומר, המשקל של כל חברה במדד נגזר משוויה וביחס לשווי הכולל של המדד. ברמת המאקרו מדד זה מוטה לסקטור הטכנולוגי בכלל המהווה כ-56% מהמדד כולו ולסקטור טכנולוגיית המידע בפרט. סקטור הצריכה מהווה כ-18% מהמדד וסקטור הבריאות מרכיב כ-7.5% ממנו כאשר החשיפה לשאר הסקטורים זניחה יחסית.

מדד הנאסד"ק 100 הוא נגזרת של המדד הראשי. הוא כולל את 100 החברות שלא בסקטור הפיננסי הנסחרות בבורסת הנאסד"ק והוא אחראי על 90% מהביצועים של המדד הכולל בהתאם לשווי היחסי של החברות המרכיבות אותו. מייקרוסופט, אפל, אנבידיה, אמזון ומטא מהוות כ-30% ממדד הנאסדק 100 והן חמשת המרכיבים העיקריים במדד נכון לתחילת שנת 2024.

יתרונות ההשקעה והמסחר בנאסד"ק

השקעה במדדים מאפשרת למשקיע חשיפה מפוזרת ומתאימה לאסטרטגיית ההשקעות הפסיבית. במקרה של הנאסד"ק ניתן למנות כמה יתרונות בהשקעה בו. ראשית, הוא מאפשר חשיפת יתר לסקטור הטכנולוגי שמוביל את הכלכלות בעולם המערבי לגבהים חדשים בשנים האחרונות, ומשפר את חיי היום יום של מיליארדי אנשים ברחבי העולם. במרבית המקרים חברות טכנולוגיה הן גם חברות צמיחה, מה שמשתקף בתשואה החריגה לטובה של הנאסד"ק ביחס למדדים האחרים – הנאסד"ק 100 השיא תשואה שנתית ממוצעת של 16% ב-38 השנים האחרונות.

שנית, החברות הבולטות במדד נחשבות לסחירות במיוחד ולכן השקעה במדד היא השקעה נזילה במיוחד עם מיליארדי מניות שמחליפות ידיים ביום מסחר אחד. ושלישית, מדובר במדד מרכזי המושך תשומת לב רבה בכל העולם וישנה נגישות גבוהה מאוד למידע ולנתונים דרך אתרי החדשות הכלכליים, ריבוי אנליסטים המסקרים את החברות המרכיבות את המדד, סטטיסטיקות ארוכות שנים, מוצרים פיננסיים מגוונים ועוד.

איך ניתן להשקיע במדד הנאסדק 100?

הדרך הפשוטה והיעילה ביותר להיחשף למדד כולו היא באמצעות השקעה בקרנות סל או תעודות סל המייצגות את המדד, חלקו או נגזרות מסוימות שלו (למשל, 101-200 החברות הגדולות בנאסד"ק). אלה מכשירים המבוססים על עקרונות ההשקעה הפסיבית, מחקים ועוקבים אחר ביצועי המדד, בין אם בהחזקה פיסית של ניירות הערך המרכיבים את המדד ובין אם באמצעות השקעה בחוזים, אופציות ומכשירים מורכבים אחרים דרכם אפשר להתחקות אחר ביצועי המדד בדמי ניהול נמוכים במיוחד. התעודה הפופולרית בהקשר זה היא QQQ מבית INVESCO בדמי ניהול של 0.2% העוקבת אחר הנאסד"ק 100 ו-QNEQ מבית פידליטי העוקבת אחר מדד הנאסד"ק בדמי ניהול של 0.21%.

דרך אחרת להיחשף למדד היא באמצעות הדרך הקלאסית – השקעה במניות של חברות המרכיבות את המדד. במקרה של הנאסד"ק, ביצועי המדד מבוססים על מספר לא גדול של מניות ולכן ניתן בקלות יחסית להיחשף באופן רחב לביצועי המדד וללא צורך ברכישה של מאות מניות. ולראייה, עשרת החברות הגדולות במדד מהוות כ-50% מערכו. כמו כן, ניתן להשקיע בנגזרות של המדד במכשירים פיננסיים כמו אופציות, חוזים עתידיים, קרנות נאמנות, קרנות ממונפות ועוד. 

השקעה במדד הנאסד"ק עם טריידסטיישן

היות ומדובר במדד אמריקאי הגישה היעילה והזולה ביותר היא באמצעות ברוקר אמריקאי כמו טריידסטיישן. במקרה זה, עמלות המכירה והקנייה יהיו נמוכות משמעותיות מאשר ברוקרים ישראלים, למשל. בנוסף מערכות המסחר המתקדמות של טריידסטיישן מאפשרות גישה מהירה למידע ולנתונים, לרבות ביצוע ניתוחים ומעקבים החיוניים למשקיע במסגרת תכנון ומימוש של אסטרטגיות השקעה מתוחכמות.

מדד הנאסד"ק הוא אחד משלושת המדדים המובילים בארה"ב ובעשרות השנים האחרונות הוא הציג את התשואה הגבוהה ביותר ביניהם. הוא מייצג בעיקר את הסקטור הטכנולוגי, כאשר 100 החברות הגדולות בו מהוות כ-90% ממנו. בהתאם לכך, הוא נמצא כמעט בכל תיק השקעות, בין אם בחשיפה מלאה באמצעות קרנות ותעודות סל ובין אם בחשיפה חלקית באמצעות השקעה במניות המרכיבות את המדד.

רוצה להתחיל לסחור במדד הנאסדק עם טריידסטיישן? הצטרף אלינו היום והחל לסחור עם מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם אפליקציית מסחר בשוק ההון מתקדמת ביותר וכלי ניתוח נוספים.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

מדד הנאסדק

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן