מניית מטא –כיצד שירות המנויים החדש ישפיע על החברה?

מניית מטא –כיצד שירות המנויים החדש ישפיע על החברה?

מטא מצטרפת לחברותיה – כיצד שירות המנויים החדש ישפיע על מניית מטא?

מטא הודיעה בסוף השבוע כי היא מצטרפת למועדון השירות למנויים במדיה החברתית. מה זה אומר על מניית מטא?

מטא, מניית מטא
ה

צעות למנויים בתשלום הפכו פופולריות בקרב רשתות חברתיות בשנים האחרונות. זו דרך לגוון את העסקים שלהן, אשר כידוע, תלויים במידה רבה בפרסום. למשל, לסנאפ יש את Snapchat Plus, וטוויטר גם היא דוחפת כעת הצעת מנויים.

זה לא חדש לנו שהכנסות מתחום הפרסום הן הלחם והחמאה של החברה, ובמילים אחרות, היא מרוויחה את רוב ההכנסות שלה ממודעות פרסום. אך מאז שאפל סימנה קו מדיניות פרטיות חדש בשנת 2021 שמגביל את היכולת של החברות שמפרסמות אצלה לעקוב אחר נתוני המשתמשים, זה עורר אתגרים רבים לחברות השונות, כולל מטא.

הבעיות החיצוניות של מטא

מדיניות הפרטיות של אפל פגעה בפלטפורמות פייסבוק ואינסטגרם של מטא קשה מאד: כי הן התרגלו למכור מודעות מאד ממוקדות למשתמשים על סמך הפעילות שלהם, ולאחר שמדיניות אפל נכנסה לתוקף, מטא העריכה שהטלטלה הזו תחתוך את המודעות השנתיות שלה ב -10 מיליארד דולר בשנה שעברה.

ואם נוסיף לכך את ההאטה הכלכלית העולמית של ימינו שעושה גלים ותקציבי הפרסום של חברות, אין פלא שמטא נאלצה להתכנס עם עצמה ולהתחיל לחשב מסלול מחדש. והתוצאה היצירתית לא איחרה לבוא: כעת מטא מציעה למשתמשים הטבות כמו אימות חשבונות, הגנת הונאה משופרת ונראות רבה יותר תמורת תשלום מסוים.

כיצד ישפיע שירות המנויים החדש על מניית מטא ועל מי הדבר ישפיע?

אם אתה משתמש פייסבוק פעיל מן השורה, אל דאגה. המנוי החדש מיועד לא רק, אך בעיקר ליוצרי תוכן. בנוסף לתג אימות, המנוי הזה הולך לכלול הגנה יזומה על חשבון, גישה לתמיכה בחשבון והגדלת החשיפה והטווח של תכני המשתמש.

מטא, מניית מטא
הכנסות מטא מפרסום 2009-2022 מקור: סטטיסטה

סימני שאלה לגבי סיכויי ההצלחה של השירות החדש של מטא

עם כל הכבוד לרעיון מנויים בתשלום, עדיין לא ברור אם משתמשים אכן יהיו מוכנים לשלם עבור שירותים שמאז ומתמיד היה בחינם. אם ניקח כדוגמא את טוויטר, היצע המנויים שלה לא בדיוק מצליח להמריא. אך יחד עם זאת, התקווה היא שאולי ההיבט החשוב ביותר בחבילת המנויים של מטא יהיה "נראות מוגברת" שדווקא יעזור לה להצליח.

הנראות המוגברת תאפשר למשתמשים משהו מאד נחשק שקשה להשיגו בימינו וזה להתבלט בפייסבוק או באינסטגרם גם בקרב קהל רחב יותר. כלומר, החברה החלה לדחוף משתמשים לתוכן נוסף שהם עשויים להתעניין בו, לאו דווקא תוכן של אנשים שהם עוקבים אחריהם.

בנוסף, למטא יש עוד "טריק" או שניים בשרוול. ראשית, המנויים יצטרכו לאמת את הזהות שלהם עם תעודת זהות ממשלתית, ועל ידי כך מטא שמה בצד את הדאגות של חשבונות "מאומתים" או לא מאומתים, נושא הפתוח להונאות שכזכור, היה חלק מהסאגה המרכזית בעיסקת טוויטר-מאסק שהטריד מאד את החברה בשנה שעברה.

שנית, לחברה בכל זאת יש יתרון משמעותי בכל מה שקשור למספרי משתמשים, כך שאם אפילו רק מספר מועט מיוצרי התוכן שלה ירשמו כמנויים משלמים, השאר עשויים בסופו של דבר לעקוב אחר המגמה הזו רק מהחשש שיהפכו ללא רלוונטיים במדיה החברתית.

היוזמה הזו עשויה להיות חלום שמתגשם עבור המשקיעים ב- מניית מטא

העסק של מטה נפגע קשות בתחילת המגיפה , אך הדוח האחרון של מטא הפתיע את המשקיעים, שבר רצף של הופעות רעות והעלה חיוך על פניהם.

בסופו של דבר מטא התגברה על המגמה השלילית שחוותה מאז שפרצה המגיפה, כאשר המשתמשים פעילים חודשיים ברחבי הפלטפורמות שלה גדלו ב-4% והגיעו ליותר מ-3.7 מיליארד ברבעון האחרון, חשבו על זה: זה כמעט מחצית מאוכלוסיית העולם!

החברה לא רק הוסיפה יותר משתמשים, היא גם הרוויחה יותר כסף מהערכות של האנליסטים לכל משתמש פעיל, בין היתר הודות להשקעות הבינה המלאכותית של מר צוקרברג.

לסיכום ההשפעה על מניית מטא

בסופו של דבר, אם כן, ההכנסות הכוללות אולי ירדו ברבעון השלישי ברציפות, אבל הן עדיין היכו את הציפיות, וזה משהו שרק פתח את המסיבה, כי מטא גם הודיעה על תוכנית רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 40 מיליארד דולר, והרגיעה את המשקיעים בתחזיות של הכנסות נאות ברבעון זה ועל ידי תחזית לצמצום בהוצאות לשנה כולה, מה שגרם למניות לזנק מאז פרסום הדו"ח בכ-19% יפים (אגב, בינתיים הספיקה לתקן וסיכמה קפיצה של כ-13%).

אם כן לסיכום, מנויים בתשלום יכולים להבטיח זרם מזומנים עקבי ואמין מאוד. יש לצעד הזה פוטנציאל רב לתת לעסקים של מטא את היכולת לתת תחזיות טובות שלעתים קרובות מובילות גם להערכות שווי גבוהות יותר.

ועם ירידה כה משמעותית במחיר מניית מטא מהשיא שביקרה בו בספטמבר 2021, למרות המאמצים שעשתה בקיצוץ העלויות ולמרות ההודעה בעת פרסום הדו"ח על רכישת מניות שהעלו לאחרונה את מחיר המניה – יכול מאד להיות שהשירות למנויים בתשלום הוא בדיוק הזריקה בזרוע שמטא זקוקה לה.

אין בכתוב כל המלצה לקניה/מכירה/החזקה של מניית מטא או כל נייר ערך אחר המוזכר בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר עצמאי בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מערכת המסחר בבורסה הטובה בעולם עם עמלות המסחר האטרקטיביות בישראל.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן