אנבידיה-תוצאות מבוססות בינה מלאכותית היוצרות דוח מעורר קנאה

אנבידיה-תוצאות מבוססות בינה מלאכותית היוצרות דוח מעורר קנאה

מניית אנבידיה (Nvidia) - תוצאות מבוססות בינה מלאכותית היוצרות דו"ח מעורר קנאה

מניית אנבידיה (Nvidia) הדהימה את המשקיעים עם הצלחת שבבי הבינה המלאכותית שלה ברבעון האחרון. הצלחה, שתאפשר לה להוביל את התחום שמי שלא נמצא בו לא יהיה קיים בעתיד.  

אנבידיה, מניית אנבידיה, בינה מלאכותית, אנבידיה מניה, מניה אנבידיה, מנית אנבידיה
ק

שה להיות עם האצבע על הדופק מבחינה כלכלית בזמנים הטובים ביותר, אז אחת כמה וכמה בזמנים פחות טובים כמו שאנו חווים בעת הזו. כולם מסכימים עם העובדה שהתחזית המעוננת בתחילת השנה הטילה עננה גם על השווקים וגם על הרווחים של החברות.

אך יחד עם זאת בהמשך ראינו שהכלכלה איכשהו מצליחה להפגין כוח למרות שקיבלנו נתונים כלכליים מעורבים. נתוני אינפלציה רגועים יותר הצביעו על כך שמחזור העלאות הריבית האגרסיביות של 0.75 נרגע. יש כמה בנינו שאפילו החלו לראות את סופן של כל ההעלאות הריבית הכואבות הללו באופק.

הבעיה היא שתחזית כלכלית טובה יותר היא לא לגמרי חדשות טובות: כי כלכלה חזקה יותר לצד גורמים נוספים עלולה לעורר באינפלציה חיים חדשים. האפשרות הזו,  מובילה לחששות שייתכן שיהיה צורך להעלות את שיעורי הריבית ולהישאר אותן ברמה גבוהה זמן רב יותר, מה שבתורו עשוי לפגוע ברווחי החברות.

אך על רקע המצב המורכב הנ"ל, חלק מהחברות – כמו יצרנית השבבים אנבידיה Nvidia (טיקר: NVDA), מחזיקות מעמד בסדר גמור, מפתיעות את השוק ועולות על אף המצב הכלכלי הבלתי יציב. והנה אנו רואים שאנבידיה, שמתלהבת מהביקוש החם לבינה המלאכותית (AI) עדיין גונבת את ההצגה.

אנבידיה, מניית אנבידיה, בינה מלאכותית, אנבידיה מניה, מניה אנבידיה, מנית אנבידיה
מננית אנבידיה לאחר פרסום הדוח, עליה של כ-12% גרף מאת TradingView

"מי שצופה את העתיד הוא מי שכובש אותו." – רוברט קנדי

מה הכוונה, מניית אנבידיה (Nvidia) גונבת את ההצגה?

להיות יצרנית שבבים זה לא תופעה מרעישה בימינו. לאחר שנים של צמיחה גבוהה, שמה שהניע אותה בעיקר הייתה המגיפה, עסקי המשחקים של אנבידיה עדיין סופגים מכה, וההאטה הרחבה יותר בשוק המחשבים האישיים גוררת אחריה גם היא את התוצאות הפחות משמחות.

כצפוי, הכנסות המשחקים של החברה ירדו לאחר שהמכירות היו גבוהות מאוד בשנים האחרונות. המגיפה עודדה גיימרים לשדרג את המערכות שלהם עם כרטיסים גרפיים חדשים מחברות כמו אנבידיה (Nvidia), אך ככל שהמגיפה שככה, כך גם המכירות האטו משמעותית בשנה האחרונה.

באופן ספציפי, מניית אנבידיה דיווחה על 1.83 מיליארד דולר בהכנסות ממשחקים ברבעון הרביעי, זו ירידה של 46% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הירידה הזו נובעת בין השאר מכך שהיא מכרה פחות שבבים לשותפים מכיוון שיש להם כרגע יותר מדי מלאי.

אבל יש דבר אחד בולט ומהווה גורם מעודד מבחינת מניית אנבידיה כרגע, ובשתי מילים: בינה מלאכותית (AI).

החשיבות של שבבי הבינה המלאכותית עבור מניית אנבידיה

השבבים של אנבידיה הם מסוג ההצעות האיכותיות שקשה לעמוד בפניהן, הדרושים כדי לאמן תוכנה ולהבין מערכי נתונים גדולים, ובמילים פשוטות יותר – לעשות את מה ששירותי הבינה המלאכותית צריכים לעשות. ועם כל כך הרבה חברות טכנולוגיה שעוסקות בפיתוח AI, פלח מרכזי הנתונים של אנבידיה (Nvidia) רק המשיך לגדול.

הבינה המלאכותית נמצאת בשלב שבו עשוי להתרחש שינוי משמעותי שדוחף עסקים בכל הגדלים לקנות שבבים מאנבידיה כדי לפתח תוכנת למידת מכונה, כך שאנבידיה רואה התעניינות מואצת במגוון וביכולות של AI גנרטיבי ומתכוננת לאימוץ רחב של המוצרים שלה, מסטארט-אפים ועד ארגונים גדולים. לא סתם מחשב העל החדש של הבינה המלאכותית, נמצא בייצור מלא, שכן החברה מתכוונת לסייע ללקוחותיה לנצל פריצות דרך בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית.

אז נכון, ההכנסות הכוללות של החברה ירדו ב-21%  אבל הירידה הזו לא הייתה כה חדה כפי שציפו האנליסטים. עובדה זו לצד התחזית המרשימה שנתנה החברה, העלתה חיוך רחב על פני המשקיעים וגרמה להם להעלות את המניות ב-8%.

ממוצע נע, ניתוח טכני
ממוצע נע אקספוננציאלי 21 עשוי לחצות כלפי מעלה את ממוצע נע פשוט 50

גישה לכוח העיבוד של אנבידיה (Nvidia) דרך שירותי הענן

Nvidia שולטת בתחום שבבי הבינה המלאכותית, ומספקת כ-80% מהמעבדים המשמשים להפעלת המגזר הזה. זה נתון שיכול לבשר טובות עבור החברה, במיוחד משום שבינה מלאכותית היא אחד הדברים הבודדים שהטכנולוגיות הגדולות עדיין מוציאות עליהם כספים, בזמן שהן עושות כל מה שהן יכולות כדי לחסוך ולצמצם עלויות בתחומים אחרים.

למעשה, אנליסטים מעריכים כעת שביקוש מבוסס בינה מלאכותית עשוי להוסיף עוד 14 מיליארד דולר להכנסות החברה עד שנת 2027, הזדמנות שנראה שהיא נחושה לתפוס: אנבידיה (Nvidia) הודיעה עכשיו על שירות חדש המאפשר לחברות לגשת לכוח העיבוד שלה דרך הענן, במקום לבנות תשתית משלהם. השירות הזה יכול להאיץ את הפיתוח של AI, ולהפוך למקור הכנסה יפה תוך פרק זמן לא ארוך. כדי להבין יותר את התחום שווה לכם לקחת קורס בתחום ולפתוח חשבון מסחר.

איך זה קשור לשווקים? כניסה לבינה מלאכותית

עם הזדמנויות מעין אלה הבשלות להשגה לא פלא שמניית החברה עלתה השנה ב-65% – מדובר בזינוק שהחזיר את מניית אנבידיה (Nvidia) ל"כס המלכות" כיצרנית השבבים בעלת הערך הגדול ביותר בעולם. ונראה שהעדכון של יום רביעי רק מאשר את מה שכמה משקיפים כבר חשבו: שיתכן ומניית אנבידיה (Nvidia) עשויה להופיע כגורם המבטיח ביותר כרגע בעולם הבינה המלאכותית.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי, כולל רכישה/קנייה/החזקה של מניית אנבידיה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן