האם כדאי לקנות את מניית AbbVie?

האם כדאי לקנות את מניית AbbVie?

האם כדאי לקנות את מניית AbbVie על רקע הורדות הריבית? 

ריביות נמוכות יותר עשוית להועיל למניית AbbVie אך יש עוד כמה נתונים ששווים בדיקה

סיכום התחזיות הכלכליות של הבנק המרכזי שפחות או יותר מסכמת לנו מה הצפי קדימה, מצביע על 0.5% נוסף בהורדות ריבית עד סוף השנה ו-1% ב-2025. בנוסף, הנתונים מצביעים על כך ששוק העבודה מתרכך והאינפלציה התקררה, מה שתומך בצעדים להקלת המדיניות המוניטרית ובמילים פשוטות, ירידת ריבית יכולה לעזור לעורר פעילות כלכלית ותעסוקה.

כמובן שלפני שאתה מחליט היכן להשקיע, מוטב להתחיל לפני הכל בהבנת המצב שלך, כולל אופק זמן, יעדים וסובלנות לסיכונים. כמו כן, לוודא שהתיק מגוון מספיק ולאמץ ראייה לטווח ארוך יותר כי בסופו של דבר זו דרך טובה יותר לנהל את ההשקעות שלך מאשר להתבסס אך ורק על מתי וכמה שיעורי הריבית עשויים לרדת. 

אז עכשיו, כשבנקים מרכזיים מרכזיים רבים השתלטו על האינפלציה, הם מקצצים את שיעורי הריבית כדי לאפשר לכלכלות שלהן לנשום. כמו כן, נראה שכלכלת ארה"ב סיכויים טובים להימנע ממיתון (זו לא הבטחה אלא הערכה אישית בלבד). אז אפשר להיות אופטימיים לגבי תשואות השקעה במגוון סוגי נכסים. אחרי הכל, זיכרו ש ה-S&P 500 בדרך כלל מניב תשואות של יותר מ-10% לאחר הורדת הריבית הראשונה – אם כלכלת ארה"ב נמנעת ממיתון.  לכן הפעם נרצה להתייחס ספציפית למניות רלוונטיות שיכולות להנות מהורדות הריבית הצפויות ולהיות חלק מאותן מניות מניבות.

ניתוח מניית AbbVie

מניה מעניינת שעשויה להיות רלוונטית להשקעה שכן היא נוטה להפיק תועלת משיעורי ריבית נמוכים יותר, היא מניית AbbVie.

AbbVie – שייכת למגזר הבריאות עם שווי שוק של 340.8 מיליארד דולר ותשואת דיבידנד: 3.2%.  לא מובן מאליו שמניה מתחום הבריאות תהיה מועמדת לקנייה, אבל מניית AbbVie (טיקר:ABBV), היא דוגמה מצוינת לחברה שיכולה להפיק תועלת מעלויות האשראי הזולות יותר הנובעות משיעורי ריבית נמוכים יותר.  הסיבה לכך היא של- AbbVie יש תזרים מזומנים חזק ואמין של יותר מ-22 מיליארד דולר בשנה יחד עם כמות חובות משמעותית של כ-70 מיליארד דולר שהורדות ריבית יסייעו לה להתגבר עליהם.

בנוסף, באופן כללי, חברות עם עוצמה פיננסית כמו AbbVie יכולות ללוות קצת יותר בחופשיות (ובעלות אפקטיבית יותר מחברות אחרות) כשהריבית יורדת. למשל, זה יכול לכלול ארגון מחדש של חוב קיים לפריסת תשלומים נוחה יותר ועוד. כחברת תרופות שמה שמניע אותה זה מחקר, ABBV זקוקה להרבה מזומנים זמינים כדי לממן את הטיפולים הפוטנציאליים בצנרת המוצרים שלה ושיעורי ריבית נמוכים יותר יאפשרו לה את המרווח הפיננסי שהיא צריכה כדי לעשות זאת.

אגב, גם אם הריביות ירדו בקצב פחות מספק, זו לא אמורה להוות בעיה גדולה עבור החברה משום שAbbVie  היא אחת מחמש חברות התרופות המובילות לפי הכנסות, כך שהיא כנראה לא הולכת לשום מקום. מעבר לכך, זוהי אחת ממניות הדיבידנד הטובות ביותר לצמיחת דיבידנד אמינה ומציעה תשואה נדיבה של כאמור 3.2%.

היות וכפי שציינו, החברה מתמקדת במחקר, יש דיי הרבה נתונים הקשורים למחקרים, פיתוחים והתרופות שהיא מפתחת. היות והיריעה קצרה מלפרט, נעבור בזריזות על כמה נקודות עיקריות:

החברה אמנם התמודדה עם כמה כשלונות – למשל, התרופה לפרקינסון שלה, ABBV-951  פשוט נתקעה, לאחר שה- FDA דחה אותה פעמיים. כמו כן, היא איבדה את הגנת הפטנט על תרופת האימונולוגיה שוברת הקופות שלה Humira לפני כשנתיים בארה"ב וב 2018 באירופה, אך עם זאת יש הרבה נקודות אור: שתי התרופות האימונולוגיות החדשות יחסית שלה, Skyrizi  ו–Rinvoq  מייצרות מכירות חזקות והן לגמרי עשויות לתמוך בצמיחה של החברה בשנים הקרובות. בנוסף, התרופות החדשות למיגרנה Ubrelvy  ו-  Qulipta/Aquipta  מייצגות הזדמנות מכירות משולבת של מעל 3 מיליארד דולר. החברה גם חתמה על מספר עסקאות מיזוגים ורכישות בתחום האימונולוגיה, שזה תחום הליבה שלה, ובמקביל חתמה על כמה עסקאות בתחומי האונקולוגיה ומדעי המוח.

למעשה, לחברה יש עוד הרבה בקנה…אך נסתפק בינתיים בזאת ונסכם בכך שהחברה מצפה לחזור לצמיחה חזקה בהכנסות בשנת 2025 והן בעשור הבא באמצעות השקות המוצרים החדשים שלה.

תמונת מצב טכנית

שימו לב שהמניה נסחרת בעקביות מעל הממוצעים הנעים של 50 יום ו-200 יום מאז תחילת חודש יולי. עליית המחירים השלושה החודשים האחרונים היא בעיקר בזכות תוצאות הרבעון השני שבהן היא היכתה את תחזיות האנליסטים, הן בשורת הרווחים והן במכירות ואם זה לא מספיק, אז היא גם העלתה את התחזית הפיננסית שלה לשנה.

בנוסף, AbbVie עלתה יותר מ-10% מעל לכניסה הרלוונטית יותר שהייתה ברמת 173.88, כלומר היא לא מממש נמצאת כרגע באזור קנייה מומלץ. אך זו לא סיבה לוותר עליה – אפשר פשוט לעקוב אחר המניה עד שתייצר הזדמנות טכנית חדשה הזדמנות חדשה נסיגה לממוצע נע אקספוננציאלי של 50 ימים (קו כחול).

מניית AbbVie, גרף יומי מאת TradingView
מניית AbbVie, גרף יומי מאת TradingView

מה הערכת השווי של מניית AbbVie?

מנקודת מבט של הערכת שווי, AbbVie נראית אטרקטיבית יחסית לענף. זאת בהתבסס על מכפיל רווח, המניות שלה נסחרות כיום לפי רווח של 16.86 קדימה, שזה נמוך מ-20.67 של הענף. כלומר, המניה זולה יותר מכמה יצרניות תרופות גדולות אחרות כמו LLY ו-Novo Nordisk .

מה אנליסטים חושבים על מניית AbbVie?

יעד המחיר של AbbVie  לשנה הוא 198.13$, היא קרובה יעד הזה, לכן כדאי כאמור לעיל לתת לה לצאת לתיקון לפני קניה.  ל-23 אנליסטים שמציעים תחזית מחיר לשנה אחת ל AbbVie  יש אומדן מקסימלי של 218$ ואומדן מינימלי של 170$ והיא מדורגת כקנייה. הדירוג מבוסס על 30 אנליסטים שדירגו את AbbVie  בשלושה חודשים האחרונים. אגב, מי שכבר מחזיק ב- AbbVie ההמלצה היא להמשיך להחזיק בה. 

AbbVie מדורגת כקניה בהתבסס על דירוג של 30 אנליסטים.
AbbVie מדורגת כקניה בהתבסס על דירוג של 30 אנליסטים.

האם מניית AbbVie היא קנייה?

לסיום, הערכת השווי הסבירה של AbbVie, ההערכות העולות, שפע תוכניות בקנה והסיכוי לצמיחה במכירות וברווחים ב-2025 הן סיבות מספיק טובות למי שמחזיק בה – להישאר מושקע.  ולגבי קניה – רכישת מניית ABBV לפי הערכת השווי האטרקטיבית הנוכחית יכולה להיות צעד נבון גם למשקיעים לטווח ארוך.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן