2 מניות דיבידנד מומלצות להשקעה

2 מניות דיבידנד מומלצות להשקעה

2 מניות דידבידנד מומלצות להשקעה ברקע הורדת הריבית

תהליך הורדת הריבית בארה"ב עשוי להוות שינוי חיובי וסיבה טובה לשקול מניות דיבידנד

אנו די בטוחים ששמעתם את החדשות: הפד החל להוריד את הריבית. ולמרות המתחים הגיאופוליטיים הרבים שעדיין נמצאים בסביבה, זה צפוי להוות שינוי חיובי מבחינת הכלכלה וזו סיבה נהדרת לעבור אל מניות דיבידנד להכנסה, במיוחד כשאתה יכול למצוא את המניות הללו במחירים הנכונים.

כדי לתת לך קצת השראה, נציג שתי מניות עם תשואות דיבידנד טובות שכדאי לקחת בחשבון כמועמדות פוטנציאליות לתיק שלך.

סיננו ובחרנו את המניות המוערכות בחסר, שהשווי שלהן נמוך כרגע והתמקדנו במדדים הבאים: תשואת דיבידנד של 3% עד 5%. הערך הנמוך של טווח זה הוא יותר מכפול מתשואת הדיבידנד של ה- S&P 500. בנוסף, לקחנו את יחס מחיר לרווח או P/E מתחת ל-15. נציין שאמנם ההגדרה של יחס P/E  "טוב" משתנה לפי ענף אך יחד עם זאת, יחס ה- P/E הממוצע של S&P 500 הוא כמעט 30.

יחס מחיר-לספר או יחס P/B מתחת ל-2. נדגיש שבדרך כלל משקיעים שמחפשים מניות מוערכות בחסר מעדיפים יחס P/B שהוא P/B מתחת ל-1. העניין הוא שיחס P/B נמוך כל כך במצב שבו אין רווחיות ותשואות חיוביים יכול להיות דגל אדום. ובנוסף, יש חברות עם יחסי P/B מעט גבוהים יותר שעדיין מספקות תשואות יפות לבעלי המניות. אז כדי לאזן את כל הגורמים הללו, הלכנו על סינון של P/B מתחת ל-2.

 ExxonMobil (טיקר: XOM) 

אקסון מייצרת נפט גולמי וגז טבעי בארצות הברית ובעולם. מחיר המניה כרגע עומד על 124.8$, תשואת דיבידנד: 3.4%, יחס P/E 14.8 ויחס P/B  של 1.9.

חברות הנפט והגז הינן תנודתיות מטבען שוט משום שהן נתונות לחסדי מחירי הגז והביקוש. לאקסון  (בדומה למתחרות שלה), הייתה שנה טובה ב-2022 כשהמחירים עלו. מאז המחירים הספיקו לרדת, אבל אקסון ממשיכה להחזיק מעמד ולממן בקלות את הדיבידנד שלה. בנוסף, הנתונים מצביעים על כך שהחברה גם חיזקה את יתרות המזומנים שלה והקטינה את המינוף.

טכנית, לאחרונה היא פרצה מעל ממוצע נע אקספוננציאלי של 50 יום (קו כחול) מה שמהווה סימן חיובי אך יחד עם זאת, אינדיקטור RSI קרוב ל – 70 מה שמעיד על קניות יתר, כך שכדאי להמתין לתיקון קל לפני תיזמון כניסה, או לחילופין, לננקוט באסטרטגיית ממוצע עלות הדולר. אגב, משקיעים שמעדיפים להימנע מסיכונים ספציפיים שקשורים למניות, יכולים יכולים פשוט לקנות קרן נסחרת בבורסת אנרגיה כדרך נוספת להשקיע במגזר האנרגיה. כגון Energy Select Sector SPDR Fund (XLE) ו-iShares U.S. Energy ETF (IYE) – אלה הן שתי תעודות סל הקשורות לאנרגיה. אבל יש לקחת בחשבון שגם תעודות הסל הללו עדיין חשופות לתנודות במחירי הנפט הגולמי.

מניית XOM באינטרוול יומי. מאת TradingView
מניית XOM באינטרוול יומי. מאת TradingView

מה אנליסטים חושבים על מניית אקסון?

ל-34 אנליסטים שמציעים תחזית מחיר לשנה אחת עבור אקסון יש אומדן מקסימלי של 149$ ואומדן מינימלי של 110$. היא מדורגת כקניה, הדירוג מבוסס על 29 אנליסטים שדירגו את אקסון בשלושה חודשים האחרונים.

תחזית אנליסטים לאקסון, מאתTradingView
תחזית אנליסטים לאקסון, מאתTradingView

Comcast (טיקר: CMCSA)

קומקאסט היא חברת השידור והטלוויזיה בכבלים הרביעית בגודלה בעולם לפי הכנסות. זהו קונצרן מדיה וטכנולוגיה רב-לאומי המספק טלוויזיה בכבלים, אינטרנט מהיר, שירותי טלפון ופארקי שעשועים. היא ידועה ברשת הטלוויזיה בכבלים הענפה שלה, ערוצי הבידור הפופולריים ותפקידה בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה.

לחברה יש כ-32 מיליון לקוחות, מה שהופך אותה לספקית הפס הרחב הגדולה ביותר בארה"ב. מעבר לכך שמספר מחזיקי קרנות גידור המחזיקים ומאמינים בה הוא 61,  החברה בסה"כ מספקת באופן קבוע הפתעות רווחים על צמיחה איטית ויציבה בהכנסות, מה שמצביע על יעילות ומשמעת. החברה גם מייצרת כ-25 מיליארד דולר בתזרים תפעולי כל שנה וייצור המזומנים מממן בקלות רכישות חוזרות של מניות ודיבידנד בריא שגדל. ב-12 החודשים האחרונים, קומקאסט הפיקה הכנסות של 121 מיליארד דולר ובשעת כתיבת שורות האלה המניה נסחרת בשער של 41.19$ עם תשואת דיבידנד: 3.2%.

מה אנליסטים חושבים על מניית Comcast?

ל-23 אנליסטים שמציעים תחזית מחיר לשנה אחת עבור קומקאסט יש אומדן מקסימלי של 57$ ואומדן מינימלי של 35$. היא מדורגת כקניה, הדירוג מבוסס על 23 אנליסטים שדירגו את קומקאסט בשלושה חודשים האחרונים. יעד מחיר לטווח הקרוב הוא 46.18$. טכנית, אינדיקטור RSI מצביע על ערך של כ-58, כלומר היא נסחרת מעל רמת 50, מה שמהווה סימן חיובי ולאחרונה היא פרצה מעל ממוצע נע אקספוננציאלי של 50 יום (קו כחול) מה שמהווה סימן חיובי נוסף.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

תחזית אנליסטים למניית Comcast
תחזית אנליסטים למניית Comcast
דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן