השוואת עמלות מסחר בבורסה

החלטתם להתחיל לסחור בבורסה באופן עצמאי אבל לא יודעים דרך איזה חברה לפתוח חשבון השקעות? ובכלל כמה זה יעלה לכם בעמלות?

במאמר זה נסביר ונסקור את האופציות העומדות לרשותכם במסחר בבורסה, על מנת שתוכלו לבחור בצורה מושכלת הרבה יותר, וכן, אם תבחרו נכון, כנראה שתחסכו המון כסף בעמלות!

ראשית נסביר, כי לצד האפשרות לנהל את כל ההשקעות באמצעות בית השקעות או מנהל השקעות בבנק, שיבצעו את כל הפעולות עבורכם, קיימת גם האפשרות של מסחר עצמאי בבורסה. בפשטות זה אומר, שבמקום לתת למנהל השקעות כלשהו לבצע פעולות עבורכם את תיק ההשקעות, אתם בעצם בוחרים את ההשקעות שלכם ומבצעים את הכל באופן עצמאי, מתוך כוונה להשיא תשואות טובות יותר מבית ההשקעות, או במילים אחרות – ניהול תיק השקעות עצמאי.

כידוע, בתי ההשקעות בדרך כלל יבחרו במסלולים סולידיים ולאו דווקא יצליחו "להביס" את השוק, שעצם השקעה פשוטה בו, שכל סוחר מסוגל לבצע בעצמו, תניב לרוב תשואה ממוצעת של 7% בשנה.

על כן, ככל שעובר הזמן, יותר ויותר משקיעים וסוחרים בוחרים לנטוש את מנהלי ההשקעות ולקחת את המושכות לידיים, מה שפותח בפניהם פוטנציאל תשואה גדול בהרבה יותר, זאת לצד תשלום עמלות מופחת , במקרים מסויימים, כפי שנפרט בהמשך.

החלטתם לסחור באופן עצמאי בבורסה? מצוין! הנה כמה מהאפשרויות העומדות בפניכם:

מסחר באמצעות הבנק

אחת מהאפשרויות הנגישות ביותר, אך היקרות ביותר, היא מסחר באמצעות הבנק. כיום, רוב הבנקים בארץ מאפשרים ללקוחות שלהם לבצע מסחר עצמאי בבורסה.

יש לציין כי לצד הנוחות היחסית, קיימים מספר חסרונות משמעותיים בבחירה בחלופה הזאת:

  1. לרוב, הבנקים יספקו לכם מערכת בסיסית מאוד לצורך המסחר, כזו שתכלול רק את האפשרות לשליחת הפקודות הבסיסיות ביותר. בדרך כלל, מערכות אלו לא יכללו כלים מקצועיים ולעיתים אף לא תקבלו גישה לנתונים בזמן אמת.
  2. העמלות שתשלמו יהיו גבוהות מאוד ביחס לאלטרנטיבות הקיימות (לרוב – פי 20 יותר יקר ממסחר דרך ברוקר ישירות, כפי שיפורט בהמשך).
  3. חוץ מעמלות על ביצוע פעולות, לרוב הבנקים מנכים גם דמי ניהול, דמי אחזקה, דמי משמרת ושאר ירקות.

פירוט עמלות מסחר בבורסה באמצעות הבנק:

  • מינימום השקעה: אין.
  • מניות: כיום רוב הבנקים מציעים מסלול לפיו העמלה אשר תשולם לבנק בביצוע פעולת קניה/ מכירה, היא 0.3% מגודל העסקה + 0.5 סנט למניה, כאשר העמלה המינימאלית לתשלום עבור ביצוע פעולת קניה/מכירה תהיה 23$.
  • אופציות: הסכום הממוצע שהבנק יציע בגין ניכוי עמלת ביצוע פעולת קניה/מכירת אופציות הוא 3.1$ לאופציה, כאשר העמלה המינימאלית לתשלום עבור ביצוע פעולת קניה/מכירה תהיה 20$.
  • חוזים עתידיים: הסכום הממוצע שהבנק יציע בגין ניכוי עמלת ביצוע פעולת קניה/מכירה בחוזים עתידיים עומד על 10$ לחוזה עתידי.
  • עמלות נוספות (דמי ניהול, אחזקה, משמרת, רבעון, טיפול ועוד) – 20 ₪ בממוצע, חודשי.

מסחר באמצעות בית השקעות

חלופה טובה וזולה יותר מהבנק, אך לרוב עדיין פחות יעילה, היא מסחר באמצעות בית השקעות. קיימים בארץ מס' בתי השקעות אשר מאפשרים ללקוחות שלהם פתיחת חשבון למסחר עצמאי בבורסה. אלו מכם שיבחרו באפשרות הזו צריכים לדעת שכלל הנראה, הם אמנם ישלמו פחות עמלות מסחר, ממה שהיו משלמים בבנק, ועדיין לרוב העמלות יהיו גבוהות לפחות פי 5 יותר ממה שתשלמו במסחר דרך ברוקר ישירות.

לרוב, בית ההשקעות יספק לכם מערכת למסחר, שתכלול הרבה יותר אפשרויות מזו שהבנק ידע להציע לכם.

גם בבחירת האפשרות הזו, מעבר לעמלות קניה ומכירה, תשלמו גם עמלות משמרת, דמי ניהול, דמי אחזקה, דמי רבעון, דמי תפעול ועוד.

פירוט עמלות מסחר בבורסה באמצעות בית השקעות:

  • מינימום השקעה: החל מ- 10,000 ₪.
  • מניות: העמלה המינימאלית לתשלום עבור ביצוע פעולת קניה/מכירה תהיה החל מ- 1 סנט למניה, לרוב מינימום 8$ לפעולה.
  • אופציות: הסכום הממוצע שבית השקעות יציע בגין ניכוי עמלת ביצוע פעולת קניה/מכירת אופציות הוא 4$ לאופציה, כאשר העמלה המינימאלית לתשלום עבור ביצוע פעולת קניה/מכירה תהיה 12$.
  • חוזים עתידיים: הסכום הממוצע שבית ההשקעות יציע בגין ניכוי עמלת ביצוע פעולת קניה/מכירה בחוזים עתידיים עומד על 5$ לחוזה עתידי.
  • עמלות נוספות (דמי ניהול, אחזקה, משמרת, רבעון, טיפול ועוד) – 19.65 ₪ בממוצע, חודשי.

מסחר ישיר באמצעות ברוקר

לא משנה כיצד תסתכלו על זה, מסחר ישיר באמצעות ברוקר זו החלופה הכי זולה למסחר עצמאי בבורסה. הסיבה לכך היא, כי בבחירת האפשרות הזו, אתם פשוט מוותרים על שאר המתווכים בדרך (הבנק ובית ההשקעות), ומבצעים את המסחר דרך המתווך היחיד שצריך להיות שם, וזה הברוקר שלכם.

כיום, רוב הברוקרים מאפשרים מערכות מסחר מתקדמות שיודעות להציע אפשרויות מגוונות לניהול התיק, שימוש בפקודות מתקדמות, כלים מקצועיים לצורך ביצוע ניתוחים שונים, גישה למידע בזמן אמת בשווקים ועוד.

פירוט עמלות מסחר בבורסה באמצעות ברוקר:

  • מינימום השקעה: החל מ- 500$.
  • מניות: העמלה המינימאלית לתשלום עבור ביצוע פעולת קניה/מכירה תהיה החל מ- 1 סנט למניה, לרוב מינימום 2.5$ לפעולה.
  • אופציות: הסכום הממוצע שהברוקר יציע בגין ניכוי עמלת ביצוע פעולת קניה/מכירת אופציות הוא 2$ לאופציה.
  • חוזים עתידיים: הסכום הממוצע שהברוקר יציע בגין ניכוי עמלת ביצוע פעולת קניה/מכירה בחוזים עתידיים עומד על 3$ לחוזה עתידי.
  • עמלות נוספות (דמי ניהול, אחזקה, משמרת, רבעון, טיפול ועוד) – אין.

למה מסחר דרך TradeStation הוא הכי משתלם למסחר עצמאי בבורסה מבחינת עמלות?

  • מינימום השקעה: החל מ- 500$.
  • מניות: העמלה המינימאלית לתשלום עבור ביצוע פעולת קניה/מכירה תהיה החל מ- 1 סנט למניה, מינימום 1$ לפעולה.
  • אופציות: 1$ לאופציה.
  • חוזים עתידיים: 1.5$ לחוזה עתידי רגיל, 50 סנט לחוזה עתידי מיקרו.
  • עמלות נוספות (דמי ניהול, אחזקה, משמרת, רבעון, טיפול ועוד) – אין.
השוואת עמלות מסחר בבורסה

לסיכום, בשקלול הנתונים שהוצגו ניתן לראות בבירור, כי כאשר מדובר בעמלות מסחר בבורסה, האפשרות היקרה ביותר למסחר עצמאי תהיה דרך הבנק, האפשרות הפחות יקרה תהיה דרך בית השקעות והאפשרות המשתלמת ביותר תהיה ישירות דרך הברוקר, זאת היות ובמסחר ישירות דרכו נחסכות כל עמלות התיווך שהבנק ובית ההשקעות ינכו מכם בדרך.

כאשר בוחנים מבין החלופות המשתלמות ביותר בין הברוקרים, ניכר כי TradeStation מציעה את העמלות המשתלמות ביותר למסחר עצמאי. נזכיר, כי TradeStation בעלת וותק של יותר מ-40 שנים, מפוקחת ע"י רגולציה אמריקאית ומעמידה לרשות המשקיעים שלה בטחונות מהמעלה הגבוה ביותר, פלטפורמה מקצועית עם אפליקציית מסחר בשוק ההון הכוללת סורקים, כלים לשימוש בפקודות מתקדמות, כלים לניתוח טכני וקבלת מידע שוק ברזולוציה מירבית.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן