מניית פייסבוק – META יושבת עליכם טוב

מניית פייסבוק – META יושבת עליכם טוב

מניית פייסבוק - META יושבת עליכם טוב

מניית פייסבוק, פייסבוק
מ

ארק צוקרברג, מייסד חברת פייסבוק, הקרויה כיום מטא (META) –
כנראה החליט להלביש אתכם!

אבל לא במובן הפיזי של המילה. לפני שנצלול לעומק, נזכיר כי בשנת 2021, חברת פייסבוק הודיעה על שינוי שמה ל- META מה שלא השפיע כל כך על מניית פייסבוק. זאת בעקבות רצונה של פייסבוק למתג עצמה מחדש, בין היתר כחברה המובילה בתחום המציאות הוירטואלית, ה- METAVERSE.

למי שעוד לא מכיר, ה-METAVERSE הוא מעין עולם מקביל, וירטואלי, מציאות רבודה בה למעשה נוכל להתקיים ולהתנהל, כמעט כמו בעולם האמיתי. את הגוף הפיזי שלנו יחליף אווטר הדומה לנו (אם נרצה) וגם שם נוכל לבחור היכן נגור, במה נעסוק, היכן נטייל, מה נאכל, וכמובן איך לנהל אינטראקציות ולהיראות בעיני משתמשים אחרים.

ואם במראה עסקינן, גם במציאות הרבודה הרי לא נוכל להסתובב עירומים וכאן בדיוק מוחו הקריאטיבי של צוקרבג נכנס לפעולה.

למרות הערך של מניית פייסבוק –

תוכלו לראות שברוב התמונות והפרסומים צוקרבג דווקא נתפס בבגדים פשוטים למדי. בגדים כמו חולצות טריקו אפרוריות, הודיס , "טרנינגים" נוחים, אבל בכל הנוגע למשתמשי מטא, נראה כי החזון שלו אחר לגמרי וכפי שתקראו במאמר, גם ממותג ושיקי.

META (מניית פייסבוק לשעבר) לובשת פראדה

לאחרונה הכריז צוקרברג, כי במטא (מניית פייסבוק לשעבר) תהיה חנות וירטואלית, בה ימכרו מגוון של בגדים דיגיטליים. באמצעות הסחורה הדיגיטלית, יוכלו המשתמשים לבטא את עצמם במטא ולטענתו הדבר יהווה מניע לכלכלה היצירתית.

עוד הוסיף צוקרברג כי בין שלל המוצרים, יהיו גם אפשרויות לרכישת מוצרי "פרימיום", מותגים בינלאומיים שונים, ובהם BALENCIAGA, TOM BRAUN  ו- PRADA, כאשר חלקם יעוצבו במיוחד עבור ה-META, חלקם יחקו פריטים אמיתיים של אותם המותגים. הבדל משמעותי לעומת המצב בעולם האמיתי, יהיה המחיר של כל תלבושת, אשר צפוי לנוע בין 2.99$ ל- 8.99$.

לשם ההשוואה, נזכיר כי מחירי המותגים האלו בעולם האמיתי גבוה באלפי אחוזים. כך למשל, מחיר סריג של חברת BALENCIAGA עומד על כ-1,300$, מחירו של תיק PRADA מדגם GALLERIA SAFFIANO עומד על כ-3,600$. למעשה נראה כי ב-META יוכלו המשתמשים להינות ממותגים יוקרתיים, שמעולם לא היו יכולים להרשות לעצמם בעולם האמיתי.

תצוגת אופנה וירטואלית

במסגרת קידום הרעיון, וה"ליין" יש לומר, קיימו לאחרונה צוקרבג ואווה חן (דירקטורית ניהול שותפויות בחברת אינסטגרם), מעין תצוגת אופנה וירטואלית, בה האווטרים שלהם נצפו לבושים בחלק מהדגמים המוצעים.

לטענתם, המטרה הסופית היא להנגיש את האפשרות להעלאת דגמים למעין חנות דיגיטלית, בה יוכלו מפתחים ומעצבים שונים להוסיף מוצרים שעוצבו על ידם.

המוצרים יוצעו בשלב הזה על ידי פייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר ובהמשך באמצעות האווטרים, תוכל META (מניית פייסבוק לשעבר) לקשר בין כל המערכות מהפלטפורמות השונות והזהויות ובכך לפתח את המטא-וורס.

נתון מעניין עלה מסקר, שבוצע על ידי חברת MORNING CONSULT לפיו, כבר עתה כ- 36% מהמבוגרים האמריקאים מתעניינים בMETAVERSE-, מה שגורם לחברות שונות ובהן NIKE ו- ADIDAS לנצל את ההזדמנות השיווקית החדשה.

מניית פייסבוק

פייסבוק - עולים על בגדי META, אך בינתיים מחיר מניית פייסבוק יורד

כיום נסחרת מניית – META (מניית פייסבוק לשעבר) בשער של כמעט 160$ למניה כאשר רק לפני כחצי שנה נסחרה במחיר שיא של 384$ למניה (!).
אכן נראה כי גם מחיר המניה מתנהג כאילו הגיע סוף עונה.

נזכיר כי רק לפני מס' חודשים בודדים, למעשה בפעם הראשונה שלה בהיסטוריה מאז הקמתה בשנת 2004. דיווחה החברה על ירידה בכמות המשתמשים היומיים בפייסבוק.
מ- 1.93 מיליארד ל- 1.929 מיליארד, נתון שגרר אחריו ירידה של כ-200 מיליארד דולר משווי השוק שלה ו-20% ירידה במחיר מניית פייסבוק. 

עוד נחשף בדוחות כי בשנת 2021 החברה השקיעה סכומים עצומים בהמשך הפיתוח של המטא-וורס, כי הכנסותיה של חטיבת הפיתוח שלה בתחום המציאות המדומה והמציאות הרבודה ה- realty labs, עמדו על כ-2 מיליארד דולר, שעה שהפסידה כ-10 מיליארד דולר.

בנוסף, המצב הכללי בשווקי ההון בעולם, לפחות בשלב הזה, אינו מזהיר במיוחד וזאת לאור נתוני אינפלציה המרימים ראש. צמצום הזרמת כספים לשווקים על ידי הבנק המרכזי הפדרלי בארה"ב (ה- FED). כמו גם העלאות ריבית רצופות בחודשים האחרונים, נתונים אשר גררו אחריהם ירידות חדות כמעט בכלל השווקים בעולם, ובארצות הברית בפרט.

כך גם, לאור העובדה כי מניית פייסבוק – META בעלת משקל רב במדד האמריקאי ה- NASDAQ100

סביר כי מחירה נפגע רבות לאור הירידות החדות שהמדד חווה בחודשים האחרונים, זאת לצד חברות נוספות שמשקלן עצום ביחס למניות אחרות הנמצאות במדד.

יחד עם זאת, חשוב להזכיר, כי META ומניית פייסבוק עדיין מאוד ריווחית. ובשנה האחרונה היא דיווחה על רווחים של כ-40 מיליארד דולר, זאת בעיקר מפרסום.

לסיכום, ניתן בהחלט לראות ב- "META" (מניית פייסבוק לשעבר) כקטר העולמי בכל הנוגע לקידום ופיתוח תחום המציאות הרבודה והוירטואלית

חברת – META משקיעה מאמצים וסכומי כסף אדירים בפיתוח ה-METAVERSE. בתקווה כי בשנים הקרובות היא תצליח לשנות את המשוואה, ולהשיא למשקיעיה רווחים גם מהתחום הזה.
נראה כי עם הזמן עוד ועוד חברות ענק מגיעות למסקנה, כי התחום טומן בתוכו פוטנציאל רב לרווחים עתידיים. דבר אשר גורם להם לפתח מוצרים, הן יחודיים והן מקבילים לאלו הנמכרים בעולם האמיתי. ובכך למעשה להעצים את עולמה של META.

כך גם, העובדה כי בהמשך החברה מתכננת לפתוח את האפשרות, לעצב ולהעלות מוצרים שונים גם ללקוחות פרטיים. ככל הנראה האפשרות תתרום לה למצב את עצמה אף יותר כשוק המרכזי והגדול ביותר, בתחום המציאות הרבודה.

ניתן לומר כי בזכות META (מניית פייסבוק לשעבר), יוכלו משתמשיה ממש עוד מעט, להינות ממוצרים ומותגים וירטואליים שככל הנראה בעולם האמיתי, לא היו יכולים לשים עליהם את ידם לעולם.
אולי בכך איכשהו תתרום מטא לשיוויוניות כלשהי, אם לא במציאות – אז לפחות בעולם הוירטואלי.

אזהרת סיכון: אין לראות במידע המפורסם משום המלצה לביצוע פעולות ו/או  ייעוץ השקעות, ו/או שיווק השקעות, ו/או ייעוץ ו/או הכוונה, ו/או המלצה להשקעה ו/או למסחר מכל סוג שהוא. כמו כן, המידע המוצג הינו לידיעה בלבד, ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו, עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. המסחר בשוק ההון טומן סיכון רב עד לאיבוד סכום ההשקעה ואינו מתאים לכל אחד.

פייסבוק

TradeStation – מערכת למסחר בשוק ההון

השתמשו במערכת – ElitePlatforms למידע על מסחר במניות. לעוד מאמרים אפשר לקרוא בבלוג על מסחר בשוק ההון. מאמר מקיף על מניית מניית אפל, מניית פייבר ועוד…

תקבלו נתונים בזמן אמת מהבורסות הגדולות בארה"ב, כמו גם את היכולת לייבא ידנית את נתוני השוק המקומיים והקנייניים שלך.

התקדמו ל-פלטפורמת TradeStation

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן