מניית דומיניון (Dominion) – מניית הבינה המלאכותית הבאה?

מניית דומיניון (Dominion) – מניית הבינה המלאכותית הבאה?

מניית דומיניון (Dominion) – האם זאת מניית הבינה המלאכותית הבאה?

Dominion Energy בולטת בתעשיית החשמל והיא צפויה להרוויח ככל שבינה מלאכותית מתפתחת בארה"ב

הביקוש לחשמל בארה"ב עמד במקום בעשר שנים האחרונות, אבל הוא סוף סוף אמור לעלות, הודות לצמיחה של בינה מלאכותית גנרטיבית. הצורך העצום של הטכנולוגיה החדשנית בחשמל אומר שחברות שנותנות שירות בתחום ובדרך כלל נחשבות ליחסית משעממות בכל הקשור לשוק המניות – יכולות להציע למשקיעים דרך די מרגשת לנצל את התנופה של הבינה המלאכותית (AI). אז בואו נעבור על הדרכים בהן אפשר לנצל זאת בהשקעות.

מה הקשר בין בינה מלאכותית לחשמל?

הבאזז סביב הבינה המלאכותית הגנרטיבית והיכולות המרגשות שלה מגיע עם מלכוד: הדיבור, הטקסט, התמונות והסרטונים שלו כמעט כמו אנושיים דורשים המון חומרה פיזית לצורך ייצור. אז למרכזי נתונים – אותם מחסנים מסיביים עמוסים בציוד מחשוב יש ביקוש גבוה, מיקרוסופט לבד פותחת אחד חדש כל שלושה ימים.

אבל העניין עם מרכזי הנתונים האלה הוא שהם צורכים כמות עצומה של כוח בגלל המורכבות של אימון ופריסה של מודלים של AI שמעבדים מערכי נתונים ענקיים כלומר, הצורך באנרגיה רק הולך לגדול ככל שהבינה המלאכותית תתפתח.

על כמה צמיחה אנחנו מדברים?

ההערכות הן שהביקוש לחשמל בארה"ב ממרכזי נתונים תתרחב בשיעור צמיחה שנתי של 15% מהיום ועד 2030. כל הצמיחה הזו יחד עם צריכת חשמל מוגברת עקב חשמול והחזרה של פעילות הייצור לארה"ב – תגרום לכך שהביקוש להספק בכלכלה הגדולה בעולם תתרחב ב-2.4% CAGR  (שיעור צמיחה שנתי מורכב) עד 2030.

אילו חברות שירות בולטות במיוחד?

מתברר שמרכזי נתונים בארה"ב ממוקמים בעיקר בצפון וירג'יניה, דאלאס, עמק הסיליקון, פיניקס, שיקגו, אטלנטה, פורטלנד, סיאטל, לוס אנג'לס ואזור ניו יורק/ניו ג'רזי. מבין כל אלה, צפון וירג'יניה היא ללא ספק הגדולה ביותר, עם יותר מרכזי נתונים מחמשת האזורים בארה"ב ביחד. האזור הזה הפך ליעד מועדף למרכזי נתונים בעשור האחרון בגלל החשמל הנגיש שלו, הגישה לכבלי סיבים תת-מימיים מרכזיים ותמריצי מס של המדינה.

ומי היא חברת החשמל העיקרית שנותנת שירותים לצפון וירג'יניה? Dominion Energy Virginia . בבעלות החברה הרשמית Dominion Energy. ולאחרונה תנופת מרכז הנתונים בהחלט עשתה טוב לחברה. דרישת החשמל ממרכזי הנתונים בטריטוריית השירות שלה גדלה בכ-24% מ-2017 עד 2023, וצפוי להתרחב ב-9.6% CAGR עד 2030 .

טכנית, אינדיקטור RSI נמצא בקניות יתר. אמנם רעיון ההשקעה כאן הוא לטווח ארוך, אך חובבי הטכני בוודאי ישימו לב לכך שהמניה נמצאת באיזור של קניית יתר, כך שבמובן הזה, אפשר לעקוב אחר תיקון אפשרי ולאחר מכן לתזמן כניסה בטוחה יותר.

מניית Dominion Energy, גרף יומי מאת TradingView (1)
מניית Dominion Energy, גרף יומי מאת TradingView (1)

האם אפשר להשיג רווחים דומים על ידי השקעה בתעודת סל?

השגת חשיפה רחבה למגזר השירותים באמצעות תעודת סל – כמו Utilities Select Sector SPDR Fund (טיקר: XLU) יכולה להיות אופציה טובה. אחרי הכל, דומיניון לא היחידה שמרוויחה מהגידול בביקוש לחשמל בארה"ב. חברות בולטות נוספות כוללות את Duke Energy, Southern, NextEra Energy, Exelon ו-CMS Energy. 

אבל צריך לשים לב ולקחת בחשבון שהצמיחה החזקה של מניות האנרגיה כולו עדיין מושפעת מגורמים כלכליים משמעותיים כמו שיעורי ריבית: בגלל שהמניות האלה מחלקות הרבה ממה שהן מרוויחות בדיבידנדים, משקיעים אומרים שהן דומות לאג"ח שמשלמות הכנסה. וזו גם הסיבה שיש להם נטיה לתת ביצועים נמוכים כשהריבית עולה מספיק גבוה וגורמת לדיבידנדים שלהם להיראות קטנים. לדוגמא: בשנה שעברה, חברות השירות היו המגזר החלש ביותר במדד S&P 500, ירידה של 10%, גם כשהמדד זינק ב-24%.

אך המצב הזה עומד להשתנות כי הבנק המרכזי בארה"ב אמור להתחיל להוריד את הריבית בקרוב, וזה אמור להגביר את הערכות השווי של המניות שמשלמות דיבידנד.

ויותר מכך, המשקיעים הופכים להיות מודעים לתפקיד המהותי שימלא המגזר הזה במהפכת הבינה המלאכותית, וזה גורם לקאמבק משמעותי עבור מניות השירות. הן כרגע עם הביצועים הטובים ביותר ב-S&P 500 השנה.

לסיכום, הביקוש לחשמל בארה"ב צפוי לעלות בשנים הקרובות הודות לצמיחת הבינה המלאכותית וכל מרכזי הנתונים הדרושים להפעלת הטכנולוגיה.

דומיניון בולטת בתעשייה זו מכיוון שהיא משרתת את צפון וירג'יניה שמהווה שוק מרכזי הנתונים הגדול ביותר בארה"ב בפער גדול. אבל גם חברות שירות אחרות צפויות להרוויח ככל שהבינה המלאכותית מתפתחת, והמשקיעים מתחילים להבחין במגמה הזו.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של המניות המופיעות בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים לקנות את מניית דומיניון (Dominion)? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן