ניתוח מניית AMD – האם כדאי לקנות?

ניתוח מניית AMD – האם כדאי לקנות?

ניתוח מניית AMD – האם כדאי לקנות את מניית יצרנית השבבים?

AMD

האם לאחר דוח הרווחים האחרון של יצרנית השבבים – AMD מועמדת לקניה?

מניית Advanced Micro Devices (AMD) זינקה לשיא של כל הזמנים בתחילת מרץ בעקבות התלהבות המשקיעים מהמעבדים שלה לבינה מלאכותית. אבל המניות שלה נפלו לפני הופעת הבכורה של שבבי הבינה המלאכותית (AI) חדשים של המתחרה אנבידיה. אז עם הנסיגה במניות AMD, חלק מהמשקיעים עשויים לתהות… האם כדאי לקנות את מניית AMD כרגע?

אבני דרך של AMD

בשנת 2014 נכנסה לתפקיד מנכלי"ת חדשה שהכניסה שינויים. החברה הקדימה את אינטל בייצור מעבדים בגדלים קטנים יותר, ונתנה למוצרים שלה יתרון מבחינת מהירות וביצועים ולמעשה, הכניסה את החברה לעידן חדש של מעבדי מחשבים ושבבים. זה עזר ל-AMD לקחת נתח שוק מאינטל במחשבים אישיים ושרתים וזה גם מה שעזר למחייר המניה מניה לעלות מאז.

AMD ביצעה תפנית המדהימה בשנת 2015 לאחר התחתית שהייתה בה. החברה שיפרה את הריווחיות שלה על ידי מוצרים חדשים. מאז שנה זו היא זינקה במהלך שש השנים שלאחר מכן. אבל מסוף שנת 2021 היא החלה לרדת בעקבות ירידה מחזורית במכירות המחשבים האישיים. עם זאת, בשנה שעברה, מניית AMD עלתה מחדש על רקע ההתרגשות על שבבי בינה המלאכותית שלה למרכזי נתונים.

בהמשך, החברה ביצעה רכישות הקשורות למרכז נתונים כמו רכישת Xilinx וכך החברה הרחיבה את הנוכחות שלה בשוק מרכזי הנתונים עם שבבים מיוחדים של Xilinx. מאוחר יותר רכשה את סטארטאפ המחשוב המבוזר Pensando Systems במטרה לשפר את יכולות מרכז הנתונים שלה. 

AMD מתחרה עם אינטל (INTC) בייצור יחידות עיבוד מרכזיות,  CPUs למחשבים ושרתים אישיים. היא מתחרה גם -אנבידיה בשוק של יחידות עיבוד גרפיות, GPU למחשבים אישיים, קונסולות משחקים ומרכזי נתונים…תחרות קשה יש לומר.

שבבי בינה מלאכותית

לאחרונה AMD הציגה סדרה חדשה של מעבדים למחשבי בינה מלאכותית מסחריים ניידים ושולחניים. השבבים האלה אמורים להיות זמינים ברבעון השני. ובחודש מאי יצא דיווח שמיקרוסופט (MSFT) מתכננת להציע ללקוחות מחשוב הענן Azure שלה פלטפורמה של שבבי בינה מלאכותית של AMD כחלופה למערכות שבבים של אנבידיה. בעקבות הדיווח המניה עלתה מהשפל האחרון אליו היא הגיעה במאי האחרון (2024(.

תמונת מצב פונדמנטלית

תוצאות דוח הרווחים האחרון שלה תאם להערכות של וול סטריט, אך  תאמה את יעד הרווחים אך היא פספסה בשורת ההכנסות (ניתן לראות זאת ויזואלית בגרף המצורף) ולכן ירדה ב-8.9% לאחר הדו"ח, אם כי מעט התאוששה מאז. בנוסף, ברבעון הנוכחי החברה חזתה מכירות של 5.7 מיליארד דולר בזמן אנליסטים ציפו להכנסות של 5.73 מיליארד דולר ברבעון השני. 

פונדמנטלית, למניית AMD יש דירוג חוזק יחסי של 85 מתוך 99. דירוג החוזק היחסי (RSI) מראה איך ביצועי מחיר המניה עומדים מול כל המניות האחרות במהלך 52 השבועות האחרונים. למניות הצמיחה הטובות ביותר יש בדרך כלל דירוג של לפחות 80.

הזרז הבא למניית AMD יכול להיות דו"ח הרווחים שלה לרבעון השני, שצפוי להיות בסוף חודש יולי. למעקב…

סך כל ההכנסות של AMD על בסיס רבעוני. מקור TradingView
סך כל ההכנסות של AMD על בסיס רבעוני. מקור TradingView

ניתוח טכני של מניית AMD

מניית AMD ירדה לשפל של כמעט ארבעה עשורים ביולי 2015 לפני שהחלה את ההתאוששות המשמעותית שלה. בדצמבר 2021, היא הגיעה לשיא אז של כ- 164$ עקב במכירות PC חזקות במהלך המגיפה. ב- 8 במרץ האחרון (2024) המניה הגיעה לשיא חדש של כל הזמנים של כ-227$ אבל היא ירדה במהלך ארבעת השבועות שלאחר מכן, וירדה מתחת לקו הממוצע הנע שלה ל-50 יום. בנוסף, יש לשים לב לכך שממוצע הנע 21 יום נמצא מתחת לממוצע נע 50 יום – עליו לעת עתה היא נתמכת. נשמח לראות את ממוצע נע 21 חותך את ממוצע נע 50 ויוצר עבורינו את צלב הזהב כאות לכניסה. (צלב מוזהב הוא תבנית גרף בניתוח טכני שבה ממוצע נע לטווח קצר יחסית חוצה מעל ממוצע נע לטווח ארוך ובכך מהווה דפוס פריצה שורי).

אז האם כדאי לקנות את מניית AMD עכשיו?

כאמור, פונדמנטלית, למניית AMD יש דירוג חוזק יחסי חיובי. כמו כן, יעד המחיר לשנה כולה הוא 191$ בהתבסס על 42 אנליסטים, כאשר האומדן מקסימלי עומד על 250$ והאומדן המינימלי על 125$.

דירוג אנליסטים על בסיס טכני. מאת TradingView
דירוג אנליסטים על בסיס טכני. מאת TradingView

אך מבחינה טכנית, לא בטוח שהיא קניה כרגע. המניה צריכה ליצור בסיס חדש בתנאי השוק הנכונים לפני שאפשר יהיה לקבוע נקודת קניה פוטנציאלית נוספת, אם כי אפשר לעקוב אחר כניסת מעל 187 כדי לתזמן כניסה בטוחה יותר.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי על סמך הפרשנות המופיעה בכתבה, כולל רכישה/קנייה/החזקה של המניות המוזכרות בכתבה ובפרט מניית AMD. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים לקנות את מניית AMD? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן