האם כדאי לקנות את מניית Reddit (רדיט)?

האם כדאי לקנות את מניית Reddit (רדיט)?

האם כדאי לקנות את מניית Reddit (רדיט)?

לאחר זינוק בדו"ח הרווחים שלה לרבעון הראשון, זו הזדמנות טובה לבחון לאן עשויים להיות פני המניה

Reddit הינה פלטפורמה חברתית רצינית שיש לה קהל עוקבים מסור שכולל כ- 73.1 מיליון משתמשים שמתחברים לפלטפורמה כל יום ומבלים ב-100,000 הפורומים על כל נושא שבעולם. אך מה שלא היה לה עד עכשיו זה רווחים. וזו אחת הסיבות שהמשקיעים חששו ועדיין חוששים מהשקעה במניה, כולל הערכה שהיא פשוט מנופחת מידי. אז אחרי שני עשורים של פעילות אפשר לומר שהגיע הזמן לראות קצת רווחים ואכן, Reddit כנראה הפכה לשיחת היום לאחר שפרסמה מכירות חזקות בדו"ח הראשון שלה מאז שהונפקה.

כידוע, פלטפורמת המדיה החברתית Reddit (RDDT) זינקה ביותר מ-120% ממחיר ההנפקה שלה לאחר הופעת הבכורה שלה שהתקיימה לפני כחודשיים. אז האם בעקבות ההנפקה הראשונית המוצלחת והדוחות החיוביים מניית Reddit שווה קניה היום?

לאחר שהחברה פרסמה את דו"ח הרווחים שלה ראינו תפנית חיובית-  ההכנסות של החברה היו מעל לציפיות, בעוד שההפסד של החברה לא היה גרוע כפי שחששו האנליסטים.  Reddit הצהירה שהיא הפסידה 8.19 דולר למניה על מכירות של 243 מיליון דולר. אנליסטים ציפו שהחברה תציג הפסד של 8.75 דולר למניה ממכירות של 214 מיליון דולר.

אז ייתכן שהתוצאות הללו הרגיעו את המשתמשים והמשקיעים: המשתמשים הפעילים היומיומיים זינקו ב-37% בשנה האחרונה, מה שמרגיע את החששות לגבי ירידה בפופולריות שלה, בעוד שההכנסות עלו ב-48% טוב ממה שציפו. אך שוב, יש לשים לב ש Reddit עדיין מופסדת – למרות שזה לא היה גרוע כמו שחששו שכן, הרבה מהעלויות של החברה קשורות להנפקה שלה. 

ניתוח טכני של מניית Reddit

ב-18 באפריל, מניית Reddit הגיעה לשפל חדש על רקע סוג מסחר הפכפך שמקובל לראות לעתים קרובות עם הנפקות חדשות. המניות ירדו ונסחרו ב- 37.35 דולר, אך מאז היא הספיקה להתאושש ולאט לאט ראינו ריבאונד. יחד עם זאת, המניה עד כה לא יצרה בסיס טכני ראוי. 

מניית Reddit, גרף יומי מאת TradingView
מניית Reddit, גרף יומי מאת TradingView

יחד עם זאת יש לציין שחלק מהאנליסטים מדרגים את המניה כקניה. ל- 15 אנליסטים שמציעים תחזיות מחיר לשנה עבור Reddit יש אומדן מקסימלי של 65$ ואומדן מינימלי של 45$. 

דירוג אנליסטים למניית Reddit
דירוג אנליסטים למניית Reddit

מקורבים מוכרים את מניות Reddit

בשבועות האחרונים, מנכ"ל Reddit ומנהלים בכירים אחרים וגם חברי דירקטוריון חשפו את מכירות המניות שלהם, שבוע בלבד לאחר שהרשת החברתית ביצעה את ההנפקה. לא ניכנס למספרים של כל מנהל בכיר אך נציין שבסך הכל, מדובר במניות Reddit שנמכרו בשווי 41.245 מיליון דולר.

מה בין Reddit לבין בינה מלאכותית

עד היום, כמעט אף חברת טכנולוגיה לא זכתה לתשואות מההשקעות שלהן בתחום הבינה המלאכותית. Reddit יוצאת דופן מהבחינה הזו. אחד מזרמי ההכנסות החדשים והמבריקים שלה הוא אוצר הנתונים שלה לחברות בינה מלאכותית: לחברה יש בארכיון של 18 שנים של צ'אטים אינסופיים – שזה נחשב למכרה זהב בכל הקשור למודלים של שפות. Reddit כבר הגיעה להסכמים על עסקאות בשווי של למעלה מ-250 מיליון דולר שמתפרשים על פני שנתיים עד שלוש שנים, והכניסה 20 מיליון דולר ברבעון הראשון בלבד.

התמונה הרחבה יותר

אמנם הצרכנים בארצות הברית מבזבזים כסף אבל נוצר פער גדול. אלה שיש להם אמצעים כתוצאה מעלייה בערך ההשקעות שלהם וריביות מסודרות בחשבונות הבנק המלאים שלהם – משתוללים. אך מצד שני, משבר יוקר המחיה מכביד על אלה שיש להם פחות מזל. זו לא הייתה בעיה מבחינת Reddit עד כה כי היא הרי מסתמכת יותר על כסף מפרסומות מאשר על כסף מהמשתמשים – 98% מההכנסות שלה מגיע מפרסומות. אך בכל זאת הדברים יכולים לעמוד למבחן אם המצב הכלכלי יתחיל להשפיע על פלח גדול יותר של האוכלוסייה ובנוסף, עלול לעודד חברות לקצץ בהוצאות על פרסומות, מה שבתורו עשוי לפגוע בשורת הרווח של Reddit.

לאור הנ"ל, האם כדאי לקנות את מניית Reddit?

למרות הריבאונד האחרון שלה ובדו"ח החיובי שפורסם, המניה עדיין נמצאת במרחק של כ-30% מהשיא שלאחר ההנפקה. מניית Reddit היא לא קנייה כרגע. משקיעים פוטנציאליים צריכים להמתין עד שהמניה תייצר בסיס חדש לפני שכדאי יהיה לקנות את המניות שלה. מוטב להיזהר מאשר להצטער.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניית Reddit. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

מעוניינים לקנות את מניית Reddit? זה הזמן להתחיל לסחור במניות. הצטרפו אלינו היום ותתחילו להנות ממערכת מסחר עצמאי בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות
בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן