השקעה במניות טכנולוגיה – חמישה מגה טרנדים בטכנולוגיה לשנת 2023

השקעה במניות טכנולוגיה – חמישה מגה טרנדים בטכנולוגיה לשנת 2023

השקעה במניות טכנולוגיה - חמישה מגה טרנדים בטכנולוגיה לשנת 2023

כשהשווקים והשקעות במניות פחות בטוחים כפי שהם כרגע, דווקא 'השקעות נושאיות' , כדוגמת מניות טכנולוגיה, נוטות לקבל זרקור. פשוט כי סגנון ההשקעה הזה עוקף את התנודתיות והרעש, מחדד את הטרנדים הגדולים ביותר וגם את החברות שנמצאות במקום טוב כדי להנות מזה. (השקעה נושאית היא גישה המתמקדת בהשקעה במניות בתחומים מסוימים, מגמות ארוכות טווח חזויות ולא בחברות או במגזרים ספציפיים).

ומהו המקום הטוב ביותר לחפש טרנדים? טכנולוגיה. בנק ההשקעות גולדמן זאקס דיבר לאחרונה על עשרה נושאים בטכנולוגיות מקוונות ששווה לצלול לתוכם.

השקעה במניות
נ

ראה יותר דברים באינטרנט ובהשקעה במניות טכנולוגיה

הפעילות באינטרנט סביב דברים כמו קניות ופרסום ואפילו תקשורת (זום לדוגמא) קפצה במהלך הסגרים בתקופת המגיפה אבל עכשיו, כשהאבק שקע, הוויכוח עבר לשאלה האם התנופה הזו שראינו בתקופת הסגרים תירגע או האם הפלח המקוון הזה יכול להמשיך לעלות גבוה יותר.

גולדמן זאקס עם גישה חיובית ונוטה לעבר האפשרות השנייה. אם ניקח כדוגמא את  המסחר האלקטרוני, הכניסה המקוונת לתחום המכירות של הקמעונאים בארה"ב זינקה מ-20% ל-27% עד סוף 2020, וגולדמן צופה שהיא תמשיך לצמוח בשנים הקרובות. מיותר לציין שאם הוא צודק, זה משהו שבהחלט אמור להועיל לחברות ולהשקעה במניות שעושות עסקים באינטרנט.

איך אפשר בלי טיק טוק? סרטונים קטנים ומשפיענים הולכים להיות גדולים…

זה לא דבר חדש,  טיק טוק משאיר את כולנו עם צימאון שאינו יודע שובע לסרטוני הוידאו הקצרים. וכשהיריבות שלו הלכו בעקבותיו ונכנסו גם הן לתמונה, נתח הזמן שהתוכן מהסוג הזה תופס לאנשים פשוט עצום. אך יחד עם זאת, יש בעיה קטנה. הבעיה של הפלטפורמות היא שקשה להרוויח כסף מסרטונים קצרים, והרי לשם מה התכנסנו?

אנחנו פשוט יותר פנויים לצפות בקליפ של 5 שניות של TikTok מאשר בסיפור באינסטגרם או סרט תיעודי כלשהו. היוטיוב מרגיש את המגמה הזו היטב ולמרות שהוא זוכה ל-30 מיליארד צפיות יומיות בסרטוני יוטיוב קצרים. השנה הוא כנראה ינסה להמיר את מיליארדי הצפיות הללו לדולרים.

בנוסף, משפיענים רודפי תהילה ללא ספק זוכים להילה זוהרת מ-TikTok. בין אם אנחנו אוהבים אותם ובין אם לא, אין מה לעשות, הם פשוט יותר מושכים את גלגלי העין שלנו, וזה משהו שיצר מערך חדש לגמרי של יזמים ועסקים שנכנסים לחוזים עם חברות פלטפורמה כדי לחלוק את השלל.

ומכיוון שצורת התוכן הזו כנראה כאן כדי להישאר, חברות מדיה חברתית ככל הנראה רק יחזקו את הסכמי המימון הללו וחלוקת ההכנסות שלהן. לכן זו נישה של השקעה במניות טכנולוגיה עם פוטנציאל צמיחה משמעותי.

המדיה החברתית והמסחר האלקטרוני כנראה ילחמו על הטריטוריה

מבחינת ענקיות הפלטפורמה, הן חיפשו לגוון את ההכנסות שלהן מפרסום ולהתחיל לנצל את הפלטפורמות החברתיות שלהן כדי לקדם ולמכור מוצרים ושירותים. אך עד כה הן ראו רק כישלון, וזה כנראה לא ישתנה עד שהמצב הכלכלי לא ישתנה.

אך גולדמן זאקס מעריך שלאחר שנתגבר על האתגרים הכלכליים, החברות שנמצאות במקום הטוב ביותר להצליח בכך הן מטא (Meta), גוגל (Google) ופינטרס (Pinterest).

מהצד השני, ענקיות המסחר האלקטרוני ממשיכות להשתפר בכל הקשור לפרסום המודעות שלהן. עסקי הפרסום של אמזון הפכו דיי מהר לאחד הפלחים החשובים ביותר שלה. בנוסף, ההערכה היא ששחקנים פחות מוכרים בתחום יתרחבו גם הם לפרסומות, כמו Uber ו- DoorDash.

השקעה במניות
(Meta), גוגל (Google) ופינטרס (Pinterest). גרף שבועי מאת TradingView

השקעה במניות טכנולוגיה של חברות שירותי ענן

מדובר בעניין דיי גדול. שירותי ה-AWS של אמזון ושירותי הענן Azure של מיקרוסופט סיפקו צמיחה מדהימה לשתי החברות הללו. אפשר לומר שמה שיקרה לתחומי העיסוק  האלה יכתיב את מה שיקרה למחירי המניות של החברות האלה.

גולדמן חושב שהירידה בהוצאות על טכנולוגיית מידע בשנה הקרובה תגרום לירידה משמעותית בהכנסות מתחום זה לעומת צמיחה של 30% פלוס ואף מעל 40% במקרה של Azure.

עד כאן לגבי טווח הזמן הקרוב. לגבי הטווח הארוך הדברים מקבלים צבע ורדרד יותר. רוב שחקני הענן הגדולים זכו בחוזים גדולים יותר ויותר, מה שאומר שיש כאן פוטנציאל גבוה של הכנסות בעתיד והשקעה במניות אלו תהיה מעניינת, כאשר הפרויקטים האלה יצאו לפועל. אז אולי כדאי להכניס את אמזון ומיקרוסופט לרשימת המעקב של השקעה במניות.

Web 3.0 עשוי לשנות את כל התמונה

נפתח בשאלה, מה זה בכלל 3Web?

Web 3.0 הוא הדור השלישי של התפתחות טכנולוגיות האינטרנט. הרשת, המכונה גם World Wide Web, צפויה להיות סביבה שתאפשר ביזור של העוצמה והשליטה המקוונת שכידוע כיום נמצאים בידי ענקיות טכנולוגיה כמו אמזון, גוגל, פייסבוק. באמצעות ווב 3, הפעילות המקוונת אמורה להעביר למשתמש שליטה מלאה על הפעילות המקוונת שלו. לדוגמא, הסוף למעקב אחר כל צעד שאתה עושה ברשת, שימוש בנתונים שלך לצורכי מכירות, שליטה מלאה על התוכן שלך ועוד.

Web 3.0 צפוי להיות ברשימות השקעה במניות של 'השקעות נושאיות' שנה אחר שנה למשך ה-10 השנים הבאות. אף אחד לא באמת יודע מתי מציאות מדומה, מציאות רבודה או בינה מלאכותית יהפכו לחלק מחיי היומיום שלנו, אבל נראה שכולנו מסכימים שאלה הם הדברים הגדולים הבאים.

הציפיה היא שהגיימינג יהיו בחזית בכל הקשור למציאות מדומה ורבודה, וההערכה של גולדמן היא ש-  Activision, Electronic Arts ו-Take-Two יהיו בין הראשונים להשיג את המטרה.

הנ"ל מהווה סקירה על חמישה מגה טרנדים אפשריים של מסחר בבורסה בתחום מניות הטכנולוגיה לשנת 2023 המבוססת על הערכות של בנק ההשקעות גולדמן זאקס. אין בכתוב כל המלצה לפעולה וככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר עצמאי בהתייחס לכל כיוון השקעה העולה מהכתוב.

אין בכתוב כל המלצה לקניה/מכירה/החזקה של ניירות הערך המוזכרים בכתבה. ככלל, חובה על הקורא לנקוט בגישה ביקורתית ולעשות מחקר עצמאי בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

הצטרף אלינו היום ותהנה מפלטפורמת מסחר במניות הטובה בעולם.

0 – דמי ניהול.
0 – דמי החזקה.
0 – דמי טיפול בדיבידנד.

רק 1 סנט למניה, מינימום $1 לעסקה.

גילוי נאות: מאמר זה מיועד למטרות חינוכיות בלבד. אף אחת מהדוגמאות לא צריכה להיחשב כהמלצות מסחר.

דילוג לתוכן

    פתיחת חשבון

    מאשר קבלת חומר פרסומי ושיווקי מחברת עלית פלטפורמס בעמ ו/או או כל צד ג מטעמן ו/או או הקשור אליהן