מניית אמזון,מניית אלפבית ומניית אפל: הכיוון המפתיע שאליו הולכות 3 חברות הביג טק

מניית אמזון,מניית אלפבית ומניית אפל: הכיוון המפתיע שאליו הולכות 3 חברות הביג טק

מניית אמזון, מניית אלפבית ומנית אפל: הכיוון המפתיע שאליו הולכות 3 חברות הביג טק הגדולות

שלושת ענקיות הביג טק של הטכנולוגיה פרסמו ביום חמישי תוצאות (מניית אמזון, מניית אלפבית ומניית אפל) המראות כי האטה כלכלית מצמצמת את הביקוש לכל דבר, החל מאלקטרוניקה ומסחר אלקטרוני ועד למחשוב ענן ופרסום דיגיטלי.

מניית אמזון, מניית אלפבית
מניית אמזון (טיקר:AMZN) איבדה כמחצית מערכה בשנת 2022 גרף מאת TradingView
ע

ל רקע פתיחת שנה עם סנטימנט חיובי בוול סטריט שבסה"כ מתמחר את הכלכלה והשווקים בצורה חיובית, ולאחר שההכנסות של מטא היכו את הציפיות השבוע עם דוח על מכירות טובות מההערכות וצמיחה של יותר מ-2 מיליארד משתמשים יומיים, הגיעו הדוחות של 3 מניות הביג טק, מניית אפל, מניית אמזון ומניית אלפבית שהרסו את המסיבה.

בתור התחלה, מניית אפל (טיקר:AAPL), החברה הגדולה בעולם, עם שווי שוק של 2.4 טריליון דולר, פספסה הערכות בפעם הראשונה מזה 7 שנים. המניות ירדו אתמול בכ-5% לאחר פרסום התוצאות במסחר המאוחר. החברה דיווחה שמכירות האייפון ירדו ב-8% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה וכיוונה אצבע מאשימה לעבר ההאטה העולמית ובעיות הייצור בסין.

יחד עם זאת, הייתה למניית אפל נקודת אור אחת: המכשירים הפעילים שלה הגיעו ל-2 מיליארד ברבעון האחרון, מה שמאמת העובדה שיש לה טווח הגעה רחב, דבר שעוזר לפלח השירותים שלה להצליח יותר. אך עדיין, המכירות הכוללות ירדו לראשונה מאז שנת 2019.

עם הביצועים האלה, ייתכן שאפל תצטרך להצטרף למועדון הפיטורים של הבי טק בשלב מוקדם יותר מאשר מאוחר. ניתן לומר שהדולר החזק, בעיות ייצור בסין המשפיעות על ה-iPhone 14 Pro ו-iPhone 14 Pro Max, והסביבה המקרו-כלכלית הכוללת ללא ספק פגעו ברווחים של החברה.

מניית אמזון לא הצליחה הרבה יותר טוב

אמנם בשורת ההכנסות מניית אמזון (טיקר: AMZN) היכתה את הציפיות, אך המכירות במגזר החנויות המקוונות שלה התכווצו ב-2% . החברה מתמודדת עם האטה במכירות, זאת על רקע העלייה במחירי הגז והמזון שאילצה את הצרכנים להפחית הוצאות של שיקול דעת. בנוסף על כך, תנופת המסחר האלקטרוני שראינו בתקופת המגיפה נרגעה והצרכנים חוזרים יותר ויותר לחנויות פיזיות.

גם עסקי הענן של אמזון – Amazon Web Services (ובקיצור, AWS) – פספסו את הערכות האנליסטים לרבעון הרביעי, מה שמשקף האטה בהוצאות העסקיות. AWS צמח רק ב-20% בתקופה, זו ירידה מ-27.5% ברבעון השלישי.

אך המשקיעים בעיקר עוקבים אחר עסקי הענן הרווחיים ביותר שלה, ולכן הם מאד התאכזבו כאשר ההכנסות בתחום הזה צמחו רק ב-20% ברבעון האחרון.

החברה ציינה שלמרות שבטווח הקצר היא מתמודדת עם כלכלה לא בטוחה, היא עדיין נשארת אופטימית לגבי ההזדמנויות ארוכות הטווח של החברה. אך יחד עם זאת היא נתנה הערכות קדימה מאכזבות וצופה ברבעון הנכחי להכנסות של בין 121 מיליארד דולר ל-126 מיליארד דולר, המייצגים צמיחה של 4% עד 8% משנה לשנה בזמן שאנליסטים ציפו שהמכירות יגיעו ל-125.1 מיליארד דולר. זה נתון שמחק את החיוך מעל פני המשקיעים.

אך לא הכל רע. הכנסות הפרסום שלה זינקו ב-19% ושוב פעם עלו על חברות פרסום מקוונות מתחרות כמו גוגל, פייסבוק וסנאפ. למעשה, אמזון התגלתה לאחרונה כאחת המובילות בפרסום דיגיטלי משום שהיא מספקת למותגים ולמוכרים שונים דרכים נוספות לשלם כדי לקדם את הסחורה שלהם באתרי החברה, באפליקציות ועוד.

נסכם עם העובדה שמניית אמזון סגרה את שנת הצמיחה האיטית ביותר שלה מזה זמן רב כחברה ציבורית כאשר הצרכנים מצמצמים בהוצאותיהם על רקע לחצים אינפלציוניים ועליות שיעורי הריבית. נזכיר לסיום שמחיר מנית אמזון כבר איבד כמעט מחצית מערכו ב-2022 ואפילו ההכנסות הכוללות המרשימות שלה לא הצליחו לעורר יותר מידי אופטימיות בקרב המשקיעים.

אור בקצה המנהרה למניית אמזון?

אמזון פריים נאבקת להשיג חברים חדשים בשוק הביתי שלה, ולכן היא מנסה טקטיקות חדשות כדי להשיג את המטרה. היא מציעה עמלות מסחר עבור הזמנות מכולת מתחת ל150$ וזה גם מתרחב לאזורים חדשים: השירות החדש שלה "קנה עם פריים" מאפשר לאתרים אחרים להשתמש בשירותי התשלום והמשלוח שלה תמורת תשלום. זה לא רק יביא יותר הכנסות, זה גם יעזור להדוף הצעות דומות שמציעות מתחרות כמו שופיפי.

מניית אמזון, מניית אלפבית, מניית אפל, ביג טק
מניית גוגל, גרף תוך יומי לאחר פרסום הדוחות, ירידה מעל 7%, גרף מאת TradingView

מה עם מניית אלפבית?

מניית אלפבית (טיקר: GOOG) לא נשארה מחוץ לתמונה העגומה הזו, היא דיווחה שעסקי הפרסומות החשובים ביותר שלה, הפועלים על פלטפורמות כמו גוגל ויוטיוב …שמהווים את עיקר הכנסות החברה, ירדו ב-4% ברבעון האחרון עקב ירידה בהוצאות של החברות על פרסום ותחרות מוגברת מצד גורמים כמו טיק טוק.

גם ההכנסות של גוגל מפלח ה'חיפוש' לצד פלחים נוספים הגיעו ל-42.60 מיליארד דולר, זו ירידה של 2% לעומת השנה הקודמת. בעניין פלח זה, ראוי לציין שגוגל עושה ניסויים פנימיים עם כמה מוצרים פוטנציאליים שיכולים להשפיע על עסקי החיפוש שלה. כנראה שהחברה מרגישה מאוימת  מהפופולריות של הצ'אטבוט ChatGPT המדובר לאחרונה, המבוסס על בינה מלאכותית, שהושק בסוף השנה שעברה על ידי OpenAI עם התמיכה של מיקרוסופט.

בין השאר, גם ההוצאות התפעוליות שלה זינקו ב-10% ל-22.50 מיליארד דולר. חלק ממה שמניע את ההוצאות הללו הן דברים כגון גידול במספר העובדים וחיובים על עניינים משפטיים. ואם כל זה לא מספיק, החברה גם אמרה שהיא הפסידה 1.49 מיליארד דולר בניירות ערך במהלך הרבעון.

עכשיו בואו נוסיף לכל הנ"ל את העלייה הנמוכה מהצפי בעסקי הענן שלה, וקיבלנו הכנסה ורווח מאכזבים. אז אין כאן סוף טוב: מייד לאחר פרסום הדוחות, המשקיעים שלחו את המניות של שלישיית הביג טק – למטה, ובמילים אחרות: אנחנו רואים סימני האטה.

התמונה הרחבה יותר: חשבונות טלפון לענקיות הטכנולוגיה?

יצירתיות היא שם המשחק ולאירופאים יש הרבה מזה. הרגולטורים האירופיים שוקלים לגרום לענקיות הביג טק לשלם עבור תעבורת האינטרנט שהן מייצרות, במטרה לסייע בתשלום עבור הדור הבא של תשתית האינטרנט. זה הולך לייצר בלאגן לחברות טכנולוגיה שכרגע דווקא מנסות להדק את החגורה, אבל זו תהיה מוזיקה נעימה לאוזני חברות טלקום כמו טלפוניקה ודויטשה טלקום, אז אולי שווה לעקוב.

לסיום, ניתן לשער שהסנטימנט החיובי של השוק שאיתו התחלנו את השנה כנראה מנע מהמניות הללו לרדת עוד יותר בעקבות הדוחות החלשים הללו.

אין בכתוב כל המלצה לקניה/מכירה/החזקה של ניירות הערך המוזכרים בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר עצמאי בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מפלטפורמת מסחר במניות הטובה בעולם.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן