האם לקנות את מניית קראוד סטרייק (CrowdStrike) אחרי התקלה?

האם לקנות את מניית קראוד סטרייק (CrowdStrike) אחרי התקלה?

CrowdStrike – האם קניה או מכירה לאחר הקריסה הטכנולוגית האחרונה?

וורן באפט אמר פעם ש"לוקח 20 שנה לבנות מוניטין וחמש דקות להרוס אותו" – והנזק למותג של CrowdStrike עומד כעת למבחן

מחיר המניה של CrowdStrike  (טיקר: CRWD), חברת אבטחת הסייבר,  צנח ביום שישי בכ-11% לאחר שעדכון לפלטפורמת אבטחת הסייבר מבוססת הענן שלה השפיע על מיליוני מכשירי Windows (כ-8.5 מיליון מכשירי Windows הושפעו ברחבי העולם) ועורר הפסקת תקשורת טכנולוגית עולמית בבנקים, שדות תעופה – 21,000 מטוסים, בתי חולים, קמעונאים, עסקים אחרים וסוכנויות ממשלתיות. כספומטים הפסיקו לעבוד, הטיסות התעכבו ושירותי בריאות חיוניים שהפכו למצב לא מקוון.

עדכוני תוכנה הם בדרך כלל עניין די מעצבן. אבל כשהם גורמים לקריסה של מיליוני מכשירים של מיקרוסופט, משביתים חברות תעופה, בנקים, קופות מכולת ולוגיסטיקה בכל רחבי העולם, זה כבר סיפור אחר. עשרות תעשיות משתמשות בטכנולוגיה של CrowdStrike  לצורך הגנה מפני שיבושים, פריצות והפרות חיצוניות. אז זה היה מאד אירוני שהעדכון למערכת שלה היה זה שגרם ל- Microsoft Windows  לקרוס.

החדשות הטובות הן שהסיבה למחדל הזה לא הייתה מתקפת סייבר מסובכת ובאמת לאחר כמה שעות כאוטיות, החיים חזרו בהדרגה לשגרה, והשווקים בארה"ב היו יחסית יציבים. לעומת זאת CrowdStrike, לא הצליחה להתאושש כל כך מהר: מחיר המניה שלה צלל בכ-11%, ולא רק שהתקלה הזו גרמה לחברה להיראות מאד רע, אלא שיש גם ציפייה שמישהו יצטרך לשלם את החשבון על הדברים שהשתבשו.

CrowdStrike בהחלט עשתה טעות מסיבית ותגובת השוק לכך מובנת. אבל נשאלת השאלה האם הנסיגה (שנובעת מהחדשות הרעות הנ"ל) מייצגת הזדמנות קנייה טובה?

נתחיל בשאלה איך הצמיחה של CrowdStrike?

במהלך השנה האחרונה, בזמן שחברות רבות נאלצו לרסן את ההוצאות שלהן על רקע המצב המאקרו כלכלי, הצמיחה של CrowdStrike הן בהכנסות החוזרות השנתיות והן בהכנסות הכוללות הואטה. אבל הצמיחה שלה שלה עלתה באחוזים דו ספרתיים משנה לשנה שוב בשלושת הרבעונים האחרונים – מה שאומר שהיא עדיין צוברת לקוחות חדשים בשוק. CrowdStrike ייחסה את הצמיחה החזקה לעלייה בנתח השוק שלה, חוזים ממשלתיים חדשים, והשקת תכונות בינה מלאכותית (AI) גנרטיבית. 

ההשלכות של התקלה הטכנית

לרוע המזל, טעות התוכנה האחרונה של CrowdStrike עשויה לגרום לתגובות והשלכות שונות. נפתח בכך שלפני הכל, אנליסטים הורידו את הדירוג למניית CrowdStrike מייד לאחר המקרה המצער הזה. מניית CrowdStrike המשיכה לרדת ב-5% גם בטרום המסחר ביום שני לאחר שאנליסטים הורידו את דירוג המניה והמניה אף המשיכה בירידה של כ-7% נוספים בשעות המסחר הרגיל.

מניית CRWD בירידות לאחר העדכון שגרם לקריסה. מאת TradingView
מניית CRWD בירידות לאחר העדכון שגרם לקריסה. מאת TradingView

הסיכונים והשלכות משפטיות

התקרית הזו הדגישה את הסיכונים שיש הריכוז תוכנה בתוך כמה חברות, והעלתה את החששות של המשקיעים לגבי היכולת של CrowdStrike להשיג עסקאות חדשות בזמן הקרוב. אנליסטים ציינו כי הפגיעה הזו באבטחת האיכות עשויה לא רק לגרום לחברות מסוימות עשויות לנסות לחפש חברות סייבר אחרות אלא גם להרתיע לקוחות פוטנציאליים.

בחברה כבר הודיעו שהבעיה תטופל וכל המערכות שהושפעו ישוחזרו במלואן. אך יש לזכור ש CrowdStrike עשויה גם להיפגע מהרבה תביעות משפטיות לאחר המחדל הזה. בנוסף, התקרית המביכה הזו עלולה לגרום למיקרוסופט להאיץ את הפיתוח של השירותים הפנימיים שלה כדי לצמצם את התלות שלה ב-CrowdStrike ובפלטפורמות אבטחת סייבר אחרות. ואגב, מנכ"ל טסלה אילון מאסק כבר הודיע שהחברה שלו מחקה את CrowdStrike מכל המערכות שלה.

וורן באפט אמר פעם ש – "לוקח 20 שנה לבנות מוניטין וחמש דקות להרוס אותו"(באפט) – והנזק למותג של CrowdStrike בהחלט עלול לבוא לידי ביטוי בכך שהמתחרות שלה הולכות להנות מכמה לקוחות חדשים שיפרדו כידידים מ-  CrowdStrike.

אז האם הנסיגה של CrowdStrike היא הזדמנות קנייה?

למעשה, היא עדיין יקרה. המניה עלתה ביותר מ-90% במהלך השנה האחרונה והיא לא זולה. ככל הנראה היא תצטרך להתרחק מטה עוד יותר לפני שהיא תיחשב למציאה. ואם שמים בצד את שווי המניה, חשוב לומר שאנחנו עדיין לא יכולים להעריך את ההשפעה ארוכת הטווח של התקרית ההרסנית הזו, אז התשובה היא כנראה שלילית לעת עתה.

התמונה הגדולה יותר: הסיכונים הנסתרים של הטכנולוגיה הריכוזית

תקרית CrowdStrike מדגישה את הסכנות הפוטנציאליות של הסתמכות רבה מידי על ספקי תוכנה מרכזיים. ככל שהגנת הסייבר הופכת להיות יותר ויותר קשורה לפעולות היומיומיות של כולנו, לכל נפילה קטנה יכולה להיות השלכות נרחבות. האירוע הזה עשוי לעורר הערכה מחדש של אסטרטגיות פריסת אבטחת סייבר בקרב ארגונים ונטייה חזקה יותר לגיוון ספקים כדי להפחית סיכונים אפשריים.

אז זה בהחלט היה סיום קשה לשבוע קשה. המשקיעים נעשו יותר ויותר עצבניים לגבי הוצאות יתר של  על הבינה המלאכותית  ואיומי מכסים, וראינו שהם התחילו למכור מניות טכנולוגיה. זה השאיר כמה אנשים עם אבדות די כבדות. ובכל זאת, יש לקח בכל זה: תיק השקעות מאוזן יכול לעזור לנצל אירועי "ברבור שחור" בלתי צפויים כמו זה שחווינו ביום שישי. וזה אומר לשלב בין תעשיות ומדינות שונות כדי ליצור תמהיל הגנתי לתיק ההשקעות – להוסיף כמה איגרות חוב, ולשקול נכסים אחרים כמו סחורות ונדל"ן.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניית CrowdStrike המופיעV בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים לקנות את מניית CrowdStrike? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן