הראלי האחרון של מניית אנבידיה נראה כמו גמא סקוויז

הראלי האחרון של מניית אנבידיה נראה כמו גמא סקוויז

הראלי האחרון של מניית אנבידיה נראה כמו Gamma squeeze

Nvidia צברה יותר מ-500 מיליארד דולר בשווי שוק – יותר ממה ששוות אינטל ו- AMD ביחד רק בשבועיים האחרונים. מה קורה פה?

שווי השוק של אנבידיה זינק בכמעט 23% מאז דיווחה על תוצאות הרבעון הראשון שלה לפני שבועיים, והוסיף יותר מ-500 מיליארד דולר לשווי השוק שלה. ונכון שמדובר במניה פופולרית לכל הדעות:  אנבידיה היא יצרנית השבבים הממוקמת במרכז פריחת הבינה המלאכותית והעדכון הרבעוני שלה לפני כשבועיים היה מטורף – עם רווח מדהים ותחזית טובה מהצפוי וזה הה משהו שבהחלט תפס את אור הזרקורים כשהיכתה משמעותית את ציפיות האנליסטים בהליכה. 

מחיר המניה כבר מזמן עבר את רף ה- 1,000 דולר, ונכון לכתיבת שורות אלה היא נסחרת בלא פחות מ 1208$ נוצצים (מחיר סגירה של יום שישי). אנבידיה רוכבת חזק וגבוה על גל הבינה המלאכותית, ומתגאה בעלייה פנומנלית של מעל כ-150% השנה, וזה לאחר עלייה של כמעט פי 2 בשנת 2023. ההכנסות ברבעון הכספי הראשון של אנבידיה זינקו ב-262% מהתקופה הקודמת, מה שסימן את הרבעון השלישי ברציפות של צמיחה של יותר מ-200%. העליה המטורפת הזו הפכה את אנבידיה למניה השלישית המוערכת יתר על המידה בארה"ב.

עליה פנומנלית של מניית אנבידיה בשנתיים האחרונות. גרף שבועי מאת TradingView
עליה פנומנלית של מניית אנבידיה בשנתיים האחרונות. גרף שבועי מאת TradingView

אבל לראלי האחרון, יש סממנים של גמא סקוויז.  

מה זה בכלל גמא סקוויז?

גמא סקוויז היא תופעת שוק המתרחשת כשיש עלייה משמעותית ומהירה במחיר המניה, המונעת בעיקר מפעילות הגידור של עושי שוק האופציות. זה יכול להוביל ללולאת משוב של לחץ קנייה שמעלה עוד יותר את מחיר המניה. נסביר בפירוט:

אופציית רכש מעניקה לקונה את הזכות, (אבל לא את החובה), לרכוש את המניה במחיר מסוים (כלומר "מחיר המימוש") בתוך מסגרת זמן מסוימת. כשהמשקיעים קונים את החוזים האלה, המוכרים (בדרך כלל עושי שוק בחברות פיננסיות גדולות) צריכים לגדר את הפוזיציות שלהם. הדאגה מנקודת המבט שלהם היא שמחיר המניה מזנק ומניע את אותם משקיעים לממש את אופציות הרכש שלהם. כשזה קורה, עושי השוק צריכים לקנות את המניה במחיר גבוה יותר ולמכור אותה במחיר הנמוך המוסכם – תוך פגיעה בהפרש. כדי להתגונן מפני הסיכון הזה ובעצם כדי לכסות את ההשקעה שלהם כלומר, את חשיפת האופציות שלהם, עושי שוק קונים חלק ממניות הבסיס* בכל פעם שהם מוכרים חוזה אופציית רכש.

(* המחיר של נכס בסיס מתייחס למחיר השוק הנוכחי של נכס פיננסי המשמש כבסיס לחוזה נגזרים, כגון אופציה, חוזים עתידיים או סוואפ. נכס הבסיס יכול להיות מניה, אג"ח, סחורה, מטבע, ריבית, מדד או כל מכשיר פיננסי אחר).

הסיפור הוא כזה: כמות המניות שעושי שוק צריכים להחזיק כדי להישאר מגודרים לא נשארת זהה. היא עולה באופן דרמטי כשמחיר המניה עולה מספיק כדי לגרום לאופציות שהיו "מחוץ לכסף" (כאשר מחיר המניה נמוך ממחיר המימוש של האופציה) להפוך ל"בתוך הכסף" (שזה ההיפך). במילים אחרות, ככל שמחיר הבסיס של המניה עולה ומתקרב למחירי המימוש של האופציות, עושי השוק נאלצים לקנות יותר ממנה כדי להישאר מגודרים ולהגן על הפוזיציות שלהם. וכשיש כמות כל כך גדולה של חוזי אופציות פתוחים כמו במקרה ש אנבידיה, אז כל פעילות הרכישה המאולצת הזו של עושי שוק דוחפת את מחיר המניה שלה עוד יותר, מה שמחייב עוד יותר רכישה כדי שאנשים יישארו מוגנים. זו מעין לולאה שכזו שמנציחה את עצמה והיא נקראת גמא סקוויז.

האם גמא סקוויז (gamma squeeze) זו תופעה נדירה?

סקוויזים כאלה אינם נדירים. עליית הממים הידועה לשמצה של GameStop בתחילת 2021 הייתה דוגמה נוספת לסוחרים שרכשו אופציות קצרות מועד, מחוץ לכסף, שאילצו את עושי השוק לצבור את מניות החברה, מה שגרר עלייה עצומה – גם אם קצרה. 

בכל מקרה, מן הראוי לתת מילת הרגעה – כי בניגוד למניית , GameStop אנבידיה מתהדרת בשולי רווח של מעל 50% וההכנסות שלה מרקיעות שחקים כשכל חברות ביג טק מוציאות את שבבי הבינה המלאכותית של החברה. אז אולי כל הימורי אופציות הרכש ממוקמים טוב יותר במקרה הזה.

לסיום, נזכיר לכם שביום שני הקרוב, מתרחש הספליט (פיצול מניות) של 1 ל- 10, אז תעקבו – כי ההיסטוריה מלמדת שחברות שמודיעות על פיצול מניות ממנפות את הביצועים שלהן עם עלייה ממוצעת של 25.4% על פני 12 חודשים לעומת עלייה של 11.9% ב S&P 500.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי על סמך הפרשנות המופיעה בכתבה, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות ערך כאלה ואחרים. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים לקנות את מניית אנבידיה? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן